Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

או לה לה! פסטיבל הקומדיות הצרפתיות 2018

או לה לה! פסטיבל הקומדיות הצרפתיות 2018. צילום באדיבות שאולי בסקינד.
זמן קריאה משוער: 8 דקות

בעקבות ההצלחה בפסטיבלים הקודמים פסטיבל הקומדיות הצרפתיות או לה לה! חוזר אלינו במהדורה הרביעית. גם השנה נציג את מיטב הקומדיות הצרפתיות העכשוויות לצד קלאסיקות בלתי נשכחות. הפסטיבל מאורגן ומופק על ידי קרולין בונה מנכ”לית עדן סינמה ובתמיכת המכון הצרפתי בישראל וחברת יוניפרנס פילמס, הפסטיבל השנה הינו חלק מעונת התרבות ישראל צרפת.

הפסטיבל יתקיים בסינמטקים של תל אביב, ירושלים, חיפה, שדרות, ובבית התרבות בסביון.

הנה הסרטים שיוצגו במהלך הפסטיבל:

שובו של הגיבור – LE RETOUR DU HEROS

תחילת המאה ה-19. אליזבת היא בחורה רצינית, ישרה והגונה. לעומתה קפיטן נוויל, הארוס של אחותה, הוא איש צבא פחדן, רמאי וחסר מצפון. אליזבת שונאת את הקפטן, והוא מתעב אותה, אבל כשהוא יוצא לחזית היא מחליטה לכתוב בשמו מכתבים לאחותה שבורת הלב. הכל כמובן משתבש כשנוויל מגיע בהפתעה.

איזה סרט מקסים, כתוב טוב מאד, משוחק מצוין ומהנה מאד. אי אפשר שלא להיכנע לקסם של הצמד לורן את דוז’רדן, החיבור בהם נוצץ. Le Parisien

בקומדיה מהנה עם דיאלוג עשיר בטעמים המתרחשת בימי מלחמות נפוליאון, ז’אן דוז’רדן ומלני לורן מחוללים פלאים. מלאני לורן מגלה יכולות חדשות. La Croix

הקרנות בנוכחות יוצר הסרט התסריטאי גרגואר וינרון:
14.11 חיפה 18:00
14.11 תל אביב 20:00
15.11 ירושלים

תתחתן איתי, חבר שלי – EPOUSE MOI MON POTE

יאסין הוא סטודנט צעיר ממרוקו המגיע לפריז ללמוד ארכיטקטורה. בעקבות מקרה מצער הוא מפסיד את הבחינה ומאבד את הויזה שלו. כדי לפתור את הבעיה הוא מתחתן עם החבר הטוב ביותר שלו. בשעה שהוא בטוח שהכל בא על מקומו בשלום, פקח חטטן מתלבש עליהם כדי לנסות לגלות אם החתונה הזו אכן אמיתית.

הקומדיה הטובה ביותר של השנה Public

בודאלי מביים סרט בלי אף רגע מת ויודע איך לקדם את כל הדמויות בעלילה Direct Matin

הבחורה היפה ביותר – DE PLUS BELLE

לוסי החלימה, המחלה שלה היא כמעט זיכרון רחוק. המשפחה שלה לוחצת עליה להמשיך בחייה, לחיות ולראות עולם. כך היא פוגשת את קלוביס מלא השארם. קלוביס יעשה הכל כדי לפתות את לוסי ולה אין כל כוונה לאפשר לו את זה. בהיכרות עם דלילה מורה לריקוד גבוה וצבעונית, מגלה לוסי את היכולת לאהוב את עצמה ואת הסובבים לה. כעת בכוחה להפוך לאישה שהיא מעולם לא הכירה, למען אמה, למען בתה למען קלוביס.

