חג המולד (כריסמס) וראש השנה האזרחית (סילבסטר) בפריז 2023 – אטרקציות בחינם ובתשלום

זמן קריאה מוערך: 10 דקות

פריז בתקופת הכריסמס או הסילבסטר? השתגעת לשלוח אותי לשם בתקופה הקרה והגשומה הזאת???

אם היה לי יורו בכל פעם ששמעתי את המשפט הזה הייתי יכול כבר לקנות לעצמי דירה חמודה ברובע המארה ולעסוק אך ורק בתרבות צרפת…

האמת היא, שאם אתם לא מפחדים מקצת קור וגשם פוטנציאלי, הרי שהתקופה הזאת היא התקופה הקסומה ביותר לביקור בעיר האורות. מדובר בשילוב של שווקים, רחובות הלובשים חג והמון המון שמחה ברחובות. תוסיפו על כך שהשמש שוקעת מוקדם (בסביבות 17:00), ותקבלו את המונומנטים של פריז מוארים בתאורה מיוחדת שהופכת אותם לקסומים ויפים עוד יותר ממה שהם באור יום.

אם אזרתם אומץ וארזתם מעיל ולבוש תרמי ליתר ביטחון, אתם צפויים לחוות את אחד הטיולים הכי כיפיים שהיו לכם. ובשביל למקסם לכם את ההנאה, החלטתי להגיש לכם את המדריך הזה, שמכיל לא מעט רעיונות לגבי מה ניתן לעשות בזמן חג המולד 2023 וראש השנה החדשה בפריז.

השתדלתי לתת לכם רעיונות במגוון מחירים – החל מדברים חינמיים וכלה במופעים מרהיבים הכוללים ארוחת ערב ועולים מאות יורו לאדם.

מעבר לכל זה אתם כמובן מוזמנים להציץ בעמוד האטרקציות שלי, שרלוונטי לכל השנה, ולדף התערוכות אותו אני מעדכן אחת לחודש פלוס מינוס.

אז בהצלחה בתכנון ושיהיה לכם טיול שמח, כיפי ובלתי נשכח.

כריסמס בפריז 2023 – אטרקציות בחינם

שווקי חג המולד של פריז

אין ספק ששווקי חג המולד הם אחת האטרקציות המרכזיות של פריז, החל מנובמבר, כשראשוני השווקים נפתחים ועד ינואר, כאשר השווקים האחרונים נסגרים. שווקים אלה רלוונטיים גם למי שמגיע לפריז מעט אחרי חג המולד ונשאר עד הסילבסטר.

מי שמגיע במיוחד כדי לבקר בשווקים הללו, עדיף לו להגיע לפני ה-25 בדצמבר, על מנת ליהנות מהשווקים הקטנים והמעט פחות מוכרים, שנפתחים לזמן מוגבל שבוע או שבועיים לפני חג המולד.

אילו שווקים מומלץ לראות ועל אילו אפשר לוותר? מהן שעות הפתיחה של כל אחד משווקי חג המולד של פריז? לשמחתכם, גל שטיינר יצרה לכם כתבה מפורטת העוסקת בנושא ומכילה את כל המידע החשוב הזה (כולל מידע לגבי היכן ניתן למצוא את חלונות הראווה היפים ביותר וקישוטי הרחוב הכי מהממים).

שווקי חג המולד בפריז 2021 - מה אסור להחמיץ? מאת גל שטיינר

מיסת חג המולד

יאיר גרבוז כתב פעם בספרו “פריז תל אביב-תל אביב פריז” על כך שהוא נשאל על ידי חבר האם לא מפריע לו להיכנס לכנסיות בפריז. על כך ענה לו יאיר “אל דאגה, אני מבטיח שבשום פנים ואופן לא אחליף חוסר אמונה באל אחד בחוסר אמונה באל אחר”.

אם גם לכם לא מפריעה השתתפות (פסיבית) במיסה, בערב חג המולד מתרחש מופע מוזיקלי ותיאטרלי מרתק בכל אחת מכנסיות פריז. אני ממליץ לכם על המיסה בכנסיית סן אוסטאש, שהיא גם כך הכנסייה האהובה עלי בזכות האקוסטיקה המופלאה שלה.

