איפה כדאי לישון בפריז? טיפים למתלבטים היכן לגור בעיר האורות

איפה כדאי לישון בפריז? טיפים למתלבטים היכן להתגורר בעיר האורות
זמן קריאה משוער: 15 דקות

אחת מהשאלות שעולות בכל קבוצת פייסבוק שעוסקת בפריז היא “איפה כדאי לישון בפריז”? והאמת כמה שהשאלה הזאת קצרה ככה התשובה לה היא ארוכה ומסובכת. הסיבה לכך היא שהתשובה היא בסופו של דבר מאוד אישית ומורכבת משורה ארוכה של משתנים כגון:

  • תקציב
  • זמן שהייה (טיול של שבוע ומעלה או גיחה של סופ”ש לפריז)
  • אופי הטיול (האם זהו טיול נינוח או דווקא טיול שבו יש להספיק וכמה שיותר)
  • דתיים או חילונים (חילוני יוכל תיאורטית להתגורר בכל מקום ואילו אדם דתי יעדיף להתגורר ליד בית חב”ד או באיזורים בהם יש לא מעט מסעדות כשרות. מי שהנושא חשוב לו מוזמן לקרוא את הכתבה העוסקת בטיפים בנושאי כשרות בפריז).
  • רמת ה”חיבור” עם רובע מסויים. זה רלוונטי יותר לפרנקופילים מתקדמים שיש להם סימפטיה מיוחדת לרובעים מסויימים או אפילו רחובות ספציפיים (אני למשל מאוד אוהב את רחוב Richelieu, אולי בגלל שבילדותי התגוררתי שם).
  • ועוד ועוד סיבות אויקטיביות וסובייקטיביות כאחד.

איפה לישון בפריז?

לא אומר לכם משהו בסגנון “לכו לרובע ה-1” או “תתרחקו מהרובע ה-19”. לכל אחד מאיתנו יש סט צרכים ודרישות שונה, והעובדה שאני אוהב רבעים מסויימים, לא אומר שאותם רובעים יתאימו גם לשאר המטיילים.

לכן, במקום לומר לכם מיד באילו רובעים כדאי לדעתי להתגורר, הרשו לי לספק לכם סט של אבחנות וטיפים לגבי כל אחד מהרובעים של פריז. כולי תקווה שבאמצעותם תוכלו להחליט בעצמכם איזה רובע הכי מתאים לכם.

גילוי נאות: עד כמה שניסיתי להיות אובייקטיבי, לא ניתן להתעלם מהעבודה ששאלת הלינה בפריז היא שאלה סובייקטיבית במהותה. לכן, אם אתם לא מסכימים עם האבחנות שלי, זה מצוין! תגיבו בתוך הפוסט או בדף הפייסבוק של פרנקופילים אנונימיים ואם תצליחו לשכנע אותי – אני מבטיח לעדכן את הכתבה.

עם כך, אחרי שהבנו את כל זאת, בואו נצא לדרך ונעזור לכם למצוא את הרובע הפריזאי המושלם בשבילכם.

הרובע ה-1 של פריז

הרובע ה-1 של פריז. גני הטיולרי ומוזיאון הלובר. צילם: יואל תמנליס
הרובע ה-1 של פריז. גני הטווילרי ומוזיאון הלובר. צילם: יואל תמנליס

יתרונות: Location, Location, Location! הרובע נמצא ממש במרכז ומי שמתגורר בו קרוב ללא מעט אטרקציות בפריז כגון מוזיאון הלובר, מרכז פומפידו ועוד. המיקום המרכזי שלו מאפשר למי שמתגורר בו ללכת ברגל לשאנז אליזה, רובע המארה או פשוט לעבור את הגדה וללכת לבקר באיל דה לה סיטה או בגדה השמאלית של הסיין. בקיצור: אם בחרתם שם מלון, זה ממש הצנטרום של הפיילה.

חסרונות: החיסרון העיקרי של הרובע הזה הוא המחיר הגבוה. כמו כן, דווקא בחלקים המרכזיים שלו יש לטעמי פחות מסעדות טובות במחירים סבירים (אבל יש בהחלט לא מעט מסעדות מצוינות במחירים לא סבירים כלל).

טיפ מהפרנקופיל: אם כבר גרים ברובע ה-1 של פריז, נסו לגור כמה שיותר קרוב לרחוב Rivoli שהוא הרחוב המרכזי שלי הרובע. אישית אני מאוד אוהב את מלון Brighton שנמצא שם. מדובר במלון לא זול בכלל אבל הנוף לגני הטווילרי הוא פרייסלס.

אופציה מצוינת אחרת היא להתגורר ליד תחנת המטרו Les Halles, מכיוון שהיא תאפשר לכם להגיע בקלות ללא מעט מקומות בתחבורה ציבורית (כולל לדוגמא דיסנילנד פריז) – וגם ברגל. אם תחליטו לקבל את עצתי ולהתגורר בסביבה, הרשו לי להמליץ לכם על מלון Novotel Paris Les Halles, אחד המלונות הפופולריים בקרב קוראי האתר ובצדק רב.