הכל בעל עוצמה, הכל חד, והכל מאד אינטנסיבי בסרט הראשון של היוצרת שנכתב כולן עם לב ונשמה. Le Parisien

הקסם של הסרט הזה הוא בעדינות בו הוא מבוים, בדיאלוג המצחיק ובדמויות המשנה המצוינות. Télé 2 Semaines

מאוהב באשתי – AMOUREUX DE MA FEMME

דניאל (דניאל אוטיי) ואשתו איזבל מזמינים את פטריק (ז’ראר דפרדייה) לארוחת ערב בביתם, לראשונה מאז התגרש מאשתו. להפתעתם הרבה, הוא מגיע לארוחה יחד עם חברתו החדשה, אמה, יפהייפיה בשנות ה-30 לחייה אשר חולמת להיות שחקנית. דניאל ואיזבל ההמומים מתקשים להבין כיצד יכול להיות שחברם הותיק והמזדקן זה עתה התגרש וכבר מנהל מערכת יחסים לוהטת עם בחורה צעירה ויפה, אולם מהר מאוד דניאל נשבה גם הוא בקסמיה של אמה ומתחיל לחלום בהקיץ…

“מאוהב באשתי” הוא קומדיה משעשעת המבוססת על מחזה צרפתי מצליח, בכיכובם של שני הכוכבים הגדולים ביותר של הקולנוע הצרפתי. סרט שמבטיח חוויה מהנה ומצחיקה ביותר…

קומדיה מצחיקה ומבדרת Direct Matin

הכל עובר בירושה – LA MONNAIE DE LEUR PIECE

פול, ניקולא ושרלוט הם שני אחים ואחות, תמיד האמינו שירשו את דודתם העשירה, דודה ברטי. אולם עם מותה הם מגלים שהיא הורישה בצוואתה את כל הרכוש לאלואיז, בת הדודה אותה לא ראו הרבה זמן. מה בדיוק מחפשת אותה בחורה כשהיא מנסה להיכנס בחזרה לחייהם?

קומדיה מתוקה מרירה על נקמה וכסף מבוצעת על ידי צוות שחקנים נהדר Femme Actuelle

בקאסין – BECASSINE

קומדיה תקופתית. בקאסין נולדה למשפחה כפרית ענייה בברטאן, והפכה לנערה כפרית נאיבית שחולמת על נסיעה לפריז. היא מוצאת עבודה כמטפלת ללולוט התינוקת המאומצת של המרקיז דה גרן איר ורעייתו. קשר חזק ומיוחד נרקם בין בקאסין ללולוט, החיים יפים ונעימים, אך בעיות כלכליות מאיימות על המרקיז. האם תצליח בקאסין להציל את מצב? נאיבית, מצחיקה, חולמנית, אופטימית ואוהבת, בקאסין היא גם מלאת המצאות, אמיצה ותמיד מוכנה לטפל בכל מצב בדרכה מיוחדת – גיבורת על ממש.

צחוק ומלנכוליה זה לצד זה ומביאים למסך את הרצון לגלות טוב לב. Femme Actuelle

כמו הבנים – COMME DES GARCONS

ריימס 1969, פול קוטיאר, פתיין מלא המצאות ועיתונאי ספורט של העיתון יומן האלופים. מחליט לארגן תחרות כדורגל נשים, כדי לאתגר את המנהל שלו, באירוע השנתי של העיתון. האויבת הגדולה שלו, עמנואל ברונו המזכירה הראשית, מוצאת את עצמה נאלצת לסייע לו. מבלי להתכוון לך הם משיקים את נבחרת הנשים הראשונה בכדורגל של צרפת.

קומדיה רומנטית ופמיניסטית נפלאה, שקולעת לליבם של הדברים. Femme actuelle

זה מצחיק אינטליגנטי, מלא חיים, מלא קסם ורוח טובה, קשה להתנגד לקומדיה הזו. Télé 7 Jours

ד”ר קנוק – KNOCK

ד”ר קנוק הוא נוכל מבריק שהפך לרופא ועובר להתגורר באלפים הצרפתיים, שם ירש קליניקה מרופא שפרש לגמלאות.
לאכזבתו הוא מגלה שאוויר ההרים הצלול מעניק לתושבים בריאות מצוינת. בנחישותו להתעשר, הוא משכנע את תושבי הכפר שאדם בריא הוא למעשה חולה שאינו מודע למחלתו. קנוק מאבחן את מטופליו כחולים במחלות -אמיתיות או מדומות והופך במהרה לסיפור הצלחה.

