Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

אטרקציות ברובע הראשון בפריז: הלובר, הקונסיירז’רי ועוד

הרובע ה-1 של פריז. גני הטיולרי ומוזיאון הלובר. צילם: יואל תמנליס
זמן קריאה משוער: 5 דקות

הרובע הראשון בפריז מכיל כמה מהאטרקציות והמוזיאונים החשובים ביותר בעיר האורות, כאשר החשובים שבהם הם  כמובן מוזיאון הלובר וגני הטווילרי הסמוכים לו.

מה עוד יש ברובע הראשון מלבד הלובר, אתם שואלים? יש עוד המון מה לראות. לכו דרומה אל עבר איל דה לה סיטה, שם תזכו לראות את הארמון בו הייתה כלואה מארי אנטואנט וכנסיית הסן שאפל. בקיצור, אושר היסטורי ואמנותי עצום, שנמצא במרחב גיאוגרפי מצומצם יחסית.

מוזיאונים ברובע הראשון בפריז

מוזיאון הלובר

כתובת: Rue de Rivoli, 75001 Paris, France
מטרו:
Palais Royal – Musée du Louvre

סוג מוזיאון: בתשלום

ימים ושעות פתיחה: פתוח כל יום חוץ מיום שלישי בשעות 9:00-18:00. בימי רביעי ושישי המוזיאון פתוח עד 21:45.

מידע נוסף: מוזיאון הלובר הוא המוזיאון הגדול ביותר בעולם, וללא ספק המוזיאון החשוב בפריז. אל תנסו אפילו לראות את כולו ביום אחד (או אפילו בכמה ימים), כי אין שום סיכוי שתצליחו וכל מה שתקבלו זו “הרעלת אמנות”. אני ממליץ לקבוע מראש את האגפים בהם תבקרו, בהתאם להעדפות האמנותיות שלכם, ולנסות לסייר בהם ביום אחד.

אם קניתם את כרטיס המוזיאונים, אז המלאכה קלה מעט יותר מכיוון שתוכלו להיכנס ולצאת מהלובר מספר בלתי מוגבל של פעמים במהלך התקופה שבה הכרטיס תקף ולהתרענן בין ביקור לביקור.

למידע על מוזיאון הלובר ולקניית כרטיסים

אוטל דה לה מרין (Hôtel de la Marine)

אוטל דה לה מרין נפתח לציבור הרחב ביוני 2021 והפך מיד להצלחה מסחררת. מדובר באחד משני הארמונות המפוארים, שמהווים את האגף הצפוני של כיכר הקונקורד ואשר שימש במשך כ-250 שנה בתור המפקדה של חיל הים הצרפתי.

בשנים האחרונות עבר המקום שיפוץ ושיחזור מסיביים, שהחזירו לו את הפאר המקורי של המאה ה-18 והפכו אותו למוזיאון מרתק שפשוט אסור להחמיץ. תוכלו לקרוא עוד על המקום בכתבה אוטל דה לה מרין – ספינת הדגל החדשה של המוזיאונים בפריז.

קישור להזמנת כרטיסים

Bourse du Commerce – Pinault Collection

ה-Bourse de commerce de Paris הוא מוזיאון חדש לאמנות מודרנית שנפתח ביוני 2021 באחד הבניינים היפים והמיוחדים ביותר של פריז: בורסת החיטה, שבמאה ה-18 נשרף ונבנה מחדש במהלך המאה ה-19. מאז שהוא נפתח הוא הפך לאחד המוזיאונים הכי מדוברים ופופולריים, לכן חובה להזמין כרטיס מראש, אחרת לא תוכלו להיכנס.

קישור לקניית כרטיסים

מוזיאון האורנז’רי (MUSÉE DE L’ORANGERIE)

כתובת: Jardin des Tuileries
מטרו:
Concorde

סוג מוזיאון: בתשלום

ימים ושעות פתיחה: פתוח כל יום חוץ מיום שלישי בין השעות 0900-1800.

מידע נוסף: אתר חובה לאוהבי האימפרסיוניזם, ובמיוחד מונה, מכיוון שכאן מוצגת יצירתו “חבצלות המים”. מעבר ליצירות של מונה, תוכלו למצוא כאן גם יצירות של מאטיס, רנואר ופיקאסו.  

קישורים לקניית כרטיסים לאורנז’רי:

אטרקציות ברובע הראשון בפריז

הקונסיירז’רי (Conciergerie)

כתובת: 2 Boulevard du Palais

סוג מוזיאון: בתשלום

מטרו: Cité

ימים ושעות פתיחה: פתוח כל יום בין השעות 0930-1800.

מידע נוסף: הקונסיירז’רי נבנה במהלך ימי הביניים ועם השנים הפך לבית כלא מפורסם בו בילתה מארי אנטואנט את חודשי חייה האחרונים. בעיני זהו מקום מרתק ואתר חובה למי שמטייל באיל דה לה סיטה. הסיבה לכך היא לא רק בגלל ההיסטוריה של האסירים שלו, אלא בגלל שהוא מהווה את אחד הדוגמאות היחידות ששרדו מארכיטקטורה של ימי הביניים.

אם אתם רוצים לקרוא עוד על הקונסיירז’רי, היכנסו לכתבה הקונסיירז’רי – הארמון של ראש לשכת המלך שהפך לפרוזדור למוות.

באתר יש שתי אופציות עיקריות: לקנות כרטיס רק לקונסיירז’רי או כרטיס משולב לסן שאפל ואני ממליץ בחום על האופציה השנייה על מנת להשלים את המסע בזמן לימי הביניים.

