מלונות בעמק הלואר ודירות נופש מומלצות

לינה בעמק הלואר: היכן הכי כדאי לקחת מלון או דירה?
זמן קריאה משוער: 6 דקות

עמק הלואר הוא ללא ספק אחד האיזורים היפים ביותר בצרפת. יש כאן שילוב מנצח של טירות מלכותיות, כפרים מקסימים, ערים היסטוריות ולא מעט קולינאריה. שכנעתי אותכם שהגיע הזמן לבקר שם? מעולה. עכשיו רק צריך להחליט היכן כדאי להתגורר.

מלונות בעמק הלואר או דירות נופש – מה עדיף?

לפני שנתחיל לדבר על המקומות בהם כדאי להתגורר צריך לפתור את השאלה מה עדיף: מלונות או דירות נופש? כמו הרבה שאלות מהסוג הזה, אין לכך תשובה אחת נחרצת, אולם פתור ללא כלום אי אפשר. אז הנה הדעה שלי.

היתרונות של מלונות בעמק הלואר

מלונות בעמק הלואר מתאימים בעיני למטיילים, אשר בסך הכל מחפשים להם בסיס נחמד ממנו ניתן לצאת לטיולים. אנשים אלו לא מתכוונים להתעכב יותר מידי זמן במקום הלינה שלהם וכל מה שהם מחפשים זה מקום נקי ונעים בו ניתן לישון ולאכול ארוחת בוקר.

כמו כן בעיני מלונות מתאימים באופן מיוחד ליחיד או לזוג, אשר איננו זקוק למרחב רב מידי, אלא לנוחות הנובעת מכך שיש קבלה שיכולה לקבל אותם בכל שעה ושירותי ניקיון יום יומיים.

לכל האנשים הללו ההמלצה שלי היא חד משמעית: קחו לכם מלון שיהווה לכם בסיס לטיולים שלכם בעמק הלואר.

היתרונות של דירות נופש בעמק הלואר

דירות נופש מתאימות בעיני למשפחות עם ילדים מכיוון שהן מספקות מרחב מספיק גדול ואף מספר חדרי שינה, כך שכל אחד זוכה בפרטיות שלו. כמובן שניתן להשיג את אותה תוצאה באמצעות השכרת מספר חדרים במלון או סוויטה אולם המחיר של זה יהיה לרוב יקר בהרבה.

סוג נוסף של אנשים שיעדיפו דירות נופש על בתי מלון הם אלו שאוהבים לקחת את הטיול שלהם לאט. לרוב מדובר בפרנקופילים מתקדמים שכבר טיילו בעמק הלואר פעם או פעמיים והם באו לא בשביל לסמן V על טירות אלא בשביל להנות. פרנקופילים כאלו ישמחו לנצל את המטבח המאובזר שכל דירה מספקת וללכת לכפר על מנת לבשל לעצמם ארוחות בוקר ואולי אף ארוחות ערב נהדרות. את זה כמובן הרי לא ניתן לעשות בבית מלון.

דרך אגב, מי שבכל זאת מתעקש להנות משירותי בתי המלון (קבלה, ניקיון וכו’) אך עדיין לחיות בדירה מרווחת ישמח לגלות בהמלצות שלי מלונות-דירות נהדרים. הם לרוב יהיו מעט יותר יקרים מסתם דירות אבל פעמים רבות זה יכול להיות שווה את זה.

אז אחרי שסיימנו להתלבט בין מלונות לדירות הגיע הזמן לענות על השאלה: היכן כדאי להתגורר בזמן החופשה שלכם בעמק הלואר?

לינה בעמק הלואר – מה הם המקומות הטובים ביותר בשביל טיולי כוכב?

צרפת, כידוע לכם, היא מדינה גדולה מאוד בה לעיתים יש צורך לנסוע מספר רב של שעות באוטו כדי להגיע ממקום למקום. עמק הלואר השוכן דרומית מערבית לפריז הוא חבל ארץ גדול מאוד ומלא בטירות ושאר שכיות חמדה. לכן מומלץ בחום רב, במידה ואתם מעוניינים לגלות את סודותיו, להתגורר לא רחוק מאחת הערים המרכזיות שבעמק ומשם לצאת לטיולי כוכב.

מפת עמק הלואר - מקור תמונה: ויקיפדיה.
מפת עמק הלואר – מקור תמונה: ויקיפדיה.

כפי שאתם רואים במפה למעלה, עמק הלואר מתחלק לכמה חלקים. בחלק הכי מזרחי שלו נמצאת העיר אורליאן (Orleans). דרום מערבה ממנה נמצאת העיירה בלואה (Blois) ובה יש את אחת הטירות הכי אהובות עלי בעמק הלואר. ולבסוף אם נמשיך מערבה נגיע אל העיר טור (Tours) אחת הערים הגדולות ביותר של עמק הלואר. ולבסוף בקצה המערבי (אותה משום מה לא רואים במפה) יש את העיר אנז’ה (Angers) שמכסה את הקצה המערבי של עמק הלואר.