הרובע ה-2 של פריז

הרובע ה-2 בפריז. רחוב מונטנרגיי. צילום: צבי חזנוב.
הרובע ה-2 בפריז. רחוב מונטנרגיי. צילום: צבי חזנוב.

יתרונות: המיקום של הרובע הזה הוא לא רע בכלל מבחינת קירבה לאטרקציות (לדוגמא אלו של הרובע ה-1 או הרובע ה-9). כמה מהפסאז’ים הכי יפים בפריז נמצאים ברובע הקטן הזה. מצד שני, למרות מרכזיותו, המחירים ברובע הזה נמוכים יותר, לרוב, מהמחירים ברובע ה-1 או ברובע ה-3 של פריז שגובלים בו.

חסרונות: אמנם מדובר ברובע מרכזי, אך יש בו מספר מקומות לא כל כך סימפטיים. אני מתכוון לחלק הצפוני של רחוב Saint Denis והרחובות היוצאים ממנו (לדוגמא: רחוב Blondel). המקומות הללו הם המקומות האחרונים בפריז, לפי מה שאני יודע, בהם תוכלו בערבים למצוא זנות רחוב. חשוב להדגיש: אין שום בעיה בטחונית עם הנושא, אולם אם נסעתם עם ילדכם לפריז, הייתי ממליץ להתגורר במקומות אחרים.

טיפ מהפרנקופיל: אם החלטתם להתגורר ברובע הזה הייתי ממליץ לנסות לגור קרוב לרחוב מונטרגיי על שלל האטרקציות הקולינריות שלו. אין תענוג גדול יותר מלרדת לשם או לשוק סן אוסטאש ולבנות לכם ארוחת בוקר/צהריים/ערב לתפארת.

דוגמא למלון כזה הוא Hoxton, מלון עם עיצוב משגע, שנמצא במרחק של פחות מעשר דקות הליכה מרחוב מונטרגיי, אך גם קרוב לבולבארים הגדולים (מצויין מבחינה תחבורתית).

הרובע ה-3 של פריז (המארה הצפוני)

הרובע ה-3 של פריז. מזרקת סטרווינסקי. צילם: יואל תמנליס
הרובע ה-3 של פריז. מזרקת סטרווינסקי. צילם: יואל תמנליס

יתרונות: אין זה סוד שרובע המארה הוא הרובע האהוב עלי, במיוחד בזכות ההיסטוריה המרתקת שלו והשילוב בין הארמונות לבין כל המסעדות ובתי הקפה השיקיים שלו.

אם בא לכם לקום בבוקר ולהרגיש כמו מרקיז שזה עתה יצא מה Hôtel Particulier שלו לבקר באיזה סלון ספרותי, לכו להתגורר במרכז הרובע. אם תתגוררו בחלק הצפוני של הרובע, אל תפספסו את רחוב Bretagne – ניתן למצוא את “שוק הילדים האדומים” ושלל חנויות אוכל ובתי קפה.

חסרונות: מכיוון שמדובר ברובע מאוד פופולרי, המחירים לרוב יהיו בהתאם. אם אתם רוצים בכל זאת להתגורר במלון במחיר סביר יחסית שנמצא ממש על הגבול (ליד כיכר הרפובליק) אז הייתי ממליץ על Paris France Hotel.

טיפ של הפרנקופיל: האם גם לכם קשה להחליט בין שתי אופציות? אם תתגוררו ליד מוזיאון Arts et Metiers תוכלו להרוג שתי ציפורים במכה אחת. גם תוכלו להגיע לרובע השלישי בתוך 2-3 דקות הליכה וגם תוכלו להגיע לאזור לה האל ורחוב מונטרגיי בתוך כ-5 דקות. מי שמחפש מלון סביר יכול לבדוק את Austins Arts Et Metiers ואילו מי שמוכן לשלם קצת יותר מוזמן להציץ באתר של Hotel National des Arts et Metiers שקיבל לאחרונה לא מעט המלצות.

הרובע ה-4 של פריז (המארה הדרומי ואיל סן לואי)

הרובע ה-4. בתמונה איל סן לואי. צילם: יואל תמנליס.
הרובע ה-4. בתמונה איל סן לואי. צילם: יואל תמנליס.

יתרונות: הרובע ה-4 נותן לכם “שניים במחיר אחד” – גם את חלקו הדרומי של המארה, העשיר בארמונות והיסטוריה וגם את איל סן לואי המקסים והאריסטוקרטי. בגלל קרבתו לסיין, תוכלו לדלג בקלות ממנו לרובע הלטיני ובחזרה לגדה הימנית בכל רגע שתחפצו. אה, וכמובן, אם אתם חובבי גלידה ובמקרה מתגוררים בסן לואי אז אני בטוח שבוודאי תעריכו את העובדה שתוכלו לקפוץ למטה לרחוב ולאכול גלידה בברטיון בכל זמן שתחפצו :).