קישורים לקניית כרטיסים לקונסיירז’רי:

כנסיית הסאנט שאפל (Sainte-Chapelle)

כתובת: 8 Boulevard du Palais

סוג מוזיאון: בתשלום

מטרו: Cité

ימים ושעות פתיחה: פתוח כל יום בשעות 9:00-17:00. בקיץ, הסיינט שאפל נסגרת ב 18:00.

מידע נוסף: הסיינט שאפל נבנתה על ידי המלך לואי ה-9, על מנת לאכסן את כתר הקוצים של ישו אותו הוא האמין שהוא קנה. הכנסייה שופצה במהלך המאה ה-19 והיום ניתן למצוא בה את הוויטראז’ים היפים ביותר בפריז. אין ספק שמדובר באתר חובה, במיוחד לחובבי הארכיטקטורה הגותית. על מנת להפיק את מקסימום ההנאה, אני ממליץ להגיע בשעות בהן יש תאורה טובה.

אם אתם רוצים להכיר יותר לעומק את הסיפור המרתק של הכנסייה היפהפייה הזאת, אתם מוזמנים להיכנס לכתבה סנט שאפל – מזכרת יפהפייה ממלך פסיכופת.

כרטיס כניסה לסנט שאפל

הנה כמה אופציות מומלצות:

כרטיס כניסה משולב לסנט שאפל והקונסירז’רי

מאוד מומלץ לחסוך כסף וזמן ולשלב ביקור בסנט שאפל בביקור בקונסיירז’רי הנמצאת ממש ליד. הנה כמה אופציות לקניית כרטיסים לשם:

שימו לב שאם קניתם כרטיס Museum Pass תוכלו להיכנס לסנט שאפל בחינם.

גני טווילרי

כתובת: 113 Rue de Rivoli

סוג אטרקציה: בחינם

מטרו: Tuileries

ימים ושעות פתיחה: פתוח כל יום בין 07:00 עד 21:00.

אין זה מפתיע שגני טווילרי הם מהגנים האהובים ביותר בפריז (למרות שבאופן מפתיע משהו הם לא נכנסו לרשימת 15 הפארקים בפריז שחובה להכיר, אותה כתב יואל תמנליס). יש בהם את השילוב המנצח של מיקום מעולה ממש ליד הלובר והגדה השמאלית של הסיין, פרחים, פסלים ואפילו בריכה קטנה בה ניתן להשיט סירות. תוכלו למצוא כאן גם את הגלריה הלאומית – ז’ה דה פום – אתר לתצוגת אמנות עכשווית וצילום, הנמצא בגני טווילרי, בקצה הצפון-מערבי של la Terrasse des Feuillants שבכיכר הקונקורד. הגלריה משתרעת על פני 1,200 מטרים רבועים.

כדי להכיר את ההיסטוריה של הגן הזה טוב יותר, אתם מוזמנים לקרוא את הכתבה גני טווילרי: הגן הציבורי הראשון של פריז.

Pont Neuf

image 2
Johannes Reimer, CC BY 4.0 https://creativecommons.org/licenses/by/4.0, via Wikimedia Commons

הגשר העתיק ביותר בפריז, שנבנה ב-1607, ונקרא בעצם “גשר חדש”. הגשר נבנה על ידי המלך הנרי הרביעי, והוא מעוטר ב-381 מסיכות אבן בשני צדיו. המסיכות הן ראשים של דמויות מיתולוגיות, וגם סאטירים וסילוונים. על הגשר תוכלו גם לראות את פסלו של הנרי IV.

טעימות יין במרתף יינות מהמאה ה-17

טעימות יין במרתף יינות מהמאה ה-17. צילום באדיבות MUSEMENT
טעימות יין במרתף יינות מהמאה ה-17. צילום באדיבות MUSEMENT

ונסיים במשהו שונה לגמרי. אחרי שהלכנו והתרוצצנו הגיע הזמן להתרווח על איזו כוס של יין טוב, לא?

הרשו לי להמליץ לכם על סדנת טעימות היין שמתקיימת בשעה חמש בערב במרתף יינות שנמצא לא רחוק ממוזיאון הלובר. במהלך הסדנא תטעמו יינות מ- 6 מחוזות שונים כולל יינות בורדו, בורגון, שמפאן ועוד.

במהלך הטעימות תלמדו כיצד מפיקים את היין ואת ההבדלים בין היינות במחוזות השונים. כמו כן הסומלייה ילמד אותכם כיצד לקרוא נכון את התווית על היינות ולהבין בדיוק מה אתם שותים. בקיצור, חוויה אינפורמטיבית וטעימה כאחת. מה כוללת טעימת היין?

  • הסבר באנגלית לגבי היינות השונים.
  • טעימות של 6 סוגי יינות שונים.
  • אפשרות לקנות את היינות שאהבתם.

ניתן לקבל מידע נוסף על הסיור ולהזמין מקום בקישור הזה.

מחפשים מה עוד לעשות בפריז?

רוצים להתגורר ברובע הראשון של פריז?

הפרנקופיל
בואו נשמור על קשר

הכתבות המעניינות ביותר, מידע על טיולים בצרפת, הרצאות, ערבי שאנסונים ועוד דברים שפרנקופילים אוהבים אצלך במייל פעם (או מקסימום פעמיים) בשבוע.

ואם זה לא שכנע אותכם…

מי שנרשם כעת יקבל את הרצאה שלי על טיול בפריז בעקבות מולייר בחינם!