יורודיסני (דיסנילנד פריז) - מצעד דמויות מצוירות מסרטיו של דיסני
זמן קריאה משוער: 6 דקות

מאת: איריס בוקר

דיסנילנד פריז מהזווית האימהית

במטוס בדרך לפריז אני יושבת ליד משפחה מקסימה עם שלושה ילדים, “נוסעים לפריז?” אני שואלת, רק כדי לשמוע את התשובה “נוסעים לדיסנילנד”. כשמדובר על ילדים, אין אתר בעיר האורות שישווה לדיסנילד פריז. ילדים צופים בדיסני בסרטים, בסדרות מצוירות, הדמויות מלוות אותם מינקות – זה מותג שהם מכירים היטב.

זה כמובן נכון, אבל אני רוצה להוסיף את התבלין החשוב ביותר – ילדים לא סתם “אוהבים”, הם חווים את הסרט, את הסיפור, את המשחק. לכן, כשביקשו ממני לכתוב על הפארק שביקרתי בו עשרות פעמים, החלטתי לוותר על התיאור ולהתרכז בחוויה. אני רוצה לספר לכם איך הופכים את הביקור ביורודיסני לפנטזיה קסומה שמחברת אותנו לילדות שלנו, ומעניקה לילדים שלנו חוויה שתישאר איתם תמיד.

יורודיסני נמצא במארן לה וולה (Marne-la-Vallée), ליד פריז הפארק פתוח כל השנה. לדיסנילנד פריז שעות פתיחה המשתנות בהתאם לעונה. כדאי לבדוק באתר הרשמי ולוודא שהכל מסתנכרן בהתאם לטיול שלכם לפריז.

כרטיסים לדיסנילנד פריז

רכישת הכרטיסים ליורודיסני היא אחד החלקים החשובים ביותר בתכנון הטיול. מחירי הכרטיסים משתנים בהתאם לסוג הכרטיס, תאריך הביקור, כמות האנשים, גיל הילדים ועוד ועוד. לכן, הכנתי עבורכם כתבה שמרכזת את כל האינפורמציה החשובה בנושא. הקליקו כאן למידע נוסף.

כמה זמן כדאי להקדיש לדיסנילנד פריז?

כאשר אתם מתכננים את הטיול שלכם, המטרה היא לרוב להספיק לראות כמה שיותר. לדעתי, הילדים עוד יראו את פריז כשיגדלו, ואתם בטח כבר הייתם ואולי תגיעו שוב. החוויה המשותפת שלכם בדיסנילנד היא חד פעמית כמשפחה.

יום אחד ביורודיסני אפשרי, אבל הוא דורש מכם תכנון מדויק ועמידה בזמנים כדי להספיק כמה שיותר. מנסיוני, יום אחד מקשה על כולם ליהנות מהחוויה. זכרו שהם כרגע בתוך חלום מתוק וכדאי לתת להם את הזמן לחוות אותו עד הסוף.

הכניסה לפארק דיסני לנד פריז
הכניסה לדיסנילנד פריז

מלון בדיסנילנד פריז

איפה ישנים כשנוסעים לדיסנילנד? בחרו לכם מלון שנמצא במתחם הפארק, בלו בו לילה או יותר וכך תוכלו לחוות הכל בנחת. כאשר אתם מזמינים מלון, כרטיסי הכניסה לפארק בסך 63 יורו כלולים במחיר החדר ושאטל ססגוני יקח אתכם מהמלון לפארק. לטובת האורחים במלונות, דיסנילנד נפתח מוקדם יותר.

יש מלונות מצוינים שנמצאים בתוך הפארק, וכתבתי עליהם כאן: מלונות בדיסנילנד פריז – לינה בתוך העולם המופלא של דיסני.

רגע לפני הנסיעה: טיפים של אמא

רגע לפני, האמא שבי רוצה לתת כמה עצות זהב, דברים קטנים שעושים הבדל עצום.

אם הגעתם ליום אחד בתקופה עמוסה, שבו עם הילדים מול מפת הפארק וסכמו מראש מה הכי חשוב לכם ומה אסור לפספס.

לראות את פני הגוזל שלכם מלאות דמעות כי לא הספקתם להגיע לספינת השודדים רק כי עמדתם חצי שעה בתור למתקן לא ממש מעניין – לא כדאי.

מה לובשים לפארק?

התאימו את עצמכם למזג האוויר בפריז, אבל השתדלו להלביש בשכבות. בחורף כדאי מעיל קל ומחמם ומתחתיו חולצה ועליונית. בתוך הפארק ובתוך המתקנים, הבדלי הטמפרטורות לעתים גדולים.

גם בפנטזיות יורד גשם, גם בעונת הקיץ, לכן הצטיידו במעיל גשם קליל שניתן לרכוש בכל מקום – מעיל העוטף את הגוף בניילון לא חדיר וכאשר אין גשם מקפלים אותו לגודל מינימלי ומכניסים לתיק. אל תביאו מטריות, זה מיותר. מעיל גשם יעניק לכם הגנה וחופש לראות הכל.

אוכל בדיסנילנד

אני ממליצה לא לבנות על האוכל שבתוך הפארק, כי יש תורים ארוכים ולא מדובר באטרקציה קולינרית. אתם תבלו זמן לא מועט בתורים, אז אפשר פשוט להביא חטיפים ושתייה ולשים בתיק. לא נורא אם הילדים יאכלו קצת שטויות ביום שכזה.

יש ביורודיסני גם אוכל כשר, וניתן להזמין אותו בטלפון 33160304050+. צריך להזמין את המנות לפחות 48 שעות לפני שאתם מגיעים. בקשות מיום שישי בשעה 14:00 ועד יום שני בשעה 09:00 לא יתקבלו.

קניות בדיסנילנד פריז

הפארק מלא בחנויות עם מרצ’נדייז של דיסני, וזה מאוד מפתה, אבל המחירים לא זולים בכלל. החליטו מראש על פריט אחד ורכשו אותו בחנות הגדולה ביציאה מהפארק, וכך גם לא תצטרכו לשוטט כל היום בדיסנילנד עם חפצים, בובות ושאר מציאות.

בלונים של מיקי מאוס, ספיידרמן ועוד
בלונים של מיקי מאוס, ספיידרמן ועוד

דיסנילנד – חלוקה לאזורים

הכניסה למתחם מובילה אתכם לשדרה המרכזית המעוצבת כמו עיירה אמרקאית במאה ה-19 וממנה יוצאות ארבע ארצות: ארץ המערב הפרוע, ארץ ההרפתקאות, ארץ הפנטזיה וארץ העתיד והמדע. השדרה המרכזית מארחת את התהלכות והמצעדים בסוף היום. בדקו אם יש מצעד, באיזו שעה, וחזרו עוד קודם כדי לתפוס מקום.

בכל רחבי הפארק תמצאו שירותים מסודרים ועמדות החתלה. כאן המקום לציין את האגדה המפורסמת, לפיה צוענים חוטפים ילדים בשירותים. מעולם לא היה אירוע כזה בדיסנילנד.

לכל כרטיס שקניתם מצורפת מפת האטרקציות. שמרו על המפה, היא חיונית להתמצאות בפארק.

קבעו עם הילדים בשדרה המרכזית מקום מסוים סמנו להם אותו על המפה וכתבו להם את מספר הטלפון שלכם על המפה.

הנחו את הילדים מראש: אם דרכיכם נפרדות והם ללא הורה מלווה, הם צריכים לפנות לאחד מעובדי הפארק, ולהראות לו את המפה ומספר הטלפון  (הכוונה כמובן לילדים הבוגרים, שמבקשים חופש תנועה בפארק).

המצעד בשדרה הראשית של דיסנילנד פריז
המצעד בשדרה הראשית של דיסנילנד פריז

בחלק מהאטרקציות יש הגבלת גיל או הגבלת גובה. זה מתסכל את הקטנטנים, אבל אין טעם להתווכח. במקום זה אפשר לחלק זמנית את המשפחה: לאטרקציות הפרועות ילכו הגדולים והקטנים ישייטו להם בתוך קרוסלה, ישובים בתוך ספלי תה מרהיבים.

עכשיו הגיע הרגע שלכם להתחבר לילד שבכם וליהנות מעולם שכולו אגדה. הילדים שלכם חווים את הפארק לא כמבקרים, אלא כחלק מעולם פנטזיה, והם כל כך רוצים שגם אתם, האנשים הכי חשובים להם, תהיו חלק מהחוויה.

בתוך הפארק ישנן פינות חמד קטנות מוסתרות מעט והתנועה בהן דלה. קחו את הילדים לפקיניק קטן, לאכול, לנוח, לשתף, לספוג ולהמשיך הלאה.

טעימה וירטואלית מהפארק

דיסנילנד פריז מחולק לשני מתחמים: המרכזי – פארק דיסני, שהוא המתחם הגדול יותר, והשני דיסני סטודיוז.

דיסנילנד: משאירים את המציאות בחוץ

כניסה לפארק היא דרך “הרחוב הראשי של ארצות הברית” (Main Street USA), המוביל לטירת דיסני המפורסמת. ברחוב הזה מתרחשות התהלוכות המרשימות, עם הדמויות השונות של דיסני, מוזיקה, במות מתחלפות וזיקוקים בשעות הערב. השביל יוביל אתכם אל ארבעת ה”ארצות” אליהן הפארק מחולק:

  • ארץ הפנטזיה
  • ארץ המערב הפרוע
  • ארץ ההרפתקאות
  • ארץ התגליות

זוכרים שהצעתי לקחת את הרכבת בפארק לפני שמתחילים כדי להיות ראשונים בצד השני?

זאת הרכבת, הכיף כולו שלכם.