מידע לגבי כל המיסות שיתקיימו בפריז בחג המולד של 2023.

אם אתם עדיין מתלבטים לגבי השאלה באיזו כנסייה כדאי לכם לשמוע את מיסת חג המולד, הרשו לי להמליץ לכם לקרוא את הכתבה שלי “10 הכנסיות בפריז שחובה לראות”, אותה תמצאו למטה. אני בטוח שלא משנה איזו כנסיה תבחרו – אתם תיהנו 🙂

מיסת חג המולד בכנסייה צרפתית. צילום: צבי חזנוב

צפייה בפריז המוארת

נכון, פריז מוארת בלילה גם בשאר ימות השנה, אולם בתקופת חג המולד הימים קצרים מאוד ואין צורך לחכות לשעות הערב המאוחרות על מנת לראות את האורות. תוסיפו לכך שהרחובות מתמלאים גם בתאורת חג מולד מיוחדת, ותקבלו חגיגה רומנטית של אור וחשיכה.

לטעמי, כמעט כל רחוב של פריז צריך לראות פעמיים – פעם באור יום ופעם בלילה, על מנת באמת לחוות אותו, אולם אם תבקשו ממני לבחור לכם מקום או שניים אותם חייבים לראות בלילה, אז הייתי ממליץ לכם לטייל במתחם הלובר ומשם לצאת אל ה-Pont des Arts. נכון, חלקכם יתאכזבו מכיוון שתודה לאל, מנעולים כבר אין שם. אולם מולכם יעמוד בניין האקדמיה מואר באור יקרות וזה, גבירותיי ורבותיי, אחד המראות היפים ביותר של פריז.

אם כבר אתם עומדים על הגשר אתם מוזמנים להביט מזרחה ולראות את הפון נף מואר, או מערבה – על מנת לראות את מגדל אייפל מנצנץ לו בחשכה. באותו רגע, גם אם קצת קר וגם אם יורד מעט גשם, אתם תודו לי על כך ששמעתם לעצתי ובאתם לפריז בתקופת חג המולד. 

חג המולד בפריז 2023 - אטרקציות ומופעים בתשלום

לטובת מי שמחפש פעילויות מיוחדות ואירועים מפוארים שמתרחשים לפני חג המולד, ומוכן לשלם עליהם בהתאם, אספתי מספר הצעות מעניינות. 

סיור מודרך: אוכל של חג המולד

סיור מודרך ברחובות פריז, עם הרבה אוכל טעים וחגיגי לכבוד כריסמס. בסיור תוכלו גם לצפות בחלונות הראווה המוארים של העיר, תקבלו כוס יין או שוקו חם, ותלמדו על המסורות השונות בפריז. המדריך הוא מקומי וייתן לכם המלצות איפה כדאי לאכול, לשתות ולחגוג את חג המולד בפריז.

סיור חג המולד בפריז

סיור באוטובוס בעקבות קישוטי חג המולד

זהו סיור באוטובוס עם גג פתוח, שנוסע ברחובות פריז בין כמה מהמונומנטים הכי גדולים שלה (כיכר ונדום, אופרה גרנייה וכו’) ומאפשר לכם לחוות את התאורה המיוחדת ואת קישוטי חג המולד, בעודכם מקשיבים לדברי ההסבר של הנהג. יש גם אינטרנט אלחוטי חינם באוטובוס, כדי שתוכלו להעלות סטוריז בלייב.

זוהי אופציה מושלמת לאנשים המוגבלים בניידות או כאלו שהגיעו לזמן קצר (לדוגמא כאלו שעושים קונקשן בפריז) ורוצים לחוות כמה שיותר פריז של טרום חג המולד בכמה שפחות זמן.

000 29

מופע חגיגי ב-CRAZY HORSE

מועדון הקרייזי הורס הוא אחד ממועדוני הלילה הכי מוכרים של פריז. בעוד שהמולן רוז’ והלידו נחשבים לתיירותיים, הרי שאת הקרייזי הורס פוקדים גם צרפתים מהשורה.

