Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon
טיול בפריז עם ילדים קטנים. מיד יוצאים לדרך.
זמן קריאה משוער: 4 דקות

להגיע לפריז בשבילי זה כמו לחזור הביתה. מגורים של שנתיים בעיר האורות שבו את ליבי. התאהבתי ביופי, בפשטות, בתרבות, בריחות, בטעמים, באסטטיקה. גם באנשים התאהבתי, למרות הדעה הרווחת. אנחנו, הישראלים, שבאים מתרבות שמאפשרת לכל אחד ברחוב להתעניין, שלא לומר לחדור לפרטיותנו ומתקשים להבין איך יתכן שלא נכיר את השכן הגר בדלת הסמוכה לנו.

ואני, מהמקום של מקומית בפריז נהניתי להרגיש את המרחב שאנשים נותנים זה לזה. בחוויה שלי דווקא היכולת להיות אנונימי בבית שלך נותנת הרבה שקט.

כמה קל להכין ארוחה קלה וטעימה בפריז
כמה קל לקנות ארוחה קלה וטעימה בפריז

במשך כמה שנים בהם חייתי בפריז אפשרתי לחושים להיות בערנות מלאה מידי יום כדי לספוג כמה שיותר. בשיטוטים בעיר, בלימודי הצרפתית, בעבודתי במאפייה שכונתית, בעבודה נוספת של טיפול בתאומים מתוקים בני חצי שנה ונהנתי מכל רגע.

אחרי החזרה לארץ המשכתי לפקוד את העיר מידי כמה חודשים, לבקר חברים ולחזור למקומות אהובים. כל אחד מילדי הכיר את פריז עוד בגיל ינקות במטרה לאפשר גם להם לחוות את קסם העיר.

פריז היא עיר לכל גיל, יש בה הכל מהכל ובטוב טעם. ובעיני יש ערך משמעותי בלתת לילד חוויות תרבותיות בונות ומלמדות ואת זה תוכלו ללא ספק לספק בעיר הקסומה.

יוצאים לטיול בפריז עם תינוקות.
יוצאים לטיול בפריז עם תינוקות.

המלצות כלליות לטיול בפריז עם ילדים:

לכו כמה שיותר

כמו בכל עיר גדולה ובחיים בכלל, בתור מאמנת כושר ומורת דרך לענייני פריז, אני ממליצה ללכת ללכת ללכת!!!
אין דרך טובה יותר לספוג את כל הנמצא סביבנו, כמו להתהלך ברחובות. כמו כן אני תמיד מזכירה למבקשי ההמלצות, שהעיר המתויירת בעולם מצטיינת בתחבורה ציבורית על כל גווניה וחלונות האוטובוס בהירים הרבה יותר מהמטרו. לוקחים מטרו לשם החוויה ואז לומדים את מפת האוטובוסים.

כשנוסעים עם ילדים לפריז עדיף לקחת דירה

עם משפחה ובעיקר עם ילדים קטנים אני תמיד מעדיפה מלון דירות או דירה מושכרת גם מטעמי נוחות וגם כדי שנוכל ליהנות מהשפע הזמין בכל פינה ולבשל ארוחות פשוטות אך משובחות מחומרי הגלם הטובים בעולם.אני מאוד אוהבת את רשת מלונות הדירות של CITADINES ובמיוחד את CITADINES TOUR EIFFEL. במידה ולא מצאתם שם דירה פנויה תוכלו למצוא דירות נוספות בדף הדירות באתר.

ואם אתם מחפשים דווקא מלון? הנה כמה מלונות שמתאימים לטיול בפריז עם ילדים

איך לבחור מלון? כדי לחוש את העיר מהמקום הכי אותנטי שאפשר, לפגוש את האנשים בדרכם לעבודה, לעבור על פני השוק המקומי, להיכנס לסופר ולקנות קצת מוצרים שאפשר לקחת אתכם הביתה, אני ממליצה לבחור מלון ברחובות הפחות מרכזיים וברובעי מגורים. המלצה אישית שלי- רובע 15 בקרבה למגדל אייפל, תחנת מטרו הגדולה  La Motte Picquet – Grenelle ורחוב הקניות Rue de Grenelle. המלונות שאני אוהבת במיוחד הם HOTEL LE MARQUIS EIFFEL PARIS וHOTEL MERCURE PARIS TOUR EIFFEL. אם המלונות הללו תפוסים אתם מוזמנים לקרוא את הכתבה בתי מלון מומלצים למשפחות או לבדוק את דף המלונות באתר.

בכל מקרה בין אם שכרתם דירה או לקחתם מלון מומלץ לבדוק היטב שיש שם מעלית ושהיא בגודל המתאים לעגלה. אחרת תצטרכו לעשות לא מעט כושר על מנת לסחוב אותה במדרגות.

לוגיסטיקה של ילדים ברחובות פריז:

  • קחו עגלה יציבה ובטיחותית – ההתנהלות עם עגלות ברחבי פריז נוחה מאוד, המדרכות רחבות, מעברי החצייה מונגשים ויש כבוד רב להולכי הרגל. ההמלצה האישית שלי היא עגלה יציבה כמה שיותר כדי שתוכל לסחוב עבורנו כל מה שצריך וכן שתהייה בטיחותית בשיטוטים בעיר.
  • מטרו או אוטובוס? נגישות עגלות במטרו בעייתית, אם אתם חסונים ולא מפחדים מסחיבות זה אפשרי אבל כמו שצוין, האוטובוס עולה ביתרונותיו.
  • טיטולים, מזון לתינוקות, אוכל לילדים– בסופר מרקטים הרבים בעיר ניתן למצוא ה-כ-ל ויותר. תמ”ל עדיף להביא אתכם שכן יש מגוון שונה מבארץ.
  • ביגוד לילדים בפריז– כמובן שתלוי בעונה בשנה אך חשוב לקחת בחשבון שבכל מצב כדאי שיהיו אתנו בגדים חמים (העגלה סוחבת). גם בעונות החמות שעות הבוקר קרירות (כן הפוך מבארץ כיוון שהשמש שוקעת רק בסביבות עשר בלילה).