הביקורים בחינם שהוא מעניק אחת לשבוע ואבחנותיו מעניקים לפונים הרבים משמעות חדשה לקיום.
הצלחתו של קנוק מעוררת קנאה. הכומר זועם שקהל התושבים מתכנס במרפאה במקום בכנסיה. דמות אפלה מעברו ואתגרים נוספים עלולים להכשיל את קנוק בדרכו אל העושר הנכסף.

“קומדיה רכה ומשעשעת, מוגשת בצורה יפה” Femme Actuelle

המשימה LE DOUDOU

הדובי היקר ללבה של בתו של מישל הולך לאיבוד בשדה התעופה של דה גול. הוא תולה שם מודעות, ומציע פרס למוצא הישר. סופיאן מזהה את ההזדמנות להרוויח קצת כסף וטוען שמצא את האבידה. השקר שמתגלה מוביל את מישל וסופיאן למסע של חיפושים. מה שמסתבר כמשימה מורכבת בהרבה ממה שנראה להם בהתחלה.

הסרט הבולט בפסטיבל הקומדיות אלפ ד’הוז, התמודדות בלתי נמנעת נגד השעון, דיאלוגים שנונים ומצחיקים ביותר בקולנוע לאחרונה Le Parisien

“קומדיה מטורפת המבוססת על הקסם של שני קומיקאים גדולים” Femme Actuelle

זוכה פרס חבר השופטים מפסטיבל הקומדיות אלפ ד’הוז 2018

משחק הגמר – LA FINALE

כל בני משפחת ורדי דואגים לרולן. הסבא המתחיל לסבול משכחה, כולם חוץ מג’יי בי הנכד המתבגר שלו רק מטרה אחת, להגיע לפריז ולשחק במשחק הגמר באליפות הכדורסל. הוריו שעסוקים באותו סוף שבוע מטילים עליו משימה, לשמור על סבו הוא מחליט לנסוע לפריס יחד עם הסבא, נסיעה שבמהלכה שום דבר לא יקרה כמו שהוא תיכנן.

כבר בסרטו הראשון רובין סייקס מראה שיש לו הכל, ומצליח לערבב בין הומור לרגשות, קלילות וכובד ראש, בדרך מאד נוגעת ללב בסרט המסע הזה. Télé 7 Jours

סרט מסע קצבי, תיירי לרמיט מהלך על חבל דק בין הקומדיה לרגש באחד מתפקידיו הגדולים ביותר. Le Parisien

ראול טבורן – RAOUL TABURIN

לראול טבורן בעל חנות האופניים ומתקן האופניים האגדי בכפר הקטן סנט סרון יש סוד נוראי. הוא בעצם לא יודע לרכוב על אופניים. כשמגיע הצלם הרווה לכפר ומציע לצלם את ראול רוכב על אופני מרוץ על רקע הנוף של ההרים, מגיע גם רגע האמת. ראול יעשה כל שביכולתו למנוע את הצילום, אבל אצל ראול טבורן הדברים אף לא כל כך פשוטים.

הסרט מתוכן לצאת לבתי הקולנוע בצרפתי באפריל 2019

מולייר – Molière

דרמה קומית תקופתית של הבמאי לורן טיראר מאת התסריטאי גרגואר וינרון משנת 2007.