חסרונות: המרכזיות של הרובע הזה הופכת אותו ליקר יחסית לרובעים מרוחקים יותר (הדבר נכון במיוחד לסן לואי שמאז ומתמיד היה רובע אריסטוקרטי ויוקרתי). חסרון נוסף למי שמחליט להתגורר באי סן לואי, הוא המרחק מהמטרו (אין באי אף תחנת מטרו אז צריך ללכת לגדה הימנית או השמאלית).

טיפ של הפרנקופיל: אם אתם מתגוררים בחלקו הדרומי של המארה, אל תפספסו את רחוב Saint Paul על שלל חנויות האוכל המצוינות שלו. כמו כן נצלו את העובדה שאתם מתגוררים שם ולכו לצפות ב-Hotel d’Aumont מואר בחשיכה. מראה פשוט נפלא!

אם אתם מחפשים מלון שנמצא בסביבה, מומלץ לכם לנסות את Hotel de Nice, שנמצא, באחד מהמיקומים הטובים ביותר בפריז, היישר על רחוב ריבולי ובמרחק של דקה הליכה מהאוטל דה וויל, המארה ועוד.

הרובע ה-5 של פריז (הרובע הלטיני)

הרובע ה-5 של פריז. רחוב מופטאר. צילם: יואל תמנליס
הרובע ה-5 של פריז. רחוב מופטאר. צילם: יואל תמנליס

יתרונות: רובע תוסס בזכות אוכלוסיית הסטודנטים שנמצאים בו מאז ימי הביניים. יש כאן לא מעט מסעדות, אטרקציות, חנויות ספרים ולא מעט סמטאות ורחובות מקסימים בהם כל כך כיף לשוטט. וכמובן הקרבה לסיין ולנוטרדאם לא מזיקה כלל 🙂

חסרונות: כמו כל הרובעים המרכזיים בפריז – החיסרון העיקרי הוא המחיר.

טיפ של הפרנקופיל: נסו להתגורר לא רחוק מתחנת רכבת הפרברים  (RER) שנקראת Luxembourg. ככה תוכלו להגיע ברכבת ישירות משדה התעופה (RER B), להתגורר ליד אחד הגנים הכי מקסימים בפריז וגם להיות קרובים לרחוב מופטאר על שלל מסעדותיו. דוגמא למלון לא יקר בסביבה הוא Hôtel des 3 Collèges אבל אם תסתכלו בקישורים למטה תוכלו לגלות עוד כמה מלונות שכאלו.

הרובע ה-6 של פריז (סן ז’רמן)

הרובע ה-6 של פריז. גני לוקסמבורג. צילם: יואל תמנליס
הרובע ה-6 של פריז. גני לוקסמבורג. צילם: יואל תמנליס

יתרונות: כמו הרובע הראשון שנמצא צפונית מהסיין גם הרובע השישי שגובל בסיין מצד דרום הוא רובע מרכזי מאין כמותו. הקרבה לסיין מאפשרת לכם לדלג לגדה הימנית בקלות וליד בולבאר סן ז’רמן ו-rue de Seine תמצאו אין סוף מסעדות, בתי קפה וחנויות אוכל. ועוד לא דיברנו על הקרבה לגני לוקסמבורג, מוזיאון דלקרואה, כנסיית סן ז’רמן דה פרה ובתי הקפה בהם נהגו לשבת סארטר וסימון בובואר. בקיצור, כמו שהמינגווי כתב: חגיגה נודדת!

חסרונות: אני יודע שאני נשמע כמו תקליט שאנסונים שבור אבל גם כאן החיסרון הוא בעיקר המחיר. למי שבכל זאת רוצה לגור בסן ז’רמן ומוכן להתגורר בחדר צנוע בתמורה למחיר לא גבוה, אני ממליץ על Hôtel Saint Pierre בו אוהב להתגורר ידידי היקר ואחד מגדולי הפרנקופילים יואל תמנליס.

טיפ של הפרנקופיל: הרובע מאוד מרכזי וכמעט שאין בו חלקים “רעים”. הייתי מנסה להתגורר כמה שיותר קרוב לסיין או לחלופין בקרבת בולבאר סן ז’רמן, שם נמצא כל האקשן. אופציה ממש לא זולה אך מפנקת, שקרובה למקומות הללו, הוא Hôtel Bel Ami. אופציה מעט שפויה יותר מבחינת המחיר הוא מלון Victoire & Germain (וגם מלון Millésime מצויין, אם כי ממש לא זול).

אם אתם מתגוררים שם או סתם מטיילים, אל תפספסו את בית הספר לאומנות של פריז שנמצא ברובע הזה. ביקרתי בו בטיול האחרון שלי בפריז וחזרתי נדהם מהיופי של המבנה ושכיות החמדה שניתן למצוא שם. הכניסה בחינם.