במהלך חג המולד מציע המועדון מופע חגיגי ומיוחד בתוספת קוויאר ו-וודקה (או חצי בקבוק שמפנייה). תוכלו לקבל מושג ממה שמצפה לכם באמצעות צפייה בסרטון הבקרוב של אחת המסיבות שלהם מהשנים הקודמות. מומלץ להזדרז ולהזמין, שכן מדובר במופע מאוד פופולרי והכרטיסים עפים במהירות.

שייט חגיגי על הסיין

שייט על הסיין הוא ללא ספק אחת הדרכים הרומנטיות והכיפיות ביותר לראות את פריז. אין זמן טוב יותר מלראות את פריז מאשר בערב, כשכל המונומנטים מוארים בתאורה מיוחדת, מגדל אייפל מנצנץ לו ופריז מוארת באור של זיקוקים.

אם תרצו לעשות זאת בעודכם אוכלים ארוחת ערב או צהריים שהוכנה במיוחד לכבוד האירוע הזה, אתם מוזמנים ללחוץ על הכפתור למטה ולהזמין מקום.

שייט על הסיין. צילום: יואל תמנליס

סיור אופניים בפריז לכבוד חג המולד

לאקטיביים שביניכם, מומלץ לנסות סיור אופניים בפריז. זה סיור של שלוש שעות שמאפשר לכם לפדל בניחותא, לראות את כל האטרקציות של כריסמס בפריז ולצלם הרבה תמונות.

במהלך הסיור, תשמעו סיפורים מרתקים על ההיסטוריה של פריז ועל החיים בעיר.

000 30

כריסמס במועדון ה-MOULIN ROUGE

אין ספק שכשמדברים על קברט, השם שעולה ראשון הוא המולן רוז’. הקברט הזה, שנפתח בשנת 1889 (אותה שנה שנפתח מגדל אייפל למבקרים), מספק מאז מופעים מרהיבים של ריקוד ושירה. המקום מופיע גבוה ברשימה של דברים שחייבים לעשות לפחות פעם אחת בחיים.

במהלך חג המולד, מציע המולן רוז’ סעודה מיוחדת הכוללת גם קינוח חג מולד. אחרי ארוחת הערב תזכו לראות את המופע Feerie, הכולל בין השאר 15 דקות של ריקוד הקנקאן המפורסם.

קברט ה-Artishow

קברט בסגנון דראג, ליד ה-Place de la Nation, למי שרוצה כריסמס באווירה עליזה וססגונית. סנטה קלאוס לבוש בבגדי נשים, ועוד שלל הפתעות משעשעות. המופע כולל גם ארוחה.

000 26

מחפשים פעילויות נוספות לכבוד הכריסמס?

אלו היו האופציות הכי מעניינות, בעיני, ואותם בחרתי להציג בכתבה הזאת.

אולם אלו לא האופציות היחידות, וישנן פעילויות נוספות דומות, שנערכות בתקופה הזאת (מופעים נוספים, חברות נוספות שעושות שייט על הסיין וכו’).

על מנת לגלות את כל הפעילויות שיתרחשו בימים שלפני חג המולד, כל מה שעליכם לעשות זה ללחוץ על הכפתור למטה.

 

כותבים פרנקופילים איכותיים

סילבסטר בפריז 2023 – אופציות חינמיות

אם רציתם לחגוג את הסילבסטר בפריז מבלי להוציא יורו אז הנה כמה מקומות בהם כדאי להיות בזמן החגיגות:

שדירות השאנז אליזה (Champs-Elysées)

נתחיל כמובן מהמקום בו יערכו החגיגות המרכזיות: השאנז אליזה ואם נדייק אז אזור שער הניצחון.

אינני יודע עדיין לגבי איזה מופע מתכננת ממשלת צרפת הפעם, אז בזמן שאנו מחכים, אתם מוזמנים לצפות בזיקוקי הדינור של שנת 2017.

חגיגות למרגלות מגדל אייפל ב-Champs de Mars

במקום השני בו הכי כדאי להיות בפריז בעת הסילבסטר נמצא האיזור של מגדל אייפל כמובן.

