מסלול הטיול הרומנטי בפריז של סופי וג’ק מתוך הספר טוי-בוי

מסלול טיול בפריז בעקבות הספר טוי בוי מאת גל ברקן. צילום: Fabrizio Verrecchia
זמן קריאה משוער: 7 דקות

סופי היא עורכת דין בת 35, רווקה.
כשהיתה צעירה יותר היא כרתה ברית עם החברות שלה, שאם אחת מהן תגיע אי פעם לגיל 35 בלי מערכת יחסים והריון באופק, היא תעשה ילד לבד, וכל החברות יהיו שם לעזור לה לגדל אותו.
עכשיו מלאו לסופי 35, וליום ההולדת שלה החברות קנו לה טוי-בוי, הויברטור החדשני ביותר, שבנוסף לכל כישוריו האחרים הוא גם מתקן הפריה, שהיה אמור להיראות, להישמע ולהרגיש בדיוק כמו גבר – הגבר המושלם של סופי, רק יותר טוב. לתוך הטוי-בוי הוכנס הזרע שסופי בחרה בבנק הזרע, והחברות הבטיחו לה שלה רק נותר להנות עם הגבר האידיאלי שלה, והוא כבר ידאג לכל היתר.
לרוע המזל, חל בלבול, ומה שסופי קיבלה היה בדיוק ההיפך מכל מה שהיא אי פעם אהבה בגבר…

הבעיה היא שלג’ק, הטוי-בוי, קרתה תקלה שאיש לא יכול היה לחזות – הוא פיתח תבונה, מחשבה עצמאית, חוש הומור, ולמעשה הפך לצורת החיים הלא אורגנית הראשונה, וסופי מצאה את עצמה מאוהבת בו עד מעל הראש, עם כמה שהיה לה קשה להאמין בכך.

סופי, הריאליסטית והצינית, וג’ק, הטהור והחולם, יצטרכו לעבור מבחנים רבים כדי שאהבתם תוכל לשרוד. הם יצטרכו לעבור את החברות של סופי, את ההורים שלה ואת יתר העולם.

במהלך הספר ג’ק וסופי נוסעים לפריז לבקר את ההורים שלה. בביקור הזה הם יצטרכו להחליט האם לספר להורים של סופי שג’ק הוא לא סתם טכנאי מחשבים יפה תואר שהכירה, אלא אנדרואיד בהזמנה אישית, צעצוע מין, שבצירוף מקרים מופלא פיתח תבונה אנושית. אבל לטיול הזה יש עוד כמה מטרות, חלקן גלויות וחלקן נסתרות. ג’ק מתכנן טיול רומנטי במיוחד, שכולל בין השאר גם כמה אבני דרך קולינריות בעיר האורות.

בכתבה הזאת תוכלו ללמוד יותר לעומק את המסלול שעשו ג’ק וסופי בעיר האורות ואם תרצו גם לשחזר אותו בפעם הבאה שתגיעו לפריז. למסלול עצמו נוספו הערות מפי הפרנקופיל עצמו (הבעלים של האתר) ועוד מסלול נוסף שלא כתוב כלל בספר.

מפת המקומות שבהם טיילו ג’ק וסופי בספר טוי-בוי

Hôtel Des Marronniers המלון בו התגוררו ג’ק וסופי

https://youtu.be/FogVLncFN-8

באמת, בתור אומה שידועה בחיבתה לעידון ואלגנטיות הצליחו הצרפתים לפספס לגמרי את הקטע של עיצוב פנים. (סופי)

סופי אמנם לא מתרשמת מהטפטים במלון הקטן והמתוק, אבל ארוחת הבוקר, המוגשת בחדר האוכל הפתוח לגינה, דווקא כן מרשימה אותה. בחדר הזה במלון יתרחשו כמה מהאירועים המשמעותיים ביותר בחייהם, וגם השיחות עליהם.

דבר הפרנקופיל: אומנם לא התגוררתי (עדיין) במלון הזה אולם המיקום שלו פשוט מושלם. ממש במרכזו של רובע סן ז’רמן לא רחוק מכנסיית סן ז’רמן דה פרה, rue de Seine, על השלל הגלריות שלו ואינסוף המסעדות בסביבה. אין ספק שאצטרך לדגום אותו מתישהו בעתיד הקרוב.

בנתיים אם אתם מעוניינים להתגורר במלון הזה בעצמכם הנה מספר קישורים שיעזרו לכם למצוא את המחיר הכי זול והכי משתלם בשבילכם:

קישורים למלון: Booking.com

תחנת המטרו של סן ז’רמן

מהמלון פוסעים ג’ק וסופי יד ביד ברחובות הקטנים, הצרים והציוריים עד לתחנת המטרו הקרובה, שהקירות שלה כוסו בציורי קיר מדהימים. הם עולים על הרכבת הראשונה שמגיעה, ונוסעים כמה תחנות עד לתחנה גדולה יותר, מודרנית הרבה יותר, רועשת ושוקקת אדם. צרפתי זקן שיושב עם אקורדיון ומנגן שנסונים מקדיש לסופי וג’ק שיר של לאונרד כהן. משם הם ממשיכים לשוק האלג’יראי.

דבר הפרנקופיל: בעוד שאין לי הרבה מה לומר על מה שמתרחש מתחת לאדמה במטרו סן ז’רמן (במציאות תחנת מטרו הרבה פחות רומנטית ממה שמצויין בספר), הרי שיש לי בהחלט מה לומר על מה שמתרחש מעל האדמה. הכניסות למטרו נמצאות ליד בולבר סן ז’רמן ובכיכר הזאת יש לא מעט מה לראות. הנה כמה רעיונות על קצה המזלג:

הייתי יכול להמשיך ולכתוב רק על האזור הזה אבל הזמן קצר והטיול של סופי וג’ק רק התחיל, אולם לפני שנמשיך הלאה, במידה ותרצו להכיר מעט יותר את האזור ולדעת כיצד הוא נראה במאה ה-18 אתם מוזמנים להציץ בסרטון הבא:

שוק אליגרה (Marche d’Aligre), אשר יודע גם בתור השוק האלג’יראי

ג’ק, שף אומן וחובב אוכל שרק קיבל בשדרוג את האופציה להרגיש טעם וריח (סליחה על הספוילר הקטן) מתהלך בין הדוכנים כבחלום, ועוצר מדי פעם לקנות שקית נייר ובה משהו ולטעום. בירכתי השוק מתיישבים סופי וג’ק לאכול עוף בגריל ותפוחי אדמה קטנים ועגולים. אחרי שהם שבעים הם ממשיכים לשוק הפשפשים.

בצד השני של השוק האלג’יראי מתקיים לו שוק פשפשים מאולתר, ותושבי פריז מוכרים בו את מרכולתם מעל גבי שולחנות מתקפלים. ג’ק מסתובב בין הדוכנים ומחפש משהו מיוחד. לבסוף הוא מוצא צרפתיה קשישה שנראית כמו רוזנת שירדה מנכסיה, מסביר לה בצרפתית שוטפת מה הוא מחפש, והיא מוצאת לו בדיוק את זה – סרט קטיפה שחור שעליו תלויה פיסה אליפטית של שנהב, מגולפת בדמות פניה של אישה אצילה, משובצת באבני חן בצבע בורדו עמוק מסביב. הוא עונד את התכשיט לצווארה של סופי, ואחר כך מספר לה על השיחה שניהל עם הרוזנת. ליד דוכן אחר ג’ק נעצר וקונה מנעול קטן עתיק, ובעל הדוכן כותב עליו את שמותיהם, מחוברים בלב אדום.

דבר הפרנקופיל: שוק אליגרה הוא ללא ספק השוק האהוב עלי בפריז. הסיבה לכך הוא המגוון הקולינארי הרב שבו והעובדה שהוא פתוח כמעט כל יום. אם תשאלו אותי מה היא ארוחת בוקר אלוהית הרי שהיא מורכבת משני פריטים בלבד ושניהם נמצאים בשוק או בסביבתו הקרובה.

הפריט הראשון הוא ממרח טונה בצבע כתום אותו ניתן למצוא בשוק המקורה. נכון מדובר “בסך הכל” בממרח טונה, אך תאמינו לי שמדובר בטעם גן עדן. אחרי שקניתם את הממרח הגיע הזמן לשדך לו חבר טוב ולכן אני ממליץ לכם ללכת לבולנז’רי Bo שנמצא פחות מדקה הליכה מהשוק ברחוב Charenton 85BIS.

אל תתפתו להזמין שם בגט או קרואסון, לא בגלל שהם לא טובים אלא כי יש לא מעט כאלו בפריז. במקום זאת קנו לכם מספר פרוסות של לחם שחור וטרי שנאפה כמובן במקום. עם שני אלו חזרו לדירה השכורה או למלון שלכם, תמרחו את ממרח הטונה על פרוסת הלחם ואחרי הביס הראשון תגלו את פירושו של המשפט “לדבר עם אלוהים”.

