יום מחוץ לפריז – אטרקציות במרחק של עד 3 שעות נסיעה מבירת צרפת

הכתבה הזאת נוצרה לטובת אלו שנוסעים לפריז לשבוע או יותר ומחפשים להם לצאת ליום אחד ממנה על מנת להתאוורר ולחזור לחרוש את פריז בכוחות מחודשים.

על מנת לעזור לכם לעשות סדר בכל האפשרויות הרבות, אנחנו נתחיל עם סיורי בוטיק יחודיים בעברית, שעושה חברתי הטובה מרים אדרי, נמשיך במידע על פארקי השעשועים, שנמצאים מסביב לפריז, הרי ביננו זוהיא הסיבה הראשונה מדוע רוב הישראלים יוצאים מפריז (להוציא נסיעה לשדה התעופה כמובן). בחלק הבא של הדף תמצאו מידע על אטרקציות שנמצאות במחוז איל דה פראנס, שבמרכזו נמצאת פריז ולבסוף, מידע על סיורים מודרכים, שלוקחים יום שלם, בהם מבקרים באטרקציות, שנמצאות בעמק הלואר או נורמנדי.

אז בואו נעלה על רכבת או אוטובוס תיירים ונצא לגלות את העולם שמחוץ לפריז!

האגם של טירת פונטנבלו, שנמצאת דרומית לפריז. צילום: צבי חזנוב

אתרי הזמנות מומלצים

לפני שאתחיל לסקור בפניכם את האטרקציות השונות מחוץ לפריז והטיולים החד יומיים שתוכלו לעשות, הרשו לי לענות לכם על שאלה שכל הזמן שואלים אותי: על אילו אתרי הזמנת כרטיסים אתה ממליץ?

אז נכון שלכל אטרקציה נתתי קישור לאתר מומלץ ממנו ניתן לקנות את הכרטיסים, אולם אין זה אומר שזהו האתר המומלץ היחיד ושמידי פעם אין כרטיסים במחירי מבצע באתרים אחרים. לכן, לאחר שהחלטתם אילו כרטיסים אתם מעוניינים לקנות, כדאי לכם להכנס לארגז הכלים של הפרנקופיל, שם תמצאו את כל אתרי ההזמנות הכי אמינים וטובים, שאני מכיר. כך תוכלו להשוות מחירים בקלות ולקבל את העסקה הטובה ביותר בשבילכם.

אטרקצית לילדים מחוץ לפריז

כאