מזג אוויר בפריז – תחזית לשבוע הקרוב וטיפים לגבי מה ללבוש בכל עונה

מזג אוויר בפריז - תחזית לשבוע הקרוב ומה לעשות בכל עונה? צילם: יואל תמנליס
זמן קריאה משוער: 9 דקות

מזג האוויר בפריז הוא אחד הנושאים שחוזרים ועולים בלא מעט פורומים שעוסקים בבירת צרפת, דוגמת קבוצת הפייסבוק פריז ואיל דה פראנס, והאמת שבצדק. להבדיל מישראל, שיש לה לרוב רק שתי עונות (קיץ, וקיץ חם פחות עם קצת גשם) בפריז עצמה יש ארבע עונות, כשלכל אחת מאפיינים משל עצמה.

המטרה של הכתבה הזאת היא כפולה. ראשית, לענות על השאלה מה הולך להיות מזג האוויר בפריז בשבוע הקרוב, ושנית, לנסות לספק לכם מעט מידע לגבי מה מומלץ לעשות בכל עונה בפריז.

מזג אוויר בפריז בשבוע הקרוב

אם אתם נוסעים ממש בקרוב לפריז, הנה תחזית מזג האוויר לשבוע הקרוב:

PARIS WEATHER

מזג אוויר בפריז לפי עונות

אביב בפריז (מרץ-מאי)

פריז באביב צילם: יואל תמנליס
פריז באביב צילם: יואל תמנליס

אביב היא תקופה פשוט נהדרת לביקור בפריז. הפרחים בפארקים מתחילים לפרוח והאוויר מתמלא בריח של תקווה והתחדשות. תוסיפו לזה את העובדה שבפריז אלוהים לא רואה שאכלתם באגט בפסח, ותקבלו אקסודוס של ישראלים בעיר האורות במהלך אפריל ומאי (תלוי כמובן איך יצאו החופשים).

מזג האוויר בפריז באביב

במילה אחת: הפכפך. בשתי מילים: מאוד הפכפך.

מזג האוויר הממוצע בפריז נע בין 21-5 מעלות צלזיוס, אבל כאן הסטטיסטיקה בהחלט משקרת. במרץ, ולרוב גם בתחילת אפריל, מזג האוויר עדיין קר ומזכיר את חודשי החורף. לרוב, במחצית השנייה של אפריל המצב משתפר ובמאי מזג האוויר מתחיל להתחמם, אולם בכל יום עלול מטר של גשם לתפוס אותכם ברחובות פריז, אז קחו את זה בחשבון.

מזג אוויר בחודש מרץ

טמפרטורות ממוצעות (במעלות צלזיוס): 12-5.
מספר ימים גשומים בחודש: 14

מזג אוויר בחודש אפריל

טמפרטורות ממוצעות (במעלות צלזיוס): 16-7.
מספר ימים גשומים בחודש: 14

מזג אוויר בחודש מאי

טמפרטורות ממוצעות (במעלות צלזיוס): 20-11.
מספר ימים גשומים בחודש: 12

מה ללבוש באביב הפריזאי?

מכיוון שמזג האוויר במהלך האביב בפריז הוא כאוטי, תצטרכו לקחת בגדים שיתאימו לכל אפשרות (אלא אם אתם נוסעים למספר ימים מועט, ואז הצצה בתצוגת מזג האוויר שנמצאת בתחילת הפוסט תאפשר לכם לדעת בדיוק מה לקחת).

מומלץ לקחת ג’קט טוב לערבים שיכולים להיות מאוד קרים ובמקביל גם חולצות קלות יחסית, כך שלא תמותו מחום כשתכנסו למסעדה או מוזיאון. אם אתם נוסעים במרץ, מומלץ לשקול לקחת גם הלבשה תחתונה טרמית (למקרה שאתם מאוד סובלים מקור).

פסקול מוזיקלי מעולה לתקופת האביב בפריז

אין שיר יותר שיקי ויותר אביבי מאשר שירה של ורוניק סנסון (Veronique Sanson): האביב הוא כאן (le printemps est là), אז החלטתי לאמץ אותו.

אביב בפריז: מה מומלץ לעשות?

האמת, בעיניי אין שום צורך לעשות משהו מיוחד בפריז במהלך האביב. היופי והצמיחה נמצאים בכל מקום ואם תסתובבו בפריז תוך שימוש במסלולי הטיול בפריז, מובטחת לכם הנאה מושלמת. אם אתם מחפשים הצעות יותר קונקרטיות אז הנה כמה רעיונות.

ביקור בפארקים של פריז

אביב הוא הזמן המושלם לראות את הפארקים של פריז, כאשר העצים מתחילים ללבלב והפרחים מפיצים ניחוחות שאנל 5 (או אולי היו אלו הפריזאיות שיצאו להגיד בונז’ור לפרחים?). אם החלטתם ללכת על הרעיון הזה, כל מה שנותר לכם זה לקרוא את הכתבה 15 פארקים, גנים ויערות בפריז שאתם מוכרחים להכיר. אם אתם מחפשים לבקר בפארק ידוע, אז הרשו לי להמליץ על מסלול הטיול בגני לוקסמבורג שיואל תמנליס ואני בנינו בשבילכם.

ביקור בגן החיות של פריז

אפרופו פארקים, אין זמן טוב יותר מאשר לבקר בגן החיות המקסים בפריז מאשר באביב (במיוחד אם באתם לשם עם ילדים). הקליקו כאן למידע על המקום ואופציות לקניית כרטיס.

קיץ בפריז (יוני-אוגוסט)

קיץ בפריז. צילם: יואל תמנליס
קיץ בפריז. צילם: יואל תמנליס

נכון, במהלך הקיץ (במיוחד בחודשים יולי ואוגוסט) נוטשים חלק גדול מהפריזאים את עיר האורות ויוצאים לווקאנס המפורסם. כתוצאה מכך, חלק גדול מהאנשים שתפגשו ברחוב יהיו תיירים כמוכם. האם זה כל כך גרוע? לאו דווקא.

במהלך יולי ישנם מבצעים לא מעטים בכל הקשור לשופינג, ואילו באוגוסט מחירי המלונות בפריז יורדים, מה שיכול לאפשר לכם למצוא לא מעט מציאות. ומה עם יוני? חודש נפלא (ולא רק בגלל שבחודש הזה אני חוגג את יום הולדתי), שבו מזג האוויר עדיין מרגיש אביבי למדי. תוסיפו לזה שבמהלך יולי-אוגוסט ישראל הופכת לכבשן אחד גדול ושממילא אין לכם מה לעשות עם הילדים בזמן חופשת הקיץ, וככל הנראה תמצאו את עצמכם בפריז בעונה הזאת.

מה לצפות מבחינת מזג האוויר בפריז בקיץ?

בהחלט יכול להיות חם, אפילו חם מאוד בפריז בתקופה הזאת, ולכן אם אתם שוכרים דירה בפריז אתם חייבים לוודא שיש לה מזגן (לרוב בתי המלון בפריז כבר יש). עם זאת, לרוב מזג האוויר נע בין 25 מעלות צלזיוס ביום ועד 13 במהלך הלילה.

מזג אוויר בחודש יוני

טמפרטורות ממוצעות (במעלות צלזיוס): 23-14.
מספר ימים גשומים בחודש: 11

מזג אוויר בחודש יולי

טמפרטורות ממוצעות (במעלות צלזיוס): 25-16.
מספר ימים גשומים בחודש: 11

מזג אוויר בחודש אוגוסט

טמפרטורות ממוצעות (במעלות צלזיוס): 25-16.
מספר ימים גשומים בחודש: 10

מה כדאי ללבוש בפריז בתקופת הקיץ?

אפשר בהחלט לקחת טי-שרטים, מכנסיים מבד נושם ובגדים קלים, אולם מומלץ לקחת איזה סריג קל או ג’קט בשביל הערב. רק תעשו טובה, זה שקיץ בחוץ זה לא אומר שצריך להיראות כמו שלוכים ולהכנס ללובר בקרוקס. בסדר?

עוד טיפ שקיבלתי לאחרונה: קחו אתכם תחתוני בוקסר (גם גברים וגם נשים). זה יחסוך לכם שפשפת ותחושה לא נעימה בימים חמים במיוחד.

איזה פסקול נאמץ בשביל טיול לפריז בקיץ?

הימים בקיץ ארוכים מאוד (השמש שוקעת בסביבות 21:00-22:00). לכן, הזמן היחידי שבו פריז תהיה רק שלכם (או כמעט רק שלכם) הוא שעות הבוקר המוקדמות, שבהן פריז מתעוררת אחרי עוד לילה מלא אקשן. ואפרופו פריז מתעוררת, אין כמו שירו של ז’אק דוטרון בעל אותו שם על מנת ללוות אותכם במסע לעיר האורות במהלך הקיץ.

מה מומלץ לעשות במהלך קיץ בפריז?

במובן מסוים הרבה דברים שכתבתי על האביב, כגון ביקור בפארקים השונים, רלוונטיים גם לקיץ ולכן לא אחזור עליהם. אם בכל זאת אתם מחפשים דברים נוספים לעשות, אז הנה כמה רעיונות.

חגיגות יום הבסטיליה

אם אתם נמצאים בפריז במהלך ה-14 ביולי, תוכלו להנות ממופע זיקוקי הדינור המסורתי. ניתן לעשות זאת על ידי הידחקות עם המוני הצרפתים והתיירים באיזור הטרוקדרו. לחלופין, אפשר לעשות זאת בסטייל על ידי הצטרפות לשיט מיוחד על הסיין, שיאפשר לכם לצפות בזיקוקי הדינור מהסירה מבלי שהמוני אנשים יפריעו לכם.

ביקור לאור נרות בטירת וו לה ויקומט (Vaux le Vicomte)

במהלך הקיץ ועד סוף הסתיו, טירת וו לה ויקונט (הטירה שגרמה ללואי ה-14 לזרוק את שר האוצר שלו לכלא ולבנות את ארמון ורסאי) מקיימת סיורים לאור נרות כל שבת. מדובר באחת החוויות הכי מיוחדת שעברתי בצרפת.

אם אין לכם מכונית, אתם מוזמנים להיכנס לקישור הזה ולבדוק אם ניתן להזמין טיול כזה (זה לא זמין כל הזמן).

ודרך אגב, הקיץ זו עונה נפלאה לצאת מפריז לא רק לכיוון וו לה ויקונט, אלא גם לעבר טירות ועיירות אחרות. תוכלו למצוא עליהם מידע בכתבה יום מחוץ לפריז.

שופינג של קיץ

החל מסוף יוני ועד תחילת אוגוסט ישנם לא מעט מבצעים בכל החנויות של פריז, ולכן זו אחת העונות הטובות ביותר לחובבי השופינג (העונה השנייה היא החורף, ועליה נדבר מאוחר יותר). כל המידע על המבצעים, כולל תאריכי הסיילים המדויקים, ניתן למצוא בכתבה של גל שטיינר: שופינג בפריז, הסיילים שאסור להחמיץ.

בילוי על “חוף הים”

אם אתם בפריז ביולי-אוגוסט, אתם מוזמנים ללכת לגדות הסיין על מנת לצפות בתופעה אנתרופולוגית מרתקת: פריזאים משחקים ב”נדמה לי”, או יותר נכון ב”נדמה לי שאנחנו בים”. החל משנת 2002, מביאה עיריית פריז כל קיץ ערימה של חול וכסאות נוח, ופורסת אותם על גדות הסיין. כך יכולים הפריזאים שלא נסעו לחופי הים של ניס והריביירה הצרפתית להרגיש כאילו הם בים.

זהו מראה משעשע ביותר, ואם פתאום באמצע הטיול בפריז מתחשק לכם להתרגע על כיסא נוח ולמלא את נעליכם בחול זה הזמן והמקום לעשות זאת.

