זמן קריאה משוער: 5 דקות

מסעדות ליד נוטרדאם – רובע 4, פריז

מטיילים בסביבות קתדרלת נוטרדאם? הנה כמה מסעדות מומלצות שתוכלו לעצור בהן לארוחת צהריים או ערב. אספתי בשבילכם כמה מהמסעדות הטובות ביותר באזור.

Le Soleil d’Or

מסעדה צרפתית בלב פריז, ב-Ile de la Cité. זוהי בראסרי נעימה שמציעה קלאסיקות כמו בף בורגיניון, קרפים ומרק בצל, וגם מנות מודרניות יותר כמו טוסט אבוקדו. במסעדה יש מרפסת שמאפשרת תצפית על קתדרלת נוטרדאם. במסעדה יש גם מבחר סטייקים, המבורגרים ופיצות – תפריט מגוון שמתאים לכל המשפחה.

Le Soleil d'Or

כתובת: 15 Bd du Palais // אתר אינטרנט: https://lesoleildor.fr/en

La Crème de Paris Notre-Dame

מסעדת קרפ ליד נוטרדאם

לחובבי המתוק, קרפריה קרובה לנוטרדאם, כי לפעמים כל מה שצריך זה קינוח טעים. במקום תוכלו ליהנות מקרפים, פנקייקים, וופל, גלידות ועוגות, כמו גם מיצים טריים ושייקים. יש מגוון אפשרויות ללא גלוטן וגם טבעוניות, כך שכל חובבי הסוכר ימצאו כאן נשנוש טעים. המקום פתוח 7 ימים בשבוע, מ-8 בבוקר ועד 2 לפנות בוקר.

כתובת: 1 Quai Saint-Michel // אתר אינטרנט: https://www.lacremedeparis.com/en/

Le Parvis

000 10

מסעדה צרפתית חביבה, ב-Rue d’Arcole. בתפריט תמצאו סלטים, המבורגרים ותבשילים צרפתיים כמו בף בורגניון. אוכל צרפתי מסורתי ונחמד, קרוב מאוד לנוטרדאם. המסעדה פתוחה עד 22:00.

כתובת: 3 Rue d’Arcole // אינסטגרם: https://www.instagram.com/leparvis_notredame/

Au Bougnat

מסעדה משפחתית שמתנהלת לה ברובע ה-4 כבר שלושה דורות. המסעדה החלה את דרכה ב-1948, והיא ממשיכה עד היום להיות ביסטרו פריזאי איכותי. המסעדה פתוחה 7 ימים בשבוע, מ-12 בצהריים עד 10 בלילה.

Au Bougnat

תוכלו ליהנות בה ממנות כמו ביצה עלומה, מרק בצל צרפתי, חלזונות וגם פלטות נקניקים וגבינות אם רק בא לכם לנשנש. כמובן שיש כאן גם מנות צרפתיות כבדות יותר כמו בף בורגיניון, ריזוטו פטריות, חזה ברווז ועוד.

כתובת: 26 Rue Chanoinesse // אתר אינטרנט: https://aubougnat.com/en/

Le Petit Pontoise

ממש על גדת הסיין, בלב הרובע הלטיני, באמצע Rue Pontoise, תוכלו למצוא את Le Petit Pontoise – ביסטרו פריזאי אותנטי ששומר על המסורת. תוכלו למצוא כאן טארט טאטין ארטישוק ופרמז’ן, מנות דגים משתנות, רגלי צפרדע, אסקרגו, ברווז, פואה גרא ושאר מעדנים צרפתיים מסורתיים.

image 1 5

כתובת: 9 Rue de Pontoise // אתר אינטרנט: https://www.lepetitpontoise.fr

מסעדות לא יקרות ברובע ה-4 בפריז

Au Bourguignon du Marais

מסעדה צרפתית לא יקרה ונחמדה מאוד שמתמחה במאכלים של חבל בורגון. גם לי וגם לליאת לוסטיק יצא לאכול כאן בעבר, ומאוד נהננו. תקבלו כאן אוכל צרפתי קלאסי ולא מתוחכם. אולם ההגשה מוקפדת, חומרי הגלם טובים, האוכל טעים והמחיר ממש לא יקר (יש עסקיות ב 25-30 יורו לאדם).

כתובת: 52 Rue François Miron // אתר אינטרנט: https://aubourguignondumarais.fr

Au Caveau de l’Isle

מסעדה צרפתית לא רעה בכלל שנמצאת במרכז איל סן לואי ויכולה להוות אופציה מצויינת לארוחת צהריים אחרי שתסיימו את מסלול הטיול שלי באיל דה לה סיטה ואיל סן לואי. המחירים של המסעדה הזאת שפויים בהחלט עם מנות עיקריות במחיר של כ-20 יורו.

כתובת: 36 Rue Saint-Louis en l’Île

Chez Ajia

מסעדה אסייתית מצוינת שנמצאת בלב רובע המארה ולא רחוק מהרובע היהודי. המסעדה מגישה אוכל מטייוואן, ששונה מעט מהמטבח הסיני שאנחנו מכירים. המחירים במסעדה הזאת סבירים ואפילו זולים. לעיתים המסעדה אף נותנת 20% למזמינים מקום דרך האתר, כך שבהחלט שווה להזמין בה מקום מראש בעודכם מטיילים.

000 12

כתובת: 4 Rue du Roi de Sicile // אתר אינטרנט: https://ajia.fr/fr

מסעדות גורמה ברובע ה-4 בפריז

Benoit

המלצה חמה של מאיה שופל:

יום אחד תטיילו בפריז ויתחיל גשם שוטף או שסביבכם השלג יבהיק בין הבתים, ברגע הזה תיזכרו שמישהי כתבה על המסעדה הכפרית והחמימה בלב פריז. תיכנסו ותתנערו, צבעי העץ יעטפו אתכם, ותרגישו הכי בבית שניתן כשאתם לא איכר צרפתי.

מיד תקבלו לשולחן 4 גוז’ור, והמלצר יעיף בכם מבט אבהי ויביא פלח חמאת נורמנדי נדיבה ומלוחה ולחם מלא בועות ומתפצפץ. מנה ראשונה של שנטרל וענבים בכלי אטום בבצק שום, אתם תמרחו עליו חמאה ותחייכו.

אל תתמלאו, מחכה לכם אוכל כבד ומלא טעמים.

000 13

חצי מנה בגודל מתאים ל-2 אנשים בוגרים, בסיר ברזל יצוק, במחיר שווה לכל נפש. 4 סוגי בשר, נקניק דם, צ’וריסו, כתף בקר, רגל חזיר, כולם נימוחים להפליא על מצע שעועית לבנה, מבושלים בצורה מושלמת.

אולי תתכבדו באווז ברוטב מצומצם של דם ומיצים עם שפע פטריות סביבו ותאנה מבושלת במיציו, למנת מתיקות.

אולי ואולי, אבל הקור הוא כבר זיכרון רחוק.

כתובת: 20 rue Saint Martin // אתר אינטרנט: https://www.benoit-paris.com

Le Colimaçon

ביסטרו צרפתי מצוין, אשר נמצא בלב רובע המארה בין מוזיאון הקרנבלה להוטל דה ויל ומגיש אוכל צרפתי משובח. המנות במסעדה לא יקרות באופן מיוחד, הן מגיעות בגודל נדיב (רחוק מאוד מהמנות המיקרוסקופיות של הנובל קוויזין) וטעמן  נפלא. לאוהבי הסטייקים, אני ממליץ בחום לנסות את מנת השאטו בריאן.

Le Colimaçon

כתובת: 44 Rue Vieille du Temple // אתר אינטרנט: https://le-colimacon.fr/

כיצד ניתן לאכול טוב בפריז ובזול יחסית?

אתר The Fork, הידוע בצרפת גם בתור La Fourchette, הוא אחד הסודות הכי שמורים של כל מי שחי בפריז. מדובר בשירות המאפשר להזמין שולחנות במסעדות שונות בעיר האורות ובחלק גדול מהמקרים אף לקבל עד 50% אחוזי הנחה על התפריט (בכפוף לתנאים).

מה שכל כך טוב לגבי השירות הזה הוא שגם אם המסעדה הספציפית לה הזמנתם מקום לא נותנת הנחה, הרי שכל הזמנה תקנה לכם נקודות הנקראות Yums. אם תצברו מספיק נקודות תוכלו לקבל הנחה על הארוחה הבאה שלכם בכל מסעדה שנמצאת באתר, בלי קשר אם היא נותנת הנחה על התפריט או לא. מכאן שאם אתם פרנקופילים ותיקים שאוהבים לחזור לפריז פעם אחר פעם, הרי שבסופו של דבר תוכלו לזכות בלא מעט הנחות ולחסוך לא מעט כסף.

זאת הסיבה מדוע אני ממליץ לכם בחום לנסות לחפש את המסעדות המומלצות דרך האפליקציה שלהם ואם הם שם להזמין דרכם.

אכלתם? שבעתם? בא לכם להכיר את הרובע ה-4 של פריז?

אתם מוזמנים להיכנס לדף האטרקציות של הרובע הרביעי ולמצוא שם מוזיאונים, מסלולי טיול ועוד.

רוצים להתגורר ברובע המארה או באיל סן לואי?

 

מוזמנים ליצור איתי קשר

מתכננים טיול לצרפת?
מוזמנים להיכנס ל"ארגז הכלים" שלי שמכיל שורה של אתרים אמינים להזמנות מלונות, כרטיסים, רכבים וכל דבר נוסף שתזדקקו לו לבניית טיול מושלם.
רוצים לא לפספס אף כתבה?
הרשמו לעלון שלי ותתחילו לקבל כתבות מרתקות כל שבוע לאימייל. כבונוס אשמח גם לתת לכם בחינם את ההרצאה שלי "טיול בפריז בעקבות מולייר".​
הפרנקופיל
בואו נשמור על קשר

הכתבות המעניינות ביותר, מידע על טיולים בצרפת, הרצאות, ערבי שאנסונים ועוד דברים שפרנקופילים אוהבים אצלך במייל פעם (או מקסימום פעמיים) בשבוע.

ואם זה לא שכנע אותכם…

מי שנרשם כעת יקבל את הרצאה שלי על טיול בפריז בעקבות מולייר בחינם!