מסלול טיול עם ילדים בפריז

המסלול שבניתי הוא מסלול נגיש בתחבורה ציבורית, כמו שציינתי עם ילדים יש עדיפות לבחור באוטובוס (קווים 42,72 מגיעים מאזור המלונות אותם ציינתי).

זהו מסלול “לא מחייב”, יש במהלכו כמה וכמה מקומות לעצירות יזומות כאשר הילדים מאבדים עניין.
המוזיאון שמאפשר לספוג תרבות ואמנות משובחת הוא מוזיאון נח ומזמין, לא גדול מידי ומתאים גם עם ילדים. אולי גם תזכו להיפגש בכיתת בית ספר או גן שפוקדים את המקום מעת לעת (יום בחייו של ילד פריזאי…).

המסעדה בה נאכל צהריים היא מסעדה איטלקית פשוטה, נעימה ומזמינה למשפחות וילדים. אמנם פריז מתהדרת במסעדות הטובות והמפונפנות בעולם אך המגורים בפריז אפשרו לי להבין שגם ברוב המסעדות הפשוטות ובברסרי השכונתי נקבל מנות בטעם של גורמה.

מפת מסלול הטיול

הגנים של השאנז אליזה

נצא בבוקר מהמלון, ניסע נקנה קפה וקרואסון או כל מאפה נחשק אחר ובהתאם למזג האוויר נחליט אם לשבת לאכול או שניקח אתנו לעצירה הראשונה ביום בגן המקסים JARDIN DE CHAMPS-ELYSEES. הסיבה שבחרתי דווקא בו היא שבניגוד לרוב הגדול של הגנים בפריזאים זהו גן שמותיר ישיבה על הדשא ולכן הוא מומלץ מאוד לילדים.

מוזיאון האורנז’רי, גני הטיולרי ובית התה אנג’לינה

אחרי שנשנשנו ונהננו מהירוק שסביבנו נמשיך לכיוון כיכר הקונקורד ומשם נכנס לגנים מפורסמים בהרבה JARDIN DES TULERIES מיד בכניסה נכנס אל במוזיאון במקסים MUSEE DE L’ORANGERIE מוזיאון נח ומזמין, לא גדול מידי ומתאים גם עם ילדים.

אחרי הסיור במוזיאון נמשיך לתוך הגנים שם נמצא את הגלגל הענק אליו נוכל לעלות עם הילדים ו\או להמשיך לבית התה ANGELINA שם הילדים יהנו משוקולטה סמיכה וטעימה או שיבחרו מקרון או עוגה מהויטרינה המרשימה. שימו לב שניתן לקחת טייק אווי אם פחות מתאים לכם הישיבה עם הילדים…

מסעדה איטלקית בפריז שילדים אוהבים וקפה שההורים אוהבים

משם נמשיך לכיוון Rue Saint-Honoré, הרחוב היוקרתי והמרשים וממנו נלך היישר אל כיכר Place du Marché-Saint-Honoré. שם נמצא את המסעדה האיטלקית Fuxia שמגישה אוכל איטלקי שכולם אוהבים. אחרי האוכל אם ההורים ירצו להנות מקפה משובח (מה שלעיתים מתקשים למצוא בפריז) בסגנון קפה בעמידה תוכלו לעבור  בקפה CHEZ ELI  שנמצא ב rue saint roch 53.

קצת תרבות וקצת שופינג

ועכשיו אם עוד נשאר לנו כח נמשיך לכיוון OPERA GARNIER, תחילה נתרשם מהמבנה המרהיב ואם נרצה נוכל להכנס לסיור בתוך אולם האופרה, מחזה לא פחות מרשים גם עבור הילדים.

כעת אם תרצו תוכלו להמשיך לקצת שופינג בחנויות הנמצרות בסביבת האופרה: יוניקלו, גאפ, גאפ קידס, דיקתלון, סיסלי, יונייטד קולרס, C&A וכן חנויות מעצבים מקומיים: ,MAJE, BCBG, IZAK גם הגלרי לפייט נמצא קרוב מאוד…

והמלצתי אחרי יום עמוס שכזה לעבור בסופר המקומי MONOPRIX או AUCHAN שנמצאים בקרבת המלונות אותם הזכרתי.

נוסעים לפריז עם ילדים ורוצים לטייל עם אדווה?

אתם מוזמנים לפנות לאדווה בפייסבוק או באינסטגרם או בטלפון (0523276180) ולקבל פרטים על הטיול הקרוב “קריסמס בפריז”: טיול נשים אינטימי בעיר האורות בתקופה הכי מוארת בשנה.

A Bientot!!
שתהייה חופשה מהנה.

אדווה

הפרנקופיל
בואו נשמור על קשר

הכתבות המעניינות ביותר, מידע על טיולים בצרפת, הרצאות, ערבי שאנסונים ועוד דברים שפרנקופילים אוהבים אצלך במייל פעם (או מקסימום פעמיים) בשבוע.

ואם זה לא שכנע אותכם…

מי שנרשם כעת יקבל את הרצאה שלי על טיול בפריז בעקבות מולייר בחינם!