סתיו בפריז (ספטמבר-נובמבר)

סתיו בפריז. צילם: יואל תמנליס
סתיו בפריז. צילם: יואל תמנליס

אין ספק שהסתיו היא העונה הרומנטית ביותר בפריז בזכות השלכת, שמכסה את העיר במרבד אדמדם. אם הייתי צריך לבקר בפריז רק בעונה מסוימת, אין ספק שהייתי בוחר בעונה הזאת. לצערי, לא מעט אנשים חושבים כמוני ולכן תגלו שבספטמבר ואף אוקטובר המחירים עולים. אולם בנובמבר המחירים מתחילים לרדת מעט וזה זמן מעולה לבקר בעיר האורות.

מזג האוויר בסתיו בפריז

הממוצע נע בין 17 מעלות צלזיוס ביום ו-8 מעלות בלילה. אולי הסטטיסטיקה משקרת. בספטמבר, מזג האוויר לרוב עדיין חם כמעט כמו בקיץ. הוא מתחיל להתקרר באוקטובר, ובנובמבר כבר אפשר לצפות גם לכמה ימים גשומים וקרים.

מזג אוויר בחודש ספטמבר

טמפרטורות ממוצעות (במעלות צלזיוס): 21-13.
מספר ימים גשומים בחודש: 11

מזג אוויר בחודש אוקטובר

טמפרטורות ממוצעות (במעלות צלזיוס): 16-10.
מספר ימים גשומים בחודש: 13

מזג אוויר בחודש נובמבר

טמפרטורות ממוצעות (במעלות צלזיוס): 11-6.
מספר ימים גשומים בחודש: 15

לבוש סתווי מומלץ לפריז

מכיוון שמזג האוויר בתקופה הזאת יכול להיות מתעתע, מומלץ לבדוק את תחזית מזג האוויר לשבוע הקרוב שנמצאת בתחילת הכתבה ואז להחליט מה לקחת. בגדול, אם אין גשם, אז ג’קט טוב ואולי סוודר חמים יעשו את העבודה. אם מזג האוויר מתחיל להתקרר, מומלץ לקחת גם מעיל, כובע וכפפות.

איזה שיר מומלץ לקחת אתכם לפריז בסתיו?

טוב, זה ממש קל. “עלי שלכת” של איב מונטאן, כמובן!

מה מומלץ לעשות בפריז בסתיו?

זה פשוט: לכו ברחובות פריז והפארקים שלה. אנשים כמוני פשוט ייצאו מהמלון וילכו לאן שהעיניים לוקחות אותם, אך בשביל אנשים מסודרים יותר יצרתי סדרה של מסלולי טיול שניתן לאמץ. אם אתם מחפשים פעילויות יותר ספציפיות, הנה כמה רעיונות:

ביקור בארמונות פריז במסגרת “ימי המורשת”

פריז מלא בארמונות יפהפיים, בהם לא תוכלו לבקר מכיוון שהם שייכים לאנשים פרטיים או שוכנים בהם משרדי ממשלה. אולם פעם אחת בשנה, בתחילת ספטמבר, כל הארמונות הללו נפתחים לקהל הרחב. אם אתם אוהבים היסטוריה ואומנות, אתם פשוט חייבים להיות בפריז בתקופה הזאת. תוכלו למצוא מידע נוסף על התאריכים ואילו ארמונות יהיו פתוחים בקישור הזה.

ביקור במוזיאונים של פריז וצפייה בתערוכות החדשות

המוזיאונים בפריז פתוחים כמעט כל השנה והם רלוונטיים במיוחד בחורף כשקר וגשום בחוץ. אולם, במהלך הסתיו מושקות תערוכות חדשות וכל המוזיאונים מתחדשים. אם תרצו לדעת מה הן התערוכות החדשות שעלו אתם מוזמנים להיכנס לדף תערוכות מומלצות.