בעיני לכל אחד מהערים והעיירות הללו יש לא מעט יתרונות ואם החלטתם להכיר לעומק את עמק הלואר מומלץ להתגורר לפחות בשניים מהם (אחד בחלק המזרחי ואחד בחלק המערבי של העמק)  ולעשות טיולי כוכב.

בשורות הבאות אכתוב בקצרה על כל אחת מהעיירות הללו ואסקור את היתרונות שלה.

אורליאן

אורליאן - קתדרלת הצלב הקודש. מקור צילום: ויקיפדיה.
אורליאן – קתדרלת הצלב הקודש. מקור צילום: ויקיפדיה.

העיר אורליאן ממוקמת בחלקו הצפון מזרחי של עמק הלואר ונמצאת במרחק של כשעתיים נסיעה מפריז. זוהי אחת הערים העתיקות בצרפת וככזו שווה ביקור בזכות עצמה. אם תחליטו להפוך את העיר לבסיס לטיולי כוכב בעמק הלואר תוכלו להנות מגישה לכמה טירות מקסימות שנמצאות בסביבה ובהן טירת שאמבור (Chambord) המפורסמת וטירות Meung Sur Loire ו La Ferté-Saint-Aubin ו Sully Sur Loire.

יתרון נוסף הוא הקרבה לחנויות ומסעדות שנמצאות במרכז העיר וזה שווה לא מעט מכיוון שזה מספק לכם לא מעט גמישות. כמו כן זה יאפשר לכם לגוון את הטיול עם איזה מסע שופינג קצר אחרי ביקור בכמה מן הטירות של האיזור.

יתרון אחרון ולא פחות חשוב למגורים באורליאן נובע מקרבתה היחסית לפריז. זה מאפשר לכם להחזיר את הרכב השכור שלכם באורליאן עצמה ולקחת רכבת לפריז או להגיע מהר מאוד לפריז ביום האחרון של הטיול בעמק הלואר ולהחזיר שם את הרכב מבלי לשלם על יום השכרה נוסף.

אם החלטתם לגור בעיר אורליאן אתם מוזמנים לקרוא את הכתבה לינה באורליאן – מלונות מומלצים ודירות נופש.

בלואה

טירת בלואה. מקור צילום: ויקיפדיה.
טירת בלואה. מקור צילום: ויקיפדיה.

העיר בלואה היא אחת הערים המועדפות עלי לצורך טיולי כוכב בעמק הלואר. ראשית מדובר בעיר מקסימה שממש כיף לגלות את סודותיה (במיוחד העיר העתיקה שעוד נותרו בה לא מעט מבנים מהמאה ה-16). כמו כן תמצאו בה לא מעט מסעדות מצויינות ומקומות בילוי בהם תוכלו להעביר ערב נעים אחרי יום עמוס טירות.

היתרון השני של מגורים בבלואה היא כמובן הטירה שלה. בעיני היא אחת הטירות המרשימות ביותר בצרפת בזכות ההיסטוריה המרתקת שלה והיא בעיניי טירת חובה. היתרון של מגורים בבלואה או בסביבה הקרובה היא היכולת שלכם לצפות במופע האורקולי של הטירה שמתקיים בערב מבלי שתצטרכו לנסוע שעות בלילה למלון או הדירה שלכם (הכבישים בעמק הלואר מצויינים אבל זה אף פעם לא כיף לנסוע מאוחר בלילה).

אולם היתרון הגדול ביותר של מגורים בבלואה זה הקרבה לכמה מהטירות החשובות ביותר של עמק הלואר ובהן טירות שאמבור, שנונסו (Chenonceau)ושברני (Cheverny).

אז במידה והקשבתם לעצתי והחלטתם להתגורר בעיר בלואה או סביבתה אתם מוזמנים להיכנס לכתבה לינה בעיר בלואה.

העיר טור (Tours)

העיר טור - כיכר פלומרו.
העיר טור – כיכר פלומרו.

הרשו לי להתוודות על משהו קטן. בשנת 2014 ביקרתי בטור במסגרת סיור עומק בעמק הלואר. עשיתי זאת לקראת סוף יום מעייף שבו ראיתי כמה טירות חשובות ופיניתי לה את השליש האחרון של היום. הגעתי לעיר, טיילתי בה ואף סעדתי בכיכר פלומרו המפורסמת (PLUMERAU). מה אומר ומה אגיד? לא ממש התלהבתי.