תכננו לתפוס לכם מקום טוב אי שם ב-Champs de Mars בין ה-École Militaire למגדל אייפל עצמו, על מנת שתוכלו ליהנות ממופע זיקוקים מרהיב ואווירה חגיגית (רק שימו לב לארנקים שלכם, כי בהחלט ישנו סיכוי טוב שיחד איתכם יחגגו הגנבים).

מסיבת רחוב ברחבת ה-Sacre Coeur

אם אתם מחפשים מקום הרבה פחות צפוף מהרחבה של מגדל אייפל או השאנז אליזה לחגוג בו את השנה האזרחית בפריז, מומלץ להגיע לרחבה של כנסיית הסקרה קר.

כאן תוכלו ליהנות לא רק מפנורמה מדהימה של פריז ולראות מרחוק את הזיקוקים, אלא גם ממסיבת רחוב חינמית.

הנוף ממדרגות הסקרה קר - צילום: יואל תמנליס

מה פתוח במהלך חג המולד בפריז?

כמו שכבר ראיתם, יש שפע אטרקציות בעיר במהלך הכריסמס, אבל תמיד כדאי להתעדכן מה פתוח ומה סגור בחג המולד. אם אתם מתכננים לבקר בעיר ב-25 בדצמבר, יום חג המולד, הנה רשימה שתעזור לכם להבין מה פתוח:

  • מגדל אייפל ומגדל מונפרנאס יהיו פתוחים.
  • הקשת הגדולה בלה דפאנס ורחבת הפסלים – מקום מעולה לתצפית.
  • שייט על הסיין.
  • מוזיאון העולם הערבי.
  • דיסנילנד פריז – פתוח ומנצנץ כתמיד.
  • מוזיאונים פתוחים בחג המולד: פומפידו, מוזיאון השעווה, מוזיאון הטבע בגן הבוטני ברובע החמישי, המוזיאון להיסטוריה ואמנות יהודית במארה, מוזיאון המונמארטר, מוזיאון האילוזיה, אטלייה האורות (מומלץ בחום), המוזיאון בבורסת המסחר, מוזיאון ז’קמאר-אנדרה החביב עליי במיוחד, ומוזיאון מאיול.
  • האקווריום של פריז ליד מגדל אייפל – פתוח גם הוא.
  • הגן הבוטני ברובע החמישי.
  • הפארק הזואולוגי ביער ואנסן.

לרשימת האטרקציות הפתוחות בחג המולד בפריז

מה פתוח ב-1 בינואר בפריז?

היום שאחרי חגיגות הסילבסטר מזכיר קצת את חג המולד מבחינת מקומות פתוחים וסגורים בפריז.

  • מסחר (חנויות קטנות, חנויות רשת, קניונים, בתי כלבו): הכל סגור.
  • סופרמרקטים: הרוב סגורים, חלקם יהיו פתוחים למספר שעות; חנויות מכולת קטנות – חלק פתוחות חלק סגורות.
  • מסעדות ובתי קפה: הרוב סגור, אבל ניתן למצוא פה ושם מקומות פתוחים.
  • תחבורה ציבורית: מטרו, אוטובוסים ורכבות כרגיל, אם כי בתדירות נמוכה יותר – כמו בסופ”ש.
 

מונומנטים ואטרקציות פתוחות ב-1 בינואר בפריז:

  • מגדל אייפל
  • מגדל מונפרנאס
  • תצפית הקשת הגדולה בלה דפאנס
  • מוזיאון האורסיי
  • מוזיאון האוראנג’רי
  • מוזיאון מונמארטר
  • מרכז פומפידו
  • אטלייה האורות – וידאו ארט ברובע ה-11
  • גלריית דאלי במונמארטר
  • מוזיאון הבורסה – אוסף פינו
  • מוזיאון ג’קמאר – אנדרה
  • מוזיאון לוקסמבורג
  • מוזיאון מאיול
  • מוזיאון השעווה
  • הקונסרג’רי
  • שני האקווריומים שבעיר
  • גן החיות והמוזיאון בגן הבוטאני ברובע ה-5
  • גן החיות ומוזיאון הטבע בפארק ואנסאן
  • מכון העולם הערבי
  • מוזיאון האשליות האופטיות
 