חורף בפריז (דצמבר-פברואר)

חורף בפריז. צילם: יואל תמנליס
חורף בפריז. צילם: יואל תמנליס

אנשים רבים מפחדים לנסוע לפריז בחורף בגלל הקור – וחבל. נכון, יכול לרדת גשם ואפילו שלג (במיוחד בינואר-פברואר), אולם אין זה אומר שכל הזמן קר וגשום. לפעמים אפילו יכול להיות מאוד נעים. כך זכור לי למשל כיצד ידידי היקר יואל תמנליס נסע לפריז, וסיפר לי כיצד טייל לבוש בחולצה עם שרוולים קצרים במהלך היום ולבש סוודר במהלך הערב.

מזג האוויר בחורף של פריז

באופן ממוצע הטמפרטורה נעה בין 8-3 מעלות צלזיוס, ובימים קרים במיוחד היא יכולה לרדת גם מעט מתחת לאפס. כמות הימים הגשומים במהלך החופש נעה בממוצע בין 13-14 ימים בחודש.

מזג אוויר בחודש דצמבר

טמפרטורות ממוצעות (במעלות צלזיוס): 8-3.
מספר ימים גשומים בחודש: 15

מזג אוויר בחודש ינואר

טמפרטורות ממוצעות (במעלות צלזיוס): 7-3
מספר ימים גשומים בחודש: 14

מזג אוויר בחודש פברואר

טמפרטורות ממוצעות (במעלות צלזיוס): 8-3.
מספר ימים גשומים בחודש: 13

מה מומלץ ללבוש בפריז בחורף?

אני ממליץ לקחת מעיל גשם טוב ובגדים טרמיים לימים קרים במיוחד (או למי שסובל מקור באופן מיוחד). תוסיפו לזה כובע, צעיף, כפפות ונעליים חסינות גשם, ונראה לי שאתם מסודרים. שימו לב רק שהחימום במסעדות בפריז ובאטרקציות שלה הוא די חזק. לכן, מומלץ ללבוש כמה שכבות שאותן יהיה קל להסיר בכל פעם שאתם נכנסים למקום סגור.

מה צריך להיות הפסקול שלכם לטיול חורפי בפריז?

אין ספק שהזמרת שהכי מתאימה לימים חורפיים בפריז (ובשאר העולם) היא ברברה. קול חם, מלטף ומחמם מלווה במעט מלאנכוליה הכרחית, הופך אותה פשוט למושלמת. הבעיה היא שלברברה יש כל כך הרבה שירים יפים וחורפיים שמאוד קשה לבחור. אם הייתם נוסעים לנאנט, זה היה קל.

אולם, מכיוון שאתם נוסעים לפריז הרשו לי להמליץ על שירה האלמותי Ma plus belle histoire d’amour c’est vous. בחרתי בו גם בגלל כל הסיבות שציינתי קודם וגם בגלל שבפברואר חל יום האהבה (למניינם), וזהו שיר האהבה המושלם בעיני:

מה מומלץ לעשות בפריז בחורף?

החלטתם שאתם לא מפחדים מקצת גשם והחלטתם לנצל את מחירי הטיסות והמלונות הזולים של החורף? מעולה. מכיוון שיש כל כך הרבה דברים לעשות. הנה כמה רעיונות:

כריסמס בפריז וחגיגות ראש השנה האזרחית

במהלך דצמבר, תוכלו ליהנות הן משווקי חג המולד של פריז ומחגיגות ראש השנה האזרחית (סילבסטר). בתקופה הזאת לא מעט אטרקציות וקברטים מספקים מבצעים ומופעים מיוחדים, חלקם בחינם וחלקם בתשלום. תוכלו לקרוא עליהם בכתבה חג המולד (כריסמס) וראש השנה האזרחית (סילבסטר) בפריז – כל מה שצריך לדעת.

מופעים אור קוליים מיוחדים בדיסנילנד

דיסנילנד פריז מציג מופעים אורקוליים מיוחדים ברוח הכריסמס בחודש דצמבר. תוכלו ללמוד עליהם עוד בקישור הזה (בתנאי שאתם נכנסים לשם בכמה החודשים שלפני חג המולד).