ודבר אחרון, במידה ואתם מחפשים סיורים קולינאריים בפריז ואתם רוצים להכיר את השוק  לעומק, אז הרשו לי להמליץ לכם לקחת סיור מודרך בשוק אליגרה ולגלות את סודותיו דרך הרגליים והבטן כאחד.

בלה סוכרה (Blé sucré)

ג’ק מסביר לסופי שזו הפטיסרי עם הקרואסונים המפורסמים ביותר בפריז, וכמו כן שקינוחים, כידוע, זו קיבה נפרדת, ואז קונה קרואסונים, מקרונים ואיזה פרופיטרול שניים. הם יושבים לאכול אותם על יד מזרקה קטנה, ואז מגיע החלק הרומנטי ביותר בטיול…

דבר הפרנקופיל: אכן מדובר בפטיסרי מצויין שנמצא כמה דקות הליכה משוק אליגרה. הוא קיים משנת 2006 ומנוהל על ידי הזוג פבריס לה בורדה (Fabrice LE BOURDAT) ואשתו סלין. כמעט כל דבר שתמצאו שם מיוצר במקום ושלושת הקינוחים המפורסמים ביותר שלו הם הטארט טטן (Tarte Tatin), המילפיי (Millefeuille) והמון בלאן (Mont Blanc).

אחרי שהצלחתם לבחור את הקינוח שלכם מתוך כל השפע הזה, אתם מוזמנים לשבת ליד אחד השולחנות בחנות או בגן שנמצא ממש ממול ולהתענג על הטעם.

כתובת:

7 rue Antoine Vollon

פתוח שלישי עד שבת 07:00-19:30 ראשון 07:00-13:30

מטרו: תחנת Ledru-Rollin

הגשר על הסיין

ג’ק וסופי מטיילים לאיטם על גדת הנהר האדיר, המנצנץ באור השמש. הם נעצרים כשבסמוך אליהם חוצה גשר את הנהר. ג’ק מוציא את המנעול שקנו, אבל להפתעתה של סופי…. (הבטחתי בלי ספוילרים!).

דבר הפרנקופיל:
לא כתוב בספר על איזה גשר הם עמדו וכמו כן כל הגשרים השווים די רחוקים מבלה סוכרה בו בילו הזוג קודם. לכן יש לי תחושה שכדי להגיע לגשר הם לקחו מונית או מטרו ואת זה אני ממליץ גם לכם.

אז אתם מוזמנים להציץ בסרטון הזה ולבחור לכם את הגשר אליו לקח ג’ק את סופי ואחר כך לכתוב לי בתגובות איזה גשר בחרתם ומדוע.

מסעדת ל’אנטרקוט (Le Relais de Venise)

אחרי מספר ימים עמוסים ולא פשוטים בפריז, סופי וג’ק פוגשים את החברים החדשים שהכירו בטיסה – שירי, יוחאי ושני ילדיהם – במסעדה המפורסמת. סופי פולטת בטעות את הסוד של ג’ק, והסוף הוא… (ספוילר!)

דבר הפרנקופיל: מדובר במסעדה משפחתית שנמצאת ברובע ה-17 ומגישה רק מאכל אחד: סטייק אנטריקוט עם רוטב ירוק שאת מרכיביו הסודיים המשפחה שמנהלת את המסעדה לא מסכימה לגלות. האמת שעוד לא יצא לי לאכול בסניף המפורסם של המסעדה אבל אכלתי בסניף הלונדוני שלה ונהנתי מאוד.

כתובת המסעדה: 271 Boulevard Pereire.

סיור במארה

על פי הספר סופי וג’ק  הסתובבו ברחובות המארה יחד עם אבא שלה ושם קיבלו ממנו את “ברכת הדרך”.

דבר הפרנקופיל: אומנם בספר לא מוזכרים מקומות ספציפיים בהם טיילו ג’ק וסופי, אולם ניתן להניח שהם עשו מסלול קצר שכולל את כיכר ווז’ ורחוב Francs Bourgeois על שלל הארמונות והבוטיקים שנמצאים לצידו.

אם אתם מחפשים מסלולי טיול שיעזרו לכם להכיר היטב את רובע המארה הרשו לי להמליץ על שלושת אלה:

יום טיול נוסף

אחרי שנגמרת כל הדרמה בפריז כל מה שנשאר לסופי וג’ק הוא להנות יחד מעוד יום טיול בעיר היפה בעולם. היום הזה אמנם לא מפורט בספר, אבל הנה המסלול שהפרנקופיל בנה להם ליום הזה, והמקומות המרכזיים שביקרו בהם:

כנסיית הנוטרדאם והרחובות הקטנים מסביב

ברור לחלוטין שאין טיול בפריז, במיוחד אם מדובר בפעם הראשונה של הזוג בעיר האורות, ללא כנסיית הנוטרדאם. ג’ק, בהיותו אנדרואיד, בוודאי הכיר כל פרט בהיסטוריה הארוכה של הכנסיה ואם אתם רוצים לקרוא מעט עליה אתם מוזמנים להכנס לכתבה שלי העוסקת בהיסטוריה של הנוטרדאם. כמו כן, ג’ק בהיותו מתוכנת להיות רומנטיקן חסר תקנה, וודאי לקח את סופי לטייל ברחובות הצדדיים ליד הכנסייה ולהם בוודאי הגיעו לרחוב היונה Rue de Colmbes, אשר נקרא על שם תור (יונה ממין זכר) שהציל את חברתו היונה שנקברה חיה מתחת להריסות בניין.

מסעדת Lapérouse

אחרי טיול רגלי ורומנטי בסביבת הנוטרדאם הגיע הזמן לאכול משהו. ג’ק בתור רומנטיקן חסר תקנה בחר במסעדת Lapérouse מכמה סיבות. הסיבה הראשונה היא היופי החיצוני והפנימי של המסעדה שהתכתב היטב עם חוש האסטתיקה המפותח שלו. הסיבה השנייה היא כמובן האוכל הצרפתי הקלאסי והמצויין. אולם הסיבה השלישית היא העובדה שהמסעדה ידועה כבר קרוב למאתיים שנה בזכות החדרים הפרטיים שלה שם יכולים הסועדים לעשות כאוות נפשם לפני או אחרי שהמלצר מביא להם את האוכל באופן סיקרטי לחלוטין. לכן, אין זה מפתיע שמסעדה זו הייתה אהובה במיוחד על ויקטור הוגו וסופרים אחרים שהיו מביאים לכאן את המאהבות שלהם. את מה שסופי וג’ק עשו בחדר הפרטי אחרי הארוחה אני אשאיר לדמיון שלכם…

מידע נוסף והזמנת מקום למסעדת Lapérouse

כיכר פירסטנברג

אחרי ארוחת הצהריים המשיכו ג’ק וסופי לטייל להם ברובע השישי. אחרי הליכה קלילה ונעימה בין הגלריות של rue de Seine הם הגיעו לכיכר פירסטנברג.

כיכר פירסטנברג
כיכר פירסטנברג – צילום: רותי שמעוני

ג’ק ידע היטב מדוע הוא הביא סופי לכיכר הזאת מכיוון שהיא נחשבת בעיני לא מעט אנשים לכיכר הרומנטית ביותר בפריז בזכות האינטמיות שלה ארבעת העצים והפנסים שנמצאים במרכז. יתכן שהם גם נכנסו למוזיאון דלקרואה שנמצא ממש שם על מנת להנות מהיצירות של האומן הנפלא הזה ומהשקט בגינה הקטנה שבפנים.

בכיכר הזאת אנחנו מסיימים את הטיול הקטן של ג’ק וסופי מכיוון שהיא נמצאת ממש לא רחוק מהמלון שלהם אליו הם בוודאי חזרו לעוד לילה רצוף של אהבה. ואם אתם עדיין לא התעייפתם ומחפשים מסלולים נוספים בעיר האורות אני ממליץ לכם להיכנס לדף מסלולי הטיול בפריז ולמצוא לכם עוד מסלול או שניים לגלות איתו את קסמי עיר האורות.

מוזמנים ליצור איתי קשר

מתכננים טיול לצרפת?
מוזמנים להיכנס ל"ארגז הכלים" שלי שמכיל שורה של אתרים אמינים להזמנות מלונות, כרטיסים, רכבים וכל דבר נוסף שתזדקקו לו לבניית טיול מושלם.
רוצים לא לפספס אף כתבה?
הרשמו לעלון שלי ותתחילו לקבל כתבות מרתקות כל שבוע לאימייל. כבונוס אשמח גם לתת לכם בחינם את ההרצאה שלי "טיול בפריז בעקבות מולייר".​
הפרנקופיל
בואו נשמור על קשר

הכתבות המעניינות ביותר, מידע על טיולים בצרפת, הרצאות, ערבי שאנסונים ועוד דברים שפרנקופילים אוהבים אצלך במייל פעם (או מקסימום פעמיים) בשבוע.

ואם זה לא שכנע אותכם…

מי שנרשם כעת יקבל את הרצאה שלי על טיול בפריז בעקבות מולייר בחינם!