מצד שני יתכן שהייתה זו העייפות או העובדה שהגעתי לטור לקראת סוף טיול ארוך בו ראיתי כל כך הרבה מקומות יפים, שהעלו את סף הרגישות שלי ליופי. מה שבטוח הוא שלא מעט פרנקופילים דווקא אוהבים את טור ועוד יותר חשוב, העיר ממוקמת באופן פשוט נהדר. תוכלו להגיע ממנה לטירות מפורסמות כגון אמבואז (Amboise), ביתו של לאונרדו דה וינצ’י בקלו לוסה (Clos Lucé) או טירת וילאנדרי (Vilandry).

אז במידה והחלטתם להתגורר בעיר טור הרשו לי להמליץ לכם על הכתבה לינה בעיר טור.

אנז’ה (Angers)

טירת אנז'ה. מקור צילום: ויקיפדיה.
טירת אנז’ה. מקור צילום: ויקיפדיה.

התגוררתי בעיר אנז’ה בשנת 1999 והיא מאוד מצאה חן בעיני. בימים הללו עוד לא היה לי רישיון והייתי תלוי בתחבורה הציבורית. למרות זאת הצלחתי לצאת מאנז’ה בקלות ולבקר במנזר פונטברו בעיר נאנט ובכמה מהטירות בסביבה (הטירה שהשאירה עלי את הרושם העז ביותר היא טירת Brissac ואני מתכוון להקדיש לה כתבה בעתיד).

מעבר למיקום המצויין שלה במערב עמק הלואר, תוכלו לבקר גם בטירת אנז’ה עצמה, אחת מהטירות הימי ביניימיות האחרונות שנותרו באיזור (והיא בהחלט שווה ביקור). כמו כן העיר עצמה התגלתה כמאוד סימפטית וזכורה לי לטוב הפלטת פירות הים שאכלתי בה.

אז במידה ושכנעתי אותכם תת צ’אנס לעיר המקסימה הזאת, אתם מוזמנים להיכנס לכתבה לינה בעיר אנז’ה ולבחור לכם מלון או דירה מומלצים.

אופציות לינה נוספות בעמק הלואר

במידה ואתם מחפשים אופציות נוספות לבסיסים לטיולי כוכב בעמק הלואר הנה עוד כמה רעיונות:

  • אמבואז – מבחינת מיקום גיאוגרפי היא בהחלט יכולה להחליף את בלואה.
  • סומור (Saumur) – מצויינת במידה ותרצו לגלות את טירות מערב עמק הלואר.
  • לה מאן (Le Mans) – היא אומנם לא נמצאת בעמק הלואר עצמו אלה במחוז סארט (Sarthe) אולם ניתן להגיע ממנה בקלות לחלק גדול מהטירות בחלקו המערבי של עמק הלואר. בזמנו יצא לי להתאכסן בדירה Le Gite de la Muraille ומאוד נהנתי.
  • נאנט – אומנם נאנט נמצאת בחבל ברטאן אך היא קרובה לחלקו המערבי של עמק הלואר. במידה ואתם מעוניינים להתגורר שם אתם מוזמנים להיכנס לכתבות מלונות בנאנט ודירות בנאנט על מנת למצוא כמה המלצות שלי ושל פרנקופילים אחרים.

רוצים להתגורר בטירה בעמק הלואר?

אם כבר נסעתם לראות טירות בעמק הלואר אז מדוע שלא תתגוררו באחת? אם אתם ממש רוצים לפנק את עצמכם מצאתי לכם כמה טירות שהפכו למלונות בוטיק נהדרים. תוכלו למצוא את כל המידע בכתבה לחיות כמו מרקיז לכמה ימים או לינה בטירות בעמק הלואר (וגם לא רחוק משם).

מוזמנים ליצור איתי קשר

מתכננים טיול לצרפת?
מוזמנים להיכנס ל"ארגז הכלים" שלי שמכיל שורה של אתרים אמינים להזמנות מלונות, כרטיסים, רכבים וכל דבר נוסף שתזדקקו לו לבניית טיול מושלם.
רוצים לא לפספס אף כתבה?
הרשמו לעלון שלי ותתחילו לקבל כתבות מרתקות כל שבוע לאימייל. כבונוס אשמח גם לתת לכם בחינם את ההרצאה שלי "טיול בפריז בעקבות מולייר".​
הפרנקופיל
בואו נשמור על קשר

הכתבות המעניינות ביותר, מידע על טיולים בצרפת, הרצאות, ערבי שאנסונים ועוד דברים שפרנקופילים אוהבים אצלך במייל פעם (או מקסימום פעמיים) בשבוע.

ואם זה לא שכנע אותכם…

מי שנרשם כעת יקבל את הרצאה שלי על טיול בפריז בעקבות מולייר בחינם!