וולנטיינס בפריז

פריז היא הרי העיר הכי רומנטית בעולם, ואם אתם לא מפחדים מקצת קיטש אז אין מקום טוב יותר לחגוג את אהבתכם מאשר בעיר האורות. אז קודם כל מצאנו בשביל האוהבים 17 מקומות רומנטיים בפריז בהם ניתן להציע נישואים (לכו לשם גם אם כבר הצעתם וגם אתם מתכוונים להישאר חופשיים לנצח). אם אתם מעוניינים להשקיע עוד יותר בבן/בת הזוג, הרשו לי להמליץ לכם על הפלגה מיוחדת על הסיין או ארוחה מיוחדת. תוכלו למצוא כמה רעיונות מעניינים בקישור הזה.

שופינג חורפי

ינואר הוא החודש שבו כל החנויות בפריז פוצחות במבצעים מטורפים. אם רציתם לקנות תיק לואי ויטון במחיר שלא ידרוש מכם למכור כליה, זה הזמן לנסוע לפריז. תוכלו למצוא מידע על עונת המבצעים בפריז בכתבה של גל שטיינר: שופינג בפריז, הסיילים שאסור להחמיץ.

ליהנות מהגשם והשלג

האמת שכיף לא נורמלי לצאת לרחוב בפריז דקה אחרי שהגשם הסתיים ולנשום את האוויר הנקי והריחני. אולם אם אתם חוששים מהגשם – אל דאגה. יש לי כמה רעיונות בשבילכם: חורף בפריז: 5 טיפים לגבי מה לעשות כשיורד גשם וקר.

משבר האנרגיה בפריז ובצרפת בכלל

יש משבר אנרגיה באירופה, והמדינות ביבשת נערכות בהתאם. צרפת אמנם לא תלויה בגז הטבעי של רוסיה כמו מדינות אירופיות אחרות, אבל המדינה חווה בעיות בכורים הגרעיניים ובייצור החשמל. לכן, הכריזה ממשלת צרפת על תוכנת התייעלות אנרגטית כדי לחסוך בחשמל. בין השאר, יקפידו על הכללים הבאים:

  • הטמפרטורה בשדות התעופה המופעלים על ידי Vinci לא תעלה על 18 מעלות. זה לא כולל את שדות התעופה הגדולים של פריז, אבל כן כולל את שדה התעופה של ליון ועוד כמה שדות תעופה ברחבי צרפת.
  • הטמפרטורה בבניינים ציבוריים לא תעלה מעל 19 מעלות צלזיוס, ואם יש עומסי חשמל כבדים – ההגבלה תעמוד על 18 מעלות. זה קר כמו קניון ממוזג בישראל בקיץ, אז כדאי לקחת את זה בחשבון.
  • ייתכן שבחלק מהשירותים הציבוריים לא יהיו מים חמים.
  • חלק מבנייני המשרדים בצרפת יכבו אורות כשהם לא בשימוש, ויגבילו את השימוש בחימום ובמיזוג.
  • רשתות סופרמרקט, כולל קרפור, יחלישו את התאורה ב-40 עד 70 אחוז, ויורידו את הטמפרטורה בחנויות ב-2 מעלות צלזיוס.

מוזמנים ליצור איתי קשר

מתכננים טיול לצרפת?
מוזמנים להיכנס ל"ארגז הכלים" שלי שמכיל שורה של אתרים אמינים להזמנות מלונות, כרטיסים, רכבים וכל דבר נוסף שתזדקקו לו לבניית טיול מושלם.
רוצים לא לפספס אף כתבה?
הרשמו לעלון שלי ותתחילו לקבל כתבות מרתקות כל שבוע לאימייל. כבונוס אשמח גם לתת לכם בחינם את ההרצאה שלי "טיול בפריז בעקבות מולייר".​
הפרנקופיל
בואו נשמור על קשר

הכתבות המעניינות ביותר, מידע על טיולים בצרפת, הרצאות, ערבי שאנסונים ועוד דברים שפרנקופילים אוהבים אצלך במייל פעם (או מקסימום פעמיים) בשבוע.

ואם זה לא שכנע אותכם…

מי שנרשם כעת יקבל את הרצאה שלי על טיול בפריז בעקבות מולייר בחינם!