טיולי בוטיק בפריז – לגלות את סודות עיר האורות עם הפרנקופיל

טיולים מודרכים בפריז
זמן קריאה משוער: 6 דקות

שלום פרנקופילים. הגעתם לדף ישן. דף הטיולים המעודכן נמצא כאן.

 

בכל הזדמנות שיש לי אני מגיע לצרפת ולמען האמת אינני אוהב כל כך לטייל לבד. לכן, בעקבות בקשות חוזרות ונשנות מצד חברי “פרנקופילים אנונימיים” התחלתי להוציא טיולי בוטיק בפריז בקבוצות קטנות באווירה נינוחה. לשמחתי אינני מתפרנס מהטיולים הללו וכל מטרתם הוא לספק לי חברה טובה ולממן את עלות הטיול  (אם נשארים לי כמה יורו בסוף אז הם מושקעים מיד באתר, על מנת לספק לכם חווית משתמש טובה יותר).

מתי תוכלו לטייל איתי בפריז?

אני שמח להודיע שגעגועי לעיר האורות עשו את שלהם וקניתי לי כרטיס טיסה לפריז. אני אהיה בעיר האורות בין ה 6 ל 28 בדצמבר 2016. חלק מהשהות שלי תוקדש על מנת לגלות חלקים בפריז אותם אני מכיר פחות (כן, אפילו הפרנקופיל מגלה בפריז מקומות חדשים בכל פעם שהוא מגיע אליהם), אולם בחלק מהימים אני אשמח לטייל אתכם. בימים אלו אני עובד על לו”ז מדויק ואפרסם אותו כשאסיים. אולם בנתיים אתם מוזמנים לפנות אלי באמצעות האימייל (tchazanov@gmail.com) או הפייסבוק ואשמח לבדוק אם אוכל לטייל אתכם כשתהיו בפריז.

מדוע כדאי לטייל דווקא איתי?

סיורים במקומות הכי מיוחדים

צולם אי שם במארה...
צולם אי שם במארה…

אני בטוח שכמו כולם כבר ביקרתם במגדל אייפל, עברתם על הדרך בלובר, קרצתם למונה ליזה, ואפילו ביקרתם ביורודיסני. איתי תגלו את המקומות המיוחדים בפריז אליהם רוב התיירים לא מגיעים. יחד נגלה פסאז’ים נסתרים, ארמונות סודיים ואף בניין מהמאה ה-18 ששימש כבית בושת אני מבטיח שעד סוף הטיול אף סוד פריזאי לא ישאר נסתר מעינכם.

הסיפורים מאחורי היופי הפריזאי

מדוע הילדים הפריזאיים הללו לבושים בתלבושת מהמאה ה-16? הצטרפו אלי לסיורים בספטמבר ותגלו...
מדוע הילדים הפריזאיים הללו לבושים בתלבושת מהמאה ה-16? הצטרפו אלי לסיורים בספטמבר ותגלו…

בעיני אחד התענוגות הגדולים ביותר בטיול היא ההיכרות עם התרבות וההיסטוריה של המקום. איתי, תגלו שמאחורי כל בניין כיכר או מאכל מסתתר סיפור פיקנטי. וככה בעודנו מטיילים בין הארמונות, הכיכרות והגנים הנסתרים, נתבונן ונגלה היכן גר שר האוצר שבנה גרם מדרגות למאהבים של אשתו, מדוע מושיבים את הנשים עם הגב לקיר במסעדות והיכן גרה המרקיזה שהרעילה את בעלה.

טעימה מהקולינריה הצרפתית

מי אמר: "ארוחה ללא גבינה זו כמו אישה יפהפייה עם עין אחת"? הצטרפו אלי ותגלו...
מי אמר: “ארוחה ללא גבינה זו כמו אישה יפהפייה עם עין אחת”? הצטרפו אלי ותגלו…

אף טיול בפריז איננו שלם ללא ביקור בשוק אוכל, בולנז’רי ראויה לשמה, פטיסרי שקיימת עוד מהמאה ה – 18 ושוקולטייר, אשר טעימה מהפרלינים שלו היא קצת כמו לדבר עם אלוהים. ואם עדיין תשארו רעבים אני מזמין אותכם להצטרף אלי לארוחת ערב בכמה מהמסעדות האהובות עלי, אותן ליקטתי בפינצטה במהלך סיורי המרובים בעיר האורות.