מחוץ לפריז: טירת שנטילי
 

סילבסטר בפריז 2023 – המלצות לאטרקציות ואירועים בתשלום

להבדיל מחג המולד בפריז, שנמשך מספר ימים והאירועים סביבו נמשכים שבועות, הרי שהסילבסטר, באופן טבעי הוא חד פעמי ונמשך יום אחד. כתוצאה מכך, המחירים של האירועים שמתרחשים באותו יום הם גבוהים יותר מאילו שמתרחשים בחג המולד או בימי חול.

על מנת לעזור גם לכאלו שירצו לחגוג את הסילבסטר בפריז מבלי לפשוט את הרגל, וגם בשביל אלו שכסף הוא לא מגבלה בשבילם, סידרתי את האירועים בתשלום על פי מחיר, כך שהאירועים הזולים יותר נמצאים בהתחלה ואילו האירועים היקרים יותר נמצאים בסוף.

מסיבת ריקודים על הסיין

מסיבה על ספינה-מסעדה בסיין, למי שרוצה לחגוג את תחילת השנה באווירה לא המונית מדי. יש שיט, ארוחה ודיג’יי, ואחרי שחוזרים לרציף, מסיבת הריקודים נמשכת עד השעות הקטנות של הלילה.

111

חגיגת ראש השנה האזרחי במועדון ה-DUPLEX

מועדון הדופלקס הוא אחד מהדיסקוטקים המפוארים ביותר וממוקם, כיאה לדיסקוטקים שכאלו קרוב מאוד לשער הניצחון והשאנז אליזה ב-Avenue Foche.

ביום הסילבסטר יציע המועדון ארוחה צרפתית הכוללת פואה גרא, קוקי סן ז’אק ועוד (הארוחה תלווה בשילוב מוזר של כנרים ורקדניות בטן). לאחר תום הארוחה תתחיל המסיבה ותוכלו לרקוד ברחבות הריקודים השונות של המועדון עד שתיפלו מהרגליים.

LA CRÉMAILLÈRE 1900

מסעדת La Cremaillère 1900 הממוקמת על פסגת המונמארטר ליד כיכר טרטר המפורסמת. המסעדה מפורסמת בעיצוב הפנים בסגנון האר דקו ובכך שהיא מציעה הופעה חיה של זמר/ים בזמן הסעודה.

ביום הסילבסטר תציע המסעדה תפריט מיוחד הכולל קינוח מפתיע של השף, הופעת קאן-קאן וכמובן מסיבת ריקודים אל תוך הלילה.

ARTISHOW

Artishow הוא מופע דראג צבעוני ומוזיקאלי שמתרחש ברובע ה-11 בפריז ומכיל לא מעט הומור לצד מוזיקה נוסטלגית.

אם תרצו לחגוג את השנה החדשה באווירה של דראג אתם מוזמנים לארוחת ערב הכוללת בין השאר פילה דג קוד ופירות ים. בסופה של הארוחה, אחרי שהשנה החדשה כבר נכנסה, צפוי לכם מופע חגיגי במיוחד.

HAPPY DAY'S PARIS

לטובת אותם האנשים שהגיעו לפריז אבל במקום מוזיקה צרפתית הם מחפשים דווקא מוזיקת נשמה אמריקאית משנות ה-60 וה-70, קיים מועדון ה-Happy Days Paris.

אם בא לכם לחגוג את הסילבסטר בשילוב של ארוחת ערב צרפתית הכוללת בליני עם סרטן ופילה מיניון עגל, כאשר כל זה מלווה במיטב הלהיטים של שנות ה-60, ה-70 וה-80, אז זה המקום בשבילכם.

שייט חגיגי על הסיין

שייט על הסיין הוא ללא ספק אחד הדרכים הרומנטיות והכיפיות ביותר לראות את פריז. ואין זמן טוב יותר מלראות את פריז מאשר בערב כשכל המונומנטים מוארים בתאורה מיוחדת מגדל אייפל מנצנץ לו ופריז מוארת באור של זיקוקים.