החיים בסרט דיסני סטודיו

אחרי שהייתם בעולם האגדות, הגיע הרגע להיות שחקנים בסרט. אולפן דיסני, סמוך לדיסנילנד, מעניק לכם חוויה קולנועית. מאחורי הקלעים של סרטים מפורסמים, תפאורה, אפשרות לצפות בפעלולים, רכבות הרים וסיור בטראם בין הסרטים שאהבתם.

הפארק הוא לא רק תצוגה קולנועית – תוכלו ללמוד לבצע פעלולים או מרוץ פרוע במכוניות מתנגשות, רכבות הרים מטורפות, רכבת שתיקח אתכם לעולמו של נמו וכדי שתוכלו לנוח רגע, לרשותכם סרטי תלת מימד.

אל תוותרו על דיסני סטודיוז. בדרך כלל המבקרים מגיעים אליו אחרי יום בדיסנילנד כשהם עייפים ומותשים, והחוויה הנפלאה של הסטודיו עוברת לידם.

אם הילדים שלכם אוהבים סרטים וגם אתם רוצים לדעת עוד על מאחורי הקלעים, ממליצה לכם לקחת חדר במלונות בפארק, לחזור, לאכול ארוחת ערב, להתקלח ולחזור למחרת חדשים.

מי אמר שופינג?

בא לכם שופינג? Disney Village, קניון ענק לפי מיטב המסורת של דיסני – מסעדות, בתי קולנוע ומופעים. הכניסה חופשית אבל הקניות לא זולות. אם הגעתם, אל תוותרו על מסעדות קונספט. אם אתם רוצים להרגיש אמריקה, פלאנט הווליווד מושלמת עבורכם.

אטרקציות בדיסנילנד פריז

בדיסנילנד, כמו בכל ממלכה, בשעות הערב האצילים מתגנדרים, המלכה לובשת שמלה מדהימה, המשרתים מדליקים לפידים ועוברים בתהלוכה מרשימה לארמון הפנטזיה, לנשף שכולו חוויה.

לכם נותר לתפוס מקום טוב בשדרה המרכזית ולחזות בתהלוכה. נגני החצר, הליצן ומשמר המלכה עוברים לפני הכרכרה ואם יהיה לכם מזל, אולי היא תזרוק לכם ממחטה רקומה.

וממש ברגע שכל היופי מתרחק, תרימו את הראש למעלה, טינקרבל תפתח לכם את השמיים במופע זיקוקים שלא תשכחו אף פעם.

זיקוקי דינור והמופע האורקולי

כדי לצפות במופע בשעות הערב מומלץ ללון במתחם. בימי הקיץ, החושך יורד בשעות מאוחרות בין 10 ל-11 בלילה.

מצעד כוכבי דיסני

בזמן שאתם עוברים בין הארצות השונות, במתחם תשמעו מוסיקה עליזה, שמביאה מצעד שמח של הדמויות האהובות עליכם מעולמו של דיסני.

רוצים לתכנן מראש את ההרפתקאה המופלאה שלכם? קראו את הכתבה שלי על האטרקציות המומלצות בדיסנילנד פריז – המתקנים והסיבובים הכי שווים!

בזמן כתיבת המאמר עברתי שוב על החוויות שלי בדיסנילנד. לפריז הגעתי כסטודנטית בדיוק אחרי שהפארק נפתח לקהל, האורחים הישראלים שלי לא ויתרו ואני הצטרפתי בכל פעם לדיסנילנד. הפארק משתנה כל הזמן, כולל העיצוב והאטרקציות, לכן בכל פעם חזרתי לעולם אחר וקסום.

כאמא, חזרתי ליורודיסני עם בני. החוויה שונה וכל כך מספקת: לראות את עיניי הילד שלי נוצצות בחדווה, שווה את כל הדברים בעולם.

כמה מילים על הכותבת

איריס בוקר מתגוררת כיום בישראל אך התגוררה בצרפת במשך שנים רבות וצברה שם לא מעט חוויות. היא ביקרה ביורודיסני עם הבן שלה מספר פעמים וכך גם עם חברים ומשפחה, ויש לה ניסיון רב בטיולים עם ילדים.

מוזמנים ליצור איתי קשר

מתכננים טיול לצרפת?
מוזמנים להיכנס ל"ארגז הכלים" שלי שמכיל שורה של אתרים אמינים להזמנות מלונות, כרטיסים, רכבים וכל דבר נוסף שתזדקקו לו לבניית טיול מושלם.
רוצים לא לפספס אף כתבה?
הרשמו לעלון שלי ותתחילו לקבל כתבות מרתקות כל שבוע לאימייל. כבונוס אשמח גם לתת לכם בחינם את ההרצאה שלי "טיול בפריז בעקבות מולייר".​
הפרנקופיל
בואו נשמור על קשר

הכתבות המעניינות ביותר, מידע על טיולים בצרפת, הרצאות, ערבי שאנסונים ועוד דברים שפרנקופילים אוהבים אצלך במייל פעם (או מקסימום פעמיים) בשבוע.

ואם זה לא שכנע אותכם…

מי שנרשם כעת יקבל את הרצאה שלי על טיול בפריז בעקבות מולייר בחינם!