קבוצות קטנות והמון מצב רוח טוב

סלפי סוף טיול עם כמה פרנקופילים עייפים אך מרוצים
סלפי סוף טיול עם כמה פרנקופילים עייפים אך מרוצים

הטיול האידאלי בעיניי הוא טיול עם חברים. קבוצה קטנה של אנשים עם רעב בלתי נדלה לכל מה שקשור לצרפת. קבוצה שאיתה מטיילים מבוקר ועד ערב מבלי שהמדריך עסוק ב”לספור שעות”. אנשים, אשר באו לראות, לטעום, לחוות, לצחוק והכי חשוב, להנות ביחד. זאת הסיבה שאני מעדיף להדריך קבוצות קטנות יחסית על מנת שאוכל להעניק לכל אחד ואחת מכם את מלוא תשומת הלב ולדאוג שהטיול איתי יהפוך לחוויה שלא תשכחו.

טיולי בוטיק בפריז – כמה מילים על המקומות בהם נטייל

רובע המארה

Marais
המקום האהוב עלי בפריז בזכות הארמונות שלו, אשר מעבר ליופי ופאר צופנים בתוכם סיפורים רבים כגון אלו של המאהב המעופף, המרקיזה הקטלנית והאישה שלקחה את בתוליו של לואי ה-14. אבל ברובע הזה ישנם לא רק פאר והיסטוריה אלא גם בוטיקים קטנים, מסעדות נהדרות, פטיסרי אלוהי, וגנים נהדרים לאכול בהם את העוגות שנקנה שם.

אזור Les Halles והפאלה רויאל (רובעים 1-2)

כנסיית סן אוסטאש - מבט מבפנים

כנסיית סן אוסטאש – מבט מבפנים – מקור צילום ויקיפדיה

נתחיל את הטיול במסע בזמן ונגלה כמה מהבתים העתיקים בפריז. נמשיך דרך רחוב מונטרגיי על שלל האטרקציות הקולינריות שהוא צופן ונגלה את אחת מהכנסיות היפות ביותר בפריז (ואם יהיה לנו מזל נאזין לעוגב שלה). נמשיך דרך כמה מהפסאז’ים הכי מקסימים בפריז לעבר הפאלה רויאל, שם נפגוש את אחת המסעדות הראשונות בפריז וזמרת ישראלית לשעבר שמוכרת שכיות חמדה ומקטרות עתיקות.

איל דה לה סיטה (Île de la Cité) ואיל סן לואי (Île Saint-Louis)

אחד מפינות החמד הנסתרות באיל דה לה סיטה
אחד מפינות החמד הנסתרות באיל דה לה סיטה

טיול של חצי יום אותו נתחיל בגשר הפון נף ונבין מדוע הוא אחראי על מהפכה אורבנית שלמה שבלעדיה פריז לא יכלה להיות פריז. משם נטייל בכיכר דופין הציורית,  נבקר בשוק הציפורים (ביום ראשון) ונגלה כמה סמטאות קסומות ליד הנוטרה דאם, שרוב התיירים מפספסים וחבל. אחרי שנסיים לבקר באיל דה לה סיטה נעבור לאיל סן לואי ונגלה כמה מהארמונות היפים ביותר שנוצרו במאה ה-17. הא, ואם תהיו ילדים טובים, יש גלידה מצויינת בסיום המסלול…

הרובע הלטיני

הרובע הלטיני
הרובע הלטיני

נטייל בעקבותיהם של המינגווי, סארטר  ואינטלקטואלים אחרים ונגלה את חנות הגבינות הטובה בפריז, מעבדת רעלים מהמאה ה-17, מועדון ג’ז שפעם היה בית דין מהפכני ואת בית הקפה הראשון בפריז. וכמובן איך אפשר בלי גני לוקסמבורג… במידה ותרצו לאכול איתי ארוחת ערב נוכל אחר כך ללכת לבלות בבר יין מיוחד שנמצא במרתף יינות עתיק ובו תחכה לנו הפתעה.

