12 סיבות (לפחות) למה לעשות סדנת ציור בפריז – מאת עינת קרמן מאור

להשתייך לשושלת מכובדת של ציירים. ציור עינת מיזהר
זמן קריאה משוער: 5 דקות

כציירת ישראלית ,שהרבה מאד מציוריה הם ציורי נוף אני מציירת את הנופים של ארץ ישראל לעיתים תכופות ואף מוציאה סדנאות ציור נוף לתלמידי הציור שלי, למקומות יפים ומרתקים בארצנו בעלת היופי ה”בראשיתי”. הרעיון לעשות סדנאות ציור בפריז נולד אצלי הרבה בזכות הפרנקופיל, הצלם, העיתונאי, ידידי ותושב עירי: יואל תמנליס. האהבה של יואל לפריז מתבטאת בצילומים המרהיבים שלו, אותם הוא מפרסם על בסיס יומי בדף הפייסבוק שלו ומידי פעם גם עורך תערוכות צילום.

באחד מהביקורים שלי בתערוכות הצילום שלו על פריז נולד הרעיון. הייתי בפריז עוד לפני, אבל יואל עזר לי להכיר ולהתאהב בפריז כפי שלא חשתי קודם מעולם. בהתחלה חשבנו על שיתוף פעולה של קבוצת צלמים וקבוצת ציירים שיצאו ביחד לאותם אתרים- איש לעיסוקו. נסענו ביחד לפריז כשהמשימה הייתה לסרוק כמה שיותר אתרים שיתאימו גם לציירים וגם לצלמים, שיתאימו למזג אויר יפה ולמזג אויר גשום, שיהיו מגוונים בנוף עירוני ונוף טבעי. יואל לקח אותי למקומות שרק מי שמאוהב בפריז ומתעד אותה מעל 20 שנה, נוסע אליה כמה וכמה פעמים בשנה – מכיר ויכול.

אחרי אותה נסיעת הכנה הוצאנו סדנה ראשונה שהייתה מוצלחת מאד אך הבנו שיש קצב שונה וצרכים שונים לצלמים ולציירים וכך נפלה ההחלטה להמשיך באופן עצמאי ולהוציא סדנאות ציור המיועדות לתלמידי הציור שלי בעיקר. לפי הכרותי עם יואל, רוב הסיכויים שהוא יהיה בפריז, כשאני יוצאת עם הסדנאות שלי וכך אפשר יהיה לקבל ממנו טיפים שהוא נותן באהבה ונדיבות.הרבה מאד מתלמידי תוהים ושואלים (בעיקר אלה שעדיין לא יצאו איתי לסדנת ציור) אבל למה דווקא סדנת ציור בפריז? הרי יש כל כך הרבה מקומות יפים בעולם, קרובים יותר, אקזוטיים יותר ומצטיירים לא פחות יפה…. ולאותם אלה ששואלים למה לעשות סדנת ציור דווקא בפריז ובכלל…למה להגיע לפריז כדי לצייר הנה 12 תשובות, כמספר שבטי ישראל.

השראה

ההשראה ציור של צייר רוסי Bato Dugarzhapov
ההשראה ציור של צייר רוסי Bato Dugarzhapov

כי פריז, עיר האורות והאמנות , שימשה השראה לגדולי הציירים של ההיסטוריה: ואטו, פרגונאר, מונה, רנואר, סיסלי, פיקאסו, ז’ורז’ בראק, מודליאני, שגל, טולוז-לוטרק, דאלי, רודן, בראנקוזי ואוסיפ זאדקין ועוד רבים וטובים.

הגיוון

הגיוון: פארק בוט שומון
הגיוון: פארק בוט שומון

כי פריז עיר מגוונת, שיש בה נוף של נהר הסיין עם הגשרים הנפלאים שמעליו, גנים, פארקים עירוניים רחבי ידיים עם מפלי מים, מערות  ועושר  של מגוון צמחיה וכל עונה בשנה הן משתנות,  מגדל האייפל והגגות הציוריים שיוצרים קו רקיע מרהיב וייחודי והיערות עם האגמים, הסירות והעצים המרהיבים: גני לוקסמבורג, גני טולרי, פארק מונסו, יער ואנסן, יער בולון ועוד.

המוזיאונים

המוזיאונים גן הפסלים של רודן
המוזיאונים גן הפסלים של רודן

כי פריז עיר מיוחדת ותרבותית עם המוזיאונים מהגדולים והחשובים בעולם, ולאחר 4 שעות ציור ומנוחה קצרה הכי כיף להשלים את הבילוי באחד מהמוזיאונים המרהיבים שלה ולקבל עוד מוטיבציה והשראה (אם היה חסר): הלובר, מוזיאון אורסיי, מוזיאון רודן, פיקאסו, מרכז פומפידו, המוזיאון בגני לוקסמבורג ועוד.

הארכיטקטורה

הארכיטקטורה של פריז
הארכיטקטורה של פריז

כי בפריז יש ארכיטקטורה  עם מבנים מרשימים מימי הביניים, הרנסאנס, הבארוק, הקלאסי והניאו קלאסי ועד העידן המודרני ואיכשהו כל הערבוביה הזאת יפה ומרגשת, שלא לדבר על  המגדלים, הכיפות והצריחים שבולטים בקו הרקיע ומצטיירים נפלא.

החנויות לציוד לאמנים

את החנויות לציוד אמנות האהובה עלי
אחת החנויות לציוד אמנות האהובה עלי – בזאר אוטל דה ויל (BHV)

כי בפריז יש חנויות לציוד אמנות מהגדולות והעשירות בעולם, כמו למשל בזאר הוטל דה-ויל שהקדיש לאמנות קומה שלמה שדורשת בילוי של שעות כדי לעכל את ההיצע, וגם קטנות ואיכותיות כמו למשל החנות לציוד לאמנים בשם “סקיצה” (“Esquisse”) הסמוכה לבית הספר הגבוה לאמנות.

המטרו

המטרו של פריז - להתנייד בעיר האורות בקלות
המטרו של פריז – להתנייד בעיר האורות בקלות

כי בשביל לצייר בפריז לא צריך לשכור מכונית ולהתמודד עם נהיגה. הכל כל כך פשוט בזכות המטרו (רכבת תחתית) הנפלא שלה.

להשתייך לשושלת מכובדת של ציירים

להשתייך לשושלת מכובדת של ציירים. ציור עינת מיזהר
להשתייך לשושלת מכובדת של ציירים. ציור עינת קרמן מאור

כי בפריז כשאתה מצייר מגשר האמנויות אתה מרגיש חלק מההיסטוריה של הציירים הגדולים בעולם שישבו ממש שם באותו מקום וציירו את הגשר שממול ואת נהר הסיין.

ההכרות עם המקומיים

ההיכרות עם המקומיים
ההיכרות עם המקומיים

כי בפריז כשאתה יושב ומצייר, אתה הופך להיות חלק מהמקום, מכיר את התושבים שמסתובבים שם, את מישל הצייר שמדמיין שהוא פיקסו ואת הגברת עם הפודל שנוזפת בכל האחרים שהכלבים שלהם לא מספיק מחונכים.

האור והשמים של פריז

האור והשמים של פריז
האור והשמים של פריז

כי בפריז יש אור שמתחנן שתתפעל ממנו, ושמים שאין באף מקום ושני אלה מעצימים כל יצירה.

התעוררות החושים

התעוררות החושים - רישום של מגדל אייפל
התעוררות החושים – רישום של מגדל אייפל מאת עינת קרמן מאור

כי רק בפריז יש בתים שבא לך לצייר, פנסים שאתה משתוקק לצייר, גשרים שאתה מתלהב לצייר, נהר שמשגע אותך לצייר, יערות ופארקים שמטריפים את חושיך לצייר ולא נשכח את מגדל האייפל שיוצא הכי יפה דווקא בציורים.

ריבוי האפשרויות

ענת מיזהר, יואל תמנליס והפרנקופיל שנתפס בעת קיום שיחת טלפון עם מארי אנטואנט
עינת קרמן מאור, יואל תמנליס והפרנקופיל שנתפס בעת קיום שיחת טלפון עם מארי אנטואנט

כי לפריז אתה יכול לבוא עם המשפחה/בן או בת זוג/ חבר או חברה, להיפרד מהם רק ל – 4 שעות של סדנת ציור ובסיומה להצטרף אליהם לבילוי זוגי/משפחתי/חברי ואם התמזל מזלם  וצבי חזנוב בפריז, לקחת איתו סיור באחד מהמסלולים המרתקים שהוא מציע ולשמוע ממנו על ההיסטוריה של פריז, רומנים, רציחות, מלכים ומלכות.

פריז היא עיר של אוכל

הקוסקוס אצל מומו עם יואל תמנליס
הקוסקוס אצל מומו עם יואל תמנליס

כי רק בפריז אם היה לך יום לא הכי מוצלח בהיבט היצירתי, אתה יכול להיכנס לאחד מבתי הקפה והמאפיות הקטנות ולהתנחם במאפים נימוחים, עם ריח חמאה טריה, בטעמים בלתי נשכחים.

 

אלו היו 12 סיבות לעשות סדנת ציור בפריז. אם תרצו לעשות זאת איתי אז הנה הפרטים החשובים 🙂

באהבה, עינת קרמן מאור

סדנת ציור בפריז

רוצים לדעת מתי תהיה סדנת הציור הבאה? צרו איתי קשר:

טלפון: 0546266822

מייל: einat.mizhar@gmail.com
פייסבוק: ניתן להשיג אותי בדף הזה

מוזמנים ליצור איתי קשר

מתכננים טיול לצרפת?
מוזמנים להיכנס ל"ארגז הכלים" שלי שמכיל שורה של אתרים אמינים להזמנות מלונות, כרטיסים, רכבים וכל דבר נוסף שתזדקקו לו לבניית טיול מושלם.
רוצים לא לפספס אף כתבה?
הרשמו לעלון שלי ותתחילו לקבל כתבות מרתקות כל שבוע לאימייל. כבונוס אשמח גם לתת לכם בחינם את ההרצאה שלי "טיול בפריז בעקבות מולייר".​
הפרנקופיל
בואו נשמור על קשר

הכתבות המעניינות ביותר, מידע על טיולים בצרפת, הרצאות, ערבי שאנסונים ועוד דברים שפרנקופילים אוהבים אצלך במייל פעם (או מקסימום פעמיים) בשבוע.

ואם זה לא שכנע אותכם…

מי שנרשם כעת יקבל את הרצאה שלי על טיול בפריז בעקבות מולייר בחינם!