הרובע ה-7 של פריז (פובור סן ז’רמן)

הרובע ה-7 של פריז. מגדל אייפל. צילם: יואל תמנליס
הרובע ה-7 של פריז. מגדל אייפל. צילם: יואל תמנליס

יתרונות: רובע אריסטוקרטי שמכיל לא מעט ארמונות מפוארים, שברובם ניתן למצוא משרדי ממשלה ושגרירויות. כל זה הופך את הרובע הזה לאחד הבטוחים ביותר בעיר, וזאת בזכות כמות השוטרים שמסתובבים שם. כמו כן יש ברובע הזה כמה מוזיאונים חשובים מאוד ובראשם מוזיאון האורסיי, כך שבהחלט לא משעמם. וכמובן, איך אפשר לשכוח את מגדל אייפל שכל כך הרבה ישראלים מתעקשים לראותו מחלון המלון שלהם.

חסרונות: מכיוון שהוא רובע אריסטוקרטי, אז לא רק שמחירי המלונות שם יקרים יחסית אלא גם המחירים במסעדות ובתי הקפה. הרובע הזה נחשב לרובע פחות דינאמי ויותר מנומנם, שדי מתרוקן בלילה מכל האנשים שעובדים במשרדיו.

טיפ של הפרנקופיל: כמו ברובע ה-6 של פריז, גם כאן אני ממליץ בחום לנסות להתגורר בקרבת הסיין כדי שניתן יהיה בקלות לעבור את הסיין ולהגיע לגני הטווילרי או הלובר (מלון כזה הוא Académie Hôtel Saint Germain).

לחובבי הקולינריה אני ממליץ לנסות להתגורר בקרבת Rue Cler, בו ניתן למצוא לא מעט חנויות אוכל נהדרות (אם הנושא מעניין אותכם אני ממליץ לנסות את מסלול הטיול הקולינרי בעקבות ג’ולייה צ’יילד).

הרובע ה-8 של פריז

הרובע ה-8 של פריז. כיכר קונקורד. צילם: יואל תמנליס
הרובע ה-8 של פריז. כיכר קונקורד. צילם: יואל תמנליס

יתרונות: כמו הרובע ה-7, גם רובע הזה נחשב ליוקרתי (ברובו) ולכן לא מעט אנשים ממליצים עליו. האטרקציה המרכזית שלו הם כמובן שדרות השאנז אליזה ושער הניצחון שנמצא ממש בסופם. הרובע ה-8 הוא הרובע החשוב ביותר לכל מי שמתעניין בתעשיית האופנה העילית בזכות Rue du Faubourg Saint-Honoré ו-Avenue Montaigne, בהם ניתן למצוא חנויות של מותגי האופנה העילית של פריז.

מי שמחפש לגור ליד בתי הכלבו הגדולים גאלרי לאפייט ופרנטאן, ישקול לגור ליד תחנת הרכבת סאן לזאר למרות שמדובר בחלק הפחות מפואר של הרובע (דוגמא למלון שכזה הוא Hôtel Océanic – Grands Magasins). דבר אחרון, לכל מי שכשרות ושמירת שבת חשובים לו, מומלץ להתגורר ברובע הזה בזכות הקרבה לבית חב”ד שנמצא שם ועורך סעודות שבת.

חסרונות: זוהרו של השאנז אליזה הועם בשנים האחרונות. את בתי הקפה והחנויות המעניינות החליפו רשתות של מזון מהיר ובתי קולנוע (בגלל שכר הדירה האסטרונומי בשדרה). תוסיפו על כך את העובדה שבמקום דווחו לא מעט מקרי אלימות עליהם אחראים “צעירים” בני מיעוטים שאוהבים להסתובב שם ותגלו מקום שכבר מזמן לא נחשב בטוח.

טיפ של הפרנקופיל: נסו לחפש מלון או דירה בחלקים הצמודים לרובע ה-1, על מנת להיות קרובים למרכז פריז. במיוחד נסו להתגורר לא רחוק מכנסיית המדלן על מנת להנות מהמתחם הקולינרי שנמצא מסביבה (דוגמא למלון כזה הוא Madeleine Plaza Hotel).

הרובע ה-9 של פריז

הרובע ה-9 של פריז. אופרה גארנייה. צילם: יואל תמנליס
הרובע ה-9 של פריז. אופרה גארנייה. צילם: יואל תמנליס

יתרונות: רובע תוסס בזכות קרבתו לרובעים 1 ו- 2 המרכזיים ולבולבארים הגדולים שעוברים דרכו. יש ברובע הזה לא מעט מסעדות, תיאטראות, בתי קפה וחנויות הכלבו המפורסמות (מקסימות במיוחד בזמן חג המולד). וכמובן, איך אפשר לשכוח את בניין האופרה המקסים שבנה שארל גארניה?

חסרונות: חלקים מהרובע (במיוחד אלו שנמצאים צפונית לבולבארים הגדולים או אלו בקרבת גאלרי לאפייט) די משעממים בעיניי.

טיפ של הפרנקופיל: אם אתם פרנקופילים מתחילים, אז אני ממליץ להתגורר כמה שיותר קרוב לאופרה כדי להיות קרוב למרכז פריז (לדוגמא במלון Hotel Indigo Paris – Opera). לפרנקופילים מתקדמים הייתי ממליץ לנסות לגור ליד Rue des Martyres, שהוא אחד הרחובות הקולינריים החשובים ביותר בפריז.

כמו כן, שכנות Saint Georges ושכונת Nouvelle Athenes הן שכונות מקסימות בעיניי והן בהחלט מומלצות. אם תרצו להכיר מעט יותר את האיזור אני ממליץ לכם להשתמש במסלול הטיול ברובעים ה-9 וה-10 שכתבתי לפני מספר שנים.

הרובע ה-10 של פריז

הרובע ה-10 של פריז. קנאל סן מרטן. צילם: יואל תמנליס
הרובע ה-10 של פריז. קנאל סן מרטן. צילם: יואל תמנליס

יתרונות: לרובע הזה יש בעיני שני יתרונות. הראשון, הוא כמובן המחיר של הדירות והמלונות בו שהוא נמוך יותר בגלל שהוא מרוחק מהמרכז. היתרון השני הוא העובדה שבחלקים של הרובע הזה שוררת תחושה של “מגניבות” שקצת קשה לתאר ולהסביר (אולי הסיבה לכך שמדובר ברובע מאוד תוסס, בו כמעט כל שבוע נפתחים איזו מסעדה או בר חדשים והאווירה בו מאוד צעירה).

חסרונות: הרובע מרוחק מהמרכז, אולם כדאי גם לשים לב שבחלקים ממנו האוכלוסייה לא משהו (בלשון המעטה). אישית הייתי משתדל לא להתגורר ברחובות הצמודים לתחנת הרכבת Gar du Nord וגם לא בחלק המערבי של רחוב Chateau d’Eau או ליד בולבאר Strasbourg.

טיפ של הפרנקופיל:  אם אתם מחפשים לגור בלב השיק הצרפתי החדש והצעיר, אז נסו למצוא מלון או דירה כמה שיותר קרוב ל-Canal St. Martin. לחלופין, אם אתם רוצים לגור באיזור עם קסם צרפתי ישן ואותנטי הייתי ממליץ לנסות לגור ליד כנסיית Saint Vincent Saint Paul.

הרובע ה-11 של פריז

הרובע ה-11 של פריז. כיכר הבסטיליה. צילם: יואל תמנליס
הרובע ה-11 של פריז. כיכר הבסטיליה. צילם: יואל תמנליס

יתרונות: מבחינה גיאוגרפית, חלקים ברובע הזה קרובים לכיכר הבסטיליה, בה עוברים לא מעט קווי מטרו, ולרובע המארה. להתגורר ברובע הזה פירושו של דבר לגור לא רחוק מהרובעים ה-3 וה-4 – אבל לשלם פחות.

ברובע ה-11 של פריז, ששינה את פניו בעשרות השנים האחרונות, ניתן למצוא אין סוף מסעדות, חלקן נהדרות, במיוחד ברחובות שיוצאים מכיכר הבסטיליה לכן בכל פעם שתחזרו בערב למלון/דירה שלכם לא תהיה לכם בעיה למצוא מקום טוב לאכול בו ארוחת ערב.

ולבסוף, הרובע הזה נמצא רחוב Oberkampf שמהווה חגיגה לבליינים בזכות עושר המועדונים והברים שנמצאים בסביבה.

חסרונות: החלקים המזרחיים של הרובע הזה מרוחקים מהמרכז.

טיפ של הפרנקופיל: אם אתם שוכרים דירה, אני ממליץ מאוד להתגורר בקרבת שוק Aligre, שאמנם נמצא ברובע ה-12, אבל ממש גובל ברובע ה-11. זה בעיני שוק האוכל הטוב ביותר של פריז, שיכול לספק לכם אין סוף מטעמים לארוחת הבוקר שלכם.

הרובע ה-12 של פריז

הרובע ה-12. רחוב כרמייה. צילום: יואל תמנליס.
הרובע ה-12. רחוב כרמייה. צילום: יואל תמנליס.

יתרונות: מכיוון שהרובע הזה נחשב למרוחק יחסית, אז גם המחירים בו זולים יותר וניתן למצוא שם מלונות מעולים כגון Citizen M במחירים סבירים מאוד. כמו כן, ברובע ניתן למצוא את תחנת הרכבת Gare de Lyon ולכן הרובע ה-12 הוא אופציה לא רעה למי שמתכוון לנסוע ברכבת לדרום צרפת.

חסרונות: בעיני, המרחק היחסי מהמרכז הוא החסרון הבולט של הרובע הזה. כמו כן, חלקים ממנו מאוד מודרניים כך שמי שיתגורר שם ורוצה לחיות באמצע פריז האוסמנית של פעם יתאכזב.

טיפ של הפרנקופיל: למי שמחפש לגור כמה שיותר קרוב למרכז, נסו למצוא מלון או דירה ליד כיכר הבסטיליה. לפרנקופילים מתקדמים, אני ממליץ לנסות להתגורר ליד כיכר Nation. זוהי כיכר מקסימה בזכות עצמה וכל הרחובות המובילים אליה מרגישים מאוד “פריזאיים”. עוברים בה לא מעט קווי מטרו שיובילו אותכם לכל מקום בפריז בקלות רבה. אם תטיילו מעט באיזור, תגלו כמה פנינים כמו בית הקברות Picpus בו קבור בין השאר לאפייט וכיכר Félix Eboue היפה והלא מוכרת.

הרובע ה-13 של פריז

הרובע ה-13 של פריז. הספרייה הלאומית. צילם: יואל תמנליס
הרובע ה-13 של פריז. הספרייה הלאומית. צילם: יואל תמנליס

יתרונות: היתרון העיקרי של הרובע הוא המחיר. מעבר לזה, יש לו כמה פינות חמד שבהחלט כיף לגור בהן, כגון ה-Buttes Aux Cailles. כמו כן, אם אתם אוהבים אוכל אסיאתי, תשמחו לגלות דרומית ל-Place d’Italie את הצ’יינה טאון של פריז על שלל המסעדות הוויטנאמיות, הסיניות, הקמבודיות והתאילנדיות שלה.

חסרונות: הרובע (במיוחד החלקים הדרומיים והמזרחיים שלו) הוא די מרוחק מהמרכז, ורובו בנוי ממגדלי מגורים משעממים שיגרמו לכם להרגיש כאילו אתם מתגוררים ב”חולון של הצרפתים”.

טיפ של הפרנקופיל: נסו למצוא מלון על Avenue de Gobelins, כמה שיותר קרוב לרובע ה-5, על מנת להיות קרובים למרכז. אופציה אחרת היא לגור ליד Place d’Italie מכיוון ששם עוברים כמה קווי מטרו ובגלל הקרבה ל-Butte Aux Cailles. אופציה אחרונה היא לגור ליד Gare d’Austelitz בזכות הקרבה לסיין ול-Jardin de Plantes.

הרובע ה-14 של פריז

הרובע ה-14. פארק מונסורי. של פריז. צילם: יואל תמנליס
הרובע ה-14. פארק מונסורי. של פריז. צילם: יואל תמנליס

יתרונות: זהו רובע עם היסטוריה בזכות האמנים ואנשים הרוח שהתיישבו בו בראשית המאה ה-20. יש בו מקבץ של מסעדות לא רעות בכלל, ואם אתם אוהבים קרפים אתם מאוד תשמחו לבקר ב-rue Montparnasse בו נמצאות כמה מהקרפריז הכי טובות בפריז.

כמו בכל רובע המרוחק מהמרכז, הדירות והמלונות בו זולים יחסית. אופציה אחת היא לגור ליד תחנת ה-RER הנקראת Denfert-Rochereau. זה יאפשר לכם להגיע אליה היישר משדה התעופה, ולמרות שהיא טיפה מרוחקת מהמרכז, ניתן להגיע משם ברגל די בקלות לגני לוקסמבורג.

חסרונות: החיסרון העיקרי הוא המרחק מהמרכז והעובדה שחלק גדול מהרובע (בעיקר החלק הדרומי שלו) הוא אזור מגורים די משעמם בעיניי. לפרנקופילים מתקדמים זה פחות יפריע, כי הם ישמחו לגלות רובע עם לא מעט קסם היסטורי, אבל פרנקופילים מתחילים יעדיפו מיקום מרכזי יותר.

טיפ של הפרנקופיל: בני אמדורסקי ז”ל אהב מאוד להתאכסן במלון Delambre והוא ידע למה. המלון נמצא ברחוב תוסס עם לא מעט מסעדות והוא קרוב לבולבאר Montparnasse על שלל בתי הקפה הנחשבים שלו. כמו כן הוא קרוב מאוד לרחוב Gaîté בו ניתן למצוא את אולם הקונצרטים המפורסם Bobino בו הופיעו ברברה וברסאנס (היום ניתן למצוא ברחוב מסעדות לא רעות, כאשר המפורסמת ביותר היא Le Plomb du Cantale שגישה אוכל מצוין אך משמין מהמטבח של חבל אוברן).

הרובע ה-15 של פריז

הרובע ה-15 של פריז. פארק אנדרה סיטרואן. צילם: יואל תמנליס
הרובע ה-15 של פריז. פארק אנדרה סיטרואן. צילם: יואל תמנליס

יתרונות: הרובע הזה קרוב מאוד למגדל אייפל (וזו הסיבה שכמעט כל מלון או דירה בסביבה נקראים על שם המגדל המפורסם למרות שלפעמים הם מרוחקים קילומטרים רבים ממנו). כמו כן, ברובע הזה ניתן למצוא את שוק גרנל המצויין. עוד יתרון הוא שמדובר ברובע שקט בורגני ובטוח מאוד, ובגלל המרחק שלו מהמרכז הוא גם זול. ולבסוף, לחובבי השופינג, הרובע הזה מהווה יתרון לא קטן בזכות קניון ה-Beaugrenelle שנמצא בו.

חסרונות: בעיני זה הרובע המשעמם ביותר של פריז, ואישית לא הייתי הולך להתגורר בו אף פעם. מצד שני אני מכיר כמה וכמה אנשים שהתגוררו שם ומאוד נהנו.

טיפ של הפרנקופיל: נסו לגור כמה שיותר קרוב לתחנת הרכבת Montparnasse כדי להיות קרובים לרובעים ה-14 וה-6 היותר מרכזיים. אופציה אחרת היא לגור ליד מגדל אייפל (למי שממש חשוב לו לראות את המגדל מחלון דירתו/מלונו). לאוהבי הקולינריה הייתי ממליץ לגור ליד שוק גרנל.

הרובע ה-16 של פריז

הרובע ה-16. גני אלבר קאן. של פריז. צילם: יואל תמנליס
הרובע ה-16. גני אלבר קאן. של פריז. צילם: יואל תמנליס

יתרונות: רובע יוקרתי מאוד בו ניתן למצוא לא מעט בניינים מרשימים (במיוחד מהמאה ה-19). כמו כן, חובבי הטבע ישמחו לבקר ביער בולון שנמצא בקצה המערבי של הרובע. ולבסוף, אם אתם רוצים להתגורר לא רחוק משער הניצחון או מגדל אייפל – אז הרובע הזה בהחלט בשבילכם.

חסרונות: רובע מנומנם שחלקים ממנו די מרוחקים מהמרכז. בעיני הוא מתאים בעיקר לפרנקופילים מתקדמים שרוצים “לקחת את הטיול באיזי” ולגלות את השכונה המקסימה בה הם גרים (ויש בהחלט מה לגלות שם).

טיפ של הפרנקופיל: לפני כמה שנים יצא לי להיפגש עם זוג ידידים שמתגוררים בסביבה, והם הכירו לי את Avenue Mozart. שמחתי מאוד לגלות שמדובר בשדרה תוססת עם מסעדות לא רעות וחנויות אוכל נהדרות כך שאם הייתי צריך לגור ברובע הזה, הייתי בהחלט שוקל להתגורר שם.

הרובע ה-17 של פריז

הרובע ה-17 של פריז. פארק מונסו. צילם: יואל תמנליס
הרובע ה-17 של פריז. פארק מונסו. צילם: יואל תמנליס

יתרונות: רובע מגורים שקט וחביב בו מתגוררת, בין השאר, אוכלוסייה יהודית אמידה ולכן ניתן למצוא בו מסעדות כשרות וחנויות אוכל כשרות. הרובע גובל בפארק האהוב עלי בפריז: פארק מונסו, והחלק הזה הוא לא רק יפה אלא מרתק מבחינה ארכיטקטונית והיסטורית. הסיבה לכך היא הבתים היפהפיים שנבנו לכבודן של כמה מהקורטיזנות הגדולות ביותר של המאה ה-19. ולבסוף, בגלל המרחק שלו מהמרכז, ניתן למצוא ברובע ה-17 של פריז מלונות ודירות במחירים סבירים.

חסרונות: המרחק מהמרכז הוא החיסרון העיקרי של הרובע הזה. כמו כן, החלקים הצפוניים שלו הם פחות סימפטיים (בעיניי).

טיפ של הפרנקופיל: נסו להתגורר ליד רחובות Poncelet או Levis, שבשניהם תמצאו שווקי אוכל פשוט נהדרים.

הרובע ה-18 של פריז

הרובע ה-18 של פריז. המונמרטר. צילם: יואל תמנליס
הרובע ה-18 של פריז. המונמרטר. צילם: יואל תמנליס

יתרונות: במילה אחת: המונמארטר. מקום קסום שהצליח לשמור מעט על האווירה הכפרית בו. יש קסם מיוחד בסמטאות שלו וזו בהחלט חוויה להתגורר בו. אם אתם אוהבים שאנסונים אז העובדה שתתגוררו ברובע תהווה יתרון גדול, כי תוכלו לחזור ברגל הביתה אחרי ערב שאנסונים ב Au Lapin Agile שמסתיים אחרי חצות.

חסרונות: החסרון הראשון הוא כמובן המרחק מהמרכז (אבל זה חסרון שכל הרובעים החיצוניים של פריז חולקים ביניהם). כמו כן, ברובע ה-18 ישנם איזורים שלמים עם אוכלוסיה לא סימפטית שמומלץ מאוד מאוד להתרחק מהם והם:

  • שכונת La Goute d’Or
  • איזור Barbès – Rochechouart
  • אזור פיגאל ובולבאר קלישי שמלאים בחנויות סקס וזנות (אם כי פחות מפעם). זה לא נורא אם אתם מבוגרים, אבל זה לא סימפטי אם אתם מטיילים עם ילדים.

טיפ של הפרנקופיל: נסו להתגורר ליד הרחובות Abbesses ו-Lepic ותוכלו ליהנות מחנויות האוכל הנהדרות שם.

הרובע ה-19 של פריז

הרובע ה-19 של פריז. גן בוט שומון. צילם: יואל תמנליס
הרובע ה-19 של פריז. גן בוט שומון. צילם: יואל תמנליס

יתרונות: אחד הרובעים הזולים ביותר בפריז (אולי אפילו הזול ביותר). כמו כן, אם תגיעו במונית שירות משדה התעופה שארל דה גול, אז יש סיכוי טוב שיורידו אתכם ראשונים.