אם תרצו לעשות כל זאת בעודכם אוכלים ארוחת ערב שהוכנה במיוחד לכבוד האירוע הזה, אתם מוזמנים ללחוץ על הכפתור למטה ולהזמין מקום.

שייט על הסיין. צילום: יואל תמנליס

מופע סילבסטר במועדון ה-MOULIN ROUGE

אין ספק שכשמדברים על קברט השם שעולה ראשון הוא המולן רוז’. הקברט הזה, שנפתח בשנת 1889, מספק מאז מופעים מרהיבים של ריקוד ושירה. אין ספק שהמקום מופיע גבוה ברשימה של דברים שחייבים לעשות לפחות פעם אחת בחיים.

במהלך חגיגות הסילבסטר במולן רוז’ תהנו מהמופע “Féerie” ובסופו תוכלו ליהנות ממסיבת ריקודים בליווי די ג’יי עד אור הבוקר.

מולן רוז' מציג: ריקוד הקאן-קאן המפורסם. מקור תמונה: Come To Paris

מחפשים פעילויות נוספות בערב הסילבסטר?

אלו היו האופציות הכי מעניינות, בעיני, לחגוג את השנה האזרחית החדשה בפריז ואותם בחרתי להציג בכתבה הזאת.

אולם אלו לא האופציות היחידות, וישנן פעילויות נוספות דומות, שנערכות בתקופה הזאת (מופעים נוספים, חברות נוספות שעושות שייט על הסיין וכו’).

על מנת לגלות את כל הפעילויות שיתרחשו במהלך ערב השנה האזרחית החדשה, כל מה שעליכם לעשות זה ללחוץ על הכפתור למטה.

כותבים פרנקופילים איכותיים

חורף בפריז 2023 - משבר אנרגיה ואיך זה משפיע על הטיול שלכם

שנת 2022 הביאה איתה משבר אנרגטי בחלקים נרחבים באירופה, והיערכות קצת שונה מהרגיל לחורף, שכבר ממש נמצא כאן. צרפת אמנם לא תלויה בגז הטבעי של רוסיה כמו מדינות אירופיות אחרות, אבל כל מיני בעיות בייצור החשמל מהכורים הגרעיניים שלה, הביאו את הממשלה להכרזה על תוכנת התייעלות אנרגטית. בין השאר, יקפידו בפריז ובצרפת בכלל על הכללים הבאים:

  • הטמפרטורה בשדות התעופה המופעלים על ידי Vinci לא תעלה על 18 מעלות. זה לא כולל את שדות התעופה הגדולים של פריז, אבל כן כולל את שדה התעופה של ליון ועוד כמה שדות תעופה ברחבי צרפת.
  • הטמפרטורה בבניינים ציבוריים לא תעלה מעל 19 מעלות צלזיוס, ואם יש עומסי חשמל כבדים – ההגבלה תעמוד על 18 מעלות. זה קר כמו קניון ממוזג בישראל בקיץ, אז כדאי לקחת את זה בחשבון.
  • ייתכן שבחלק מהשירותים הציבוריים לא יהיו מים חמים.
  • חלק מבנייני המשרדים בצרפת יכבו אורות כשהם לא בשימוש, ויגבילו את השימוש בחימום ובמיזוג.
  • רשתות סופרמרקט, כולל קרפור, יחלישו את התאורה ב-40 עד 70 אחוז, ויורידו את הטמפרטורה בחנויות ב-2 מעלות צלזיוס.
הפרנקופיל
בואו נשמור על קשר

הכתבות המעניינות ביותר, מידע על טיולים בצרפת, הרצאות, ערבי שאנסונים ועוד דברים שפרנקופילים אוהבים אצלך במייל פעם (או מקסימום פעמיים) בשבוע.

ואם זה לא שכנע אותכם…

מי שנרשם כעת יקבל את הרצאה שלי על טיול בפריז בעקבות מולייר בחינם!