המונמרטר

המונמרטר (מקור צילום ויקיפדיה)
המונמרטר (מקור צילום ויקיפדיה)

זהו סיור שמתחיל אחר הצהריים בתחתית המונמרטר ונסייר בעקבותיהם של טולוז לוטרק, פיקאסו אך גם אמלי. בערב נאכל באחת ממסעדות במונמרטר שעדיין לא הפכה למלכודת תיירים ואחר כך נלך לקאברט האהוב עלי בפריז ונסיים את הטיול עם ערב שאנסונים כהלכתו! שימו לב: מחיר הסיור כולל את הכניסה לקבארט אך איננו כולל את הארוחה.

מסע בין הגנים – מגני הטיולרי ועד פארק מונסו

גני הטיולרי - מקור צילום וויקיפדיה
גני הטיולרי – מקור צילום וויקיפדיה

נתחיל בחצר הלובר ומשם נלך לגני הטיולרי ונגלה הארמון שאיננו קיים עוד. בהמשך נבקר במקדשי הגסטרונומיה של כיכר המדלן ואחר נטייל בפריז של המאה ה-19 בעקבותיהם של מארסל פרוסט ורבים אחרים. את הסיור נסיים בגן האהוב עלי ביותר בפריז: פארק מונסו.

מכיכר הקונקורד ועד לאופרה של פריז

כיכר קונקורד
כיכר קונקורד

טיול שכולו שילוב בין יופי עוצר נשימה, קולינריה ואופנה. מכיכר קונקורד המקסימה נלך לבקר בכנסיית המדלן ובשלל החנויות הקולינריות שמקיפות אותה (מי אמר פושון ונשאר רעב?). משם נטייל ברחוב סן אונורה על שלל חנויות אופנת העילית שלו לעבר כיכר וונדום, אחד הסמלים של השיק הפריזאי. נסיים את הטיול בבניין האופרה של פריז, אשר בעיני הוא האחד הבניינים היפים ביותר בעיר האורות.

פריז של חג המולד (מתרחש רק בנובמבר ודצמבר)

פריז בחג המולד
פריז בחג המולד

הטיול הזה הוא בעצם טיול “מכיכר קונקורד ועד לאופרה” אבל מורחב. מעבר לכל מה שכתוב למעלה אנחנו נסייר גם בשוק חג המולד של השאנז אליזה ובחנויות הכלבו של גאלרי לאפייט ופרנטן, אשר מציגות חנויות ראווה יפהפיים.

טיולי בוטיק מחוץ לפריז

שאטו וו לה ויקונט
שאטו וו לה ויקונט

אלו טיולים שאני עושה בהזמנה מראש בלבד ובהם נצא מחוץ לפריז ונבקר כמה מהטירות המקסימות והפחות מוכרות באיל דה פראנס דוגמת טירתו של החתול במגפיים הטירה בה המציאו את הקצפת או הטירה שהוותה השראה לארמון וורסאי.

נשמע מעניין. איך מצטרפים?

על מנת להצטרף לאחד או יותר מהסיורים שלי אתם מוזמנים ליצור עמי קשר בפייסבוק,  או דרך האימייל. מכיוון שאני לא נמצא בצרפת כל השנה, אני ממליץ בחום להירשם לאתר על מנת שאוכל לשלוח לכם באימייל מידע על טיולים ופעילויות חדשות.

מוזמנים ליצור איתי קשר

מתכננים טיול לצרפת?
מוזמנים להיכנס ל"ארגז הכלים" שלי שמכיל שורה של אתרים אמינים להזמנות מלונות, כרטיסים, רכבים וכל דבר נוסף שתזדקקו לו לבניית טיול מושלם.
רוצים לא לפספס אף כתבה?
הרשמו לעלון שלי ותתחילו לקבל כתבות מרתקות כל שבוע לאימייל. כבונוס אשמח גם לתת לכם בחינם את ההרצאה שלי "טיול בפריז בעקבות מולייר".​
הפרנקופיל
בואו נשמור על קשר

הכתבות המעניינות ביותר, מידע על טיולים בצרפת, הרצאות, ערבי שאנסונים ועוד דברים שפרנקופילים אוהבים אצלך במייל פעם (או מקסימום פעמיים) בשבוע.

ואם זה לא שכנע אותכם…

מי שנרשם כעת יקבל את הרצאה שלי על טיול בפריז בעקבות מולייר בחינם!