חסרונות: איזור שנחשב עני בגלל המרחק שלו מהמרכז, ובתי המטבחיים שהיו בו בעבר. כמו כל פריז, הוא עובר ג’נטריפיקציה אבל חלקים גדולים ממנו עדיין נחשבים לא סימפטיים (בעיקר איזור בלוויל). מקום לפרנקופילים מתקדמים, שיודעים מה הם עושים – או לתפרנים.

טיפ של הפרנקופיל: נסו למצוא דירה או מלון ליד הפארק המקסים בוט שומון.

הרובע ה-20 של פריז

הרובע ה-20 של פריז. פר לאשז. צילם: יואל תמנליס
הרובע ה-20 של פריז. פר לאשז. צילם: יואל תמנליס

יתרונות: כמו כל הרובעים החיצוניים של פריז, המחיר כאן הוא נמוך משמעותית מזה של מרכז פריז. כמו כן, בגלל שמדובר באיזור שבאופן היסטורי התגוררו בו מהגרים, אז המטבח בו מגוון וניתן למצוא כאן מסעדות אתניות לא רעות בכלל. ולבסוף, אם בא לכם להתגורר ליד כל מיני סלבריטיז ולא ממש מפריע לכם שהם מתים, אז הרחובות מסביב לבית הקברות פר לאשז הם בשבילכם 🙂

חסרונות: המרחק מהמרכז. כמו כן, השכונות שגובלות ברובע ה-19 הן לא סימפטיות במיוחד.

טיפ של הפרנקופיל: לפני כמה שנים התגוררתי לא רחוק ממטרו Alexander Dumas וגיליתי איזור מקסים עם תחושה פריזאית מאוד אותנטית.

שכונות בפריז שאני אוהב במיוחד

את הפרק הזה השארתי לסוף, מכיוון שאני באמת ובתמים מאמין שאתם אלו שצריכים להחליט באיזו שכונה להתגורר בפריז על פי הצרכים היחודיים שלכם. עם זאת, כל כך הרבה אנשים שואלים אותי אילו שכונות בפריז אני מעדיף, שהחלטתי לספר לכם.

השכונה האהובה עלי ביותר היא לה מארה. אני אוהב אותה מאוד בזכות ההיסטוריה שניבטת שם כמעט מכל בית, אך גם בגלל המיקום המרכזי מאוד שלה (במיוחד הרובע ה-4) והמגוון האדיר של מסעדות ומקומות בילוי.

השכונה השנייה הכי אהובה עלי היא זאת שנמצאת בחלקו המזרחי של רחוב סנט אונורה (בסביבות הפאלה רויאל), רחוב רישלייה וגני הטווילרי. מדוע, אתם שואלים? מכיוון שבתור ילד התגוררתי לא מעט באיזור הזה ולנוסטלגיה יש משקל גדול בהחלטות שלי.

השכונה הפריזאית השלישית הכי אהובה עלי היא זאת שליד כיכר הרפובליק. הסיבה לכך היא גם המיקום המצוין שלה (קרוב מאוד למארה ולקנאל סן מרטן), גם המחירים הזולים יחסית וגם כאן יש למקום ערך נוסטלגי (כשהתגוררתי ב-Relais du Marais בשנת 2005 התאהבתי בפריז באופן טוטאלי ומאז אני לא מפסיק לבקר שם).

כבר מצאתם מלון או דירה מעולה בפריז?

מזל טוב! עכשיו הגיע הזמן להתחיל לתכנן את הטיול שלכם לעומק. בדיוק בשביל זה יצרתי את מדריך פריז למטייל בו תמצאו מידע על אטרקציות, מסלולי טיול, שווקים וכל דבר שאיפה פעם תזדקקו לו במהלך תכנון הטיול שלכם.

אם התגוררתם במלון מצוין או דירה מעולה, אל תשמרו את המידע הזה לעצמכם. אתם מוזמנים לשלוח את ההמלצה אליי (info@francophilesanonymes.com) או לפרסם אותה בקבוצת הפייסבוק פריז ואיל דה פראנס.

מוזמנים ליצור איתי קשר

מתכננים טיול לצרפת?
מוזמנים להיכנס ל"ארגז הכלים" שלי שמכיל שורה של אתרים אמינים להזמנות מלונות, כרטיסים, רכבים וכל דבר נוסף שתזדקקו לו לבניית טיול מושלם.
רוצים לא לפספס אף כתבה?
הרשמו לעלון שלי ותתחילו לקבל כתבות מרתקות כל שבוע לאימייל. כבונוס אשמח גם לתת לכם בחינם את ההרצאה שלי "טיול בפריז בעקבות מולייר".​
הפרנקופיל
בואו נשמור על קשר

הכתבות המעניינות ביותר, מידע על טיולים בצרפת, הרצאות, ערבי שאנסונים ועוד דברים שפרנקופילים אוהבים אצלך במייל פעם (או מקסימום פעמיים) בשבוע.

ואם זה לא שכנע אותכם…

מי שנרשם כעת יקבל את הרצאה שלי על טיול בפריז בעקבות מולייר בחינם!