1644. פריס. ז’אן בפטיסט פוקלן הוא לא מחזאי ידוע, אלא רק שחקן כושל, שאוסף אחריו חבורה של שחקנים עם חלום משותף להקים להקת תיאטרון משלהם. החלום, נתקל בקשיים, ועד מהרה פוקלן, מוצא עצמו בחובות. כמוצא אחרון הוא מקבל את הצעתו של סוחר עשיר, המבקש לעלות הצגה שכתב, כדי להרשים ולכבוש מרקיזה יפהפיה ונועזת. מכיוון שעליו להסתיר את מטרתו האמיתית מפני אישתו החוקית, מכניס הסוחר את פוקלן לחצרו, במסווה של כומר.

במהלך שלושת החודשים אותם הוא מבלה בחצרו של הסוחר, הוא נחשף לצביעות, למזימות המגוחכות, לתאוותנות, האבסורד והפארסה שבהתנהגות האנושית, בעיקר אצל אלו שיש בידם הממון. חומרים, שיהפכו עם השנים למאפיינים של מיטב מחזותיו. במהלך החודשים הללו הוא גם יפגוש את מי שעתידה להיות אהובתו הסודית, האחת והיחידה, האישה שתראה לו את הדרך ותלמד אותו שאין בושה בקומדיה, ושעוצמתה לעיתים עולה על זו של הטרגדיה. בתום שלושת החודשים, עוזב פוקלן את חצרו של הסוחר, הוא אינו חוזר לפריס, אלא יוצא עם להקתו למסע הופעות בערי השדה ופרוורי הארץ.

13 שנה מאחר יותר הוא שב לפריס להזמנת המלך, והוא לא עוד פוקלן, כי עם “מולייר”, הגאון שהמציא את “הקומדיה הסאטירית” והמחזאי החתום על יצירות כמו “הקמצן” ‘החולה המדומה’, ‘המיזנטרופ’ ‘טרטיף’ ואחרים.

כל הדרך אלייך – TOUT LE MONDE DEBOUT

ז’וסלן הוא איש עסקים מצליח, גבר נאה שמנהל חברה גדולה, שומר על כושר, רגיל לקבל כל מה שהוא רוצה, אוהב מאוד נשים, ומשקר בלי סוף. יום אחד הוא פוגש בחורה צעירה ויפה, וכמו שהוא כבר עשה מאות פעמים, הוא מוכן להגיד ולעשות כל מה שצריך בשביל שתשים לב אליו. סדרה של צירופי מקרים משעשעים מובילה אותו להעמיד פנים שהוא מרותק לכסא גלגלים, ונדמה שמסע הכיבוש שלו מצליח – עד שהוא פוגש את אחותה, שמגיעה בכסא גלגלים בעצמה.

אלכסנדרה לאמי תוססת בקומדיה מלאת רומנטית מלאת קסם והומור Femme Actuelle

תראו איך הם רוקדים – VOYEZ COMME ON DANSE

סרט המשך ל”נשיקות צרפתיות”. לז’וליאן נדמה שמישהו עוקב אחריו כל הזמן, בנו אלכס מגלה שאווה חברתו בת ה-17 לא סיפרה לו שהיא בהריון, ורו אמה של אווה חוששת שהיא תצטרך לפרנס את התינוק, בעלה של אליזבת נעלם והיא מגלה שצוות חוקרים עורכים פשיטה על הבית שלה. לוסיה חוששת שבעלה נמצא על סף התמוטטות כתוצאה מהפחדים הפרנואידים הרודפים אותו.

סרינה הפילגש של ז’וילאן חושבת שהוא משקר אותה, וגם הוא מאמין שהיא משקרת לו.
בנה הבכור של ורו לואיק נראה כמו האלמנט היציב בכל הסיפור ומתגלה כמשהו אחר לגמרי,
שלא להזכיר אלמנט נוסף חסר שנוכח כל הזמן…

נשיקות צרפתיות – Embrassez qui vous voudrez

סרטו של מישל בלאן משנת 2002 שהקדים את “תראו איך הם רוקדים”.
קבוצת חברים נופשת במלון באזור טוקה בצרפת. עלילות החופשה המסעירה של גיבורי הסרט משתלבות אחת בשניה לקומדיה של טעויות. אליזבת, עקרת בית זוהרת נשואה לברטרן העוסק בנדל”ן, בתם אמלי היא צעירה מורדת בת 17 המנהלת רומן סודי עם קווין, העובד במשרדו של אביה ומנצלת את תמימותו. ג’ולי היא חברתה הטובה של אליזבת’ אם חד הורית שבעבר ניהלה רומן עם ברטרן, שהוא אולי אבי התינוקת.

ברטרן גם הוא מנהל רומן אך שונה ומפתיע. זוג השכנים, ורוניק וז’רום, על סף פשיטת רגל, אך מנסים לשמור על רמת חיים גבוהה למרות שאינם יכולים לעמוד בה. בבית המלון אליזבת פוגשת את לולו היפה שנשואה לז’אן פייר הקנאי הפתלוגי. ומקסים מגיע לחופשה במלון ללא אשתו וילדיו במטרה לשכב עם כמה שיותר נשים ומפיל בפח את ז’ולי היפה. בין טעויות בזיהוי, בגידות מסעירות וניסיון התאבדות נקבל מבט מיוחד על יחסי גברים נשים.

קומדיה סאטרית שנונה הבוחנת את גבולות המוסר L Humanite

ברוכים הבאים לצפון – Bienvenue chez les Ch’tis

פיליפ הוא פקיד דואר בעיירה דרומית בצרפת, אשתו ז’ולי הנמצאת כמעט תמיד על סף דפרסיה ממררת את חייו. כדי לעודד אותה מנסה פיליפ לרמות את מעסיקיו ולקבל הצבה באחת מעריי הריביירה הצרפתית. כשמעשיו מתגלים הוא נענש ונשלח לאחת הערים הצפוניות. כמו צרפתים דרומיים רבים, פיליפ ומשפחתו גם מגלים יחס קר וצונן לצפון ולתושביו. הקור והניב הצרפתי הבלתי מובן הנקרא “שטי” גורמים לכך שפיליפ עובר לשם לבד.

אבל כאן הוא פוגש חבורה של עובדים חביבים בראשם, הדוור המקומי אנטואן והסיוט הופך חוויה נעימה. בבית לא מוכנים להאמין לו שהוא נהנה במקום החדש. בסדרה של שקרים, תעלולים, והמצאות הוא בונה לז’ולי את העולם שהיא מאמינה בו, כמה נורא בצפון… עד שהאמת מתגלה.

קאד מראד ודני בון בשיתוף פעולה שאין לעמוד בפניו. הומור מדבק בנדיבות Le journal du dimanche

ז’אן פיליפ – Jean-Philippe

https://youtu.be/1eMOhrgKUgs

פבריס הוא מעריץ מושבע של ג’וני האלידיי, אולי המעריץ הגדול ביותר שלו. אבל יום אחד הוא מתעורר במציאות אחרת לגמרי. עולם מקביל בו ג’וני האלידיי לא קיים בכלל.

אבוד הוא יוצא לחפש את ז’אן פיליפ סמט (שמו האמיתי של ג’וני האלידיי) לגלות מה עלה בגורלו בעולמות אחרים. וכשהוא מוצא אותו לבסוף, הוא מגלה מנהל מרכז באולינג, איש כמו כולם שמעולם לא הפך לכוכב. המטרה שעומדת בפני פבריס היא להחיות את האליל שלו ולעורר את “ג’וני”. האם יצליח ז’אן פיליפ בכמה חודשים להגיע למעמד אליו הגיע ג’וני האלידיי בשנים רבות? הרפתקה זו תצמיח חברות בלתי רגילה בין שני הגברים…

חברים בלי מזל LA CHEVRE

https://youtu.be/32tlvttGjBU

בתו של תעשיין מגיעה למדינה דרום אמריקאית, כדי לבלות שם חופשה. בעשר הדקות הראשונות לשהותה היא נשדדת ונחטפת. האב שוכר בלש פרטי, המעלה חרס בידיו. פסיכולוג המפעל שלו מציע לשלוח פעם נוספת את הבלש, בליווי אחד מעובדי המפעל, שהוא שלומיאל מדופלם. סיפור המתח משמש את הבמאי פרנסיס וובר (“אידיוט מושלם”, “לצאת מהארון”) כאמצעי לתיאור מסע סלפסטיק מטורף ומבדר, שבסופו מודה גם הבלש הוותיק באפשרויות הגלומות בשלומיאליות.

דרך פנטזיה שלווה זו משתקפת תשוקתו העיקרית של הבמאי, שמעדיף את חיי הדימיון והחלימה בהקיץ על פני הוודאות הרציונאלית. Télérama

המוח – LE CERVEAU

מפריס לבריסל, רכבת מיוחדת מעבירה את כספי נא”טו. משני צידיה של תעלת למנש, שני אנשים מנסים לעצור אותה. מן הצד הצרפתי, ארתור, מאפיונר קטן וחכם, הנעזר בחברו אנטול, ומן הצד הבריטי המוח, נוכל מבריק עם צוות של מומחים בעלי אמצעים סבירים.

אבל שני הצוותים מנסים לבצע את השוד באותו יום ובאותה שעה….

בלמונדו ובורוויל מציתים ניצוצות בקומדיה הפרועה, דייויד ניבן בתור פושע מכונן בשילוב של אירוניה ואלגנטיות Télérama

השוטר מסן טרופז – LE GENDARME DE SAINT-TROPEZ

https://youtu.be/Lc-sZBVcLRE

הסרט שפותח את סדרת סרטי “הז’אנדארם” העצבני של לואי דה פינס, בהם הוא מגלם את מרשל דה לוגיס-שף לודוביק קרושו. השוטר האמביציוזי נשלח לתחנת סן טרופז כדי להתעמת עם השוחים בים ועם האוכלוסייה המדושנת של עיירת הקיט. בתו מסבכת אותו לחלוטין כשהיא מציגה את אביה כמיליונר בעל יאכטה. איזו השתטות!

“מהקומדיות המזוהות ביותר של שנות השישים, לואי דה פינס במיטבו” A voir à lire

משפחה בהפתעה – LA CH’TITE FAMILLE

ולנטין וקונסטנס ברנט הם כוכבי השעה בתחום העיצוב והארכיטקטורה בפריז. הם מתכוננים לתערוכה כוללת על יצירתם במוזיאון הצרפתי היוקרתי פלה דה טוקיו. מה שאיש לא יודע זה שולנטין, כדי לסלול לו את דרכו לעולם העיצוב היומרני שיקר על מוצאו הצנוע מצפון צרפת, האזור המכונה שטי.

וכשאמו אחיו וגיסתו מופעים בהפתעה בתערוכה, המפגש בין שני העולמות יוצר התנגשות מצחיקה שמתעצמת לאחר שולנטין מאבד את הזיכרון בתאונה וחוזר להיות הבחור הצעיר מהצפון שלא מכיר ולא יודע דבר על חייו של ולנטין המעצב המצליח.
קומדיה מצחיקה עד דמעות על זהות, חוסר הבנה, אהבה ומשפחה.

“קומדיה מצחיקה ורגישה ומאד אישית של דני בון” 4 כוכבים Bande a Part

הפרנקופיל
בואו נשמור על קשר

הכתבות המעניינות ביותר, מידע על טיולים בצרפת, הרצאות, ערבי שאנסונים ועוד דברים שפרנקופילים אוהבים אצלך במייל פעם (או מקסימום פעמיים) בשבוע.

ואם זה לא שכנע אותכם…

מי שנרשם כעת יקבל את הרצאה שלי על טיול בפריז בעקבות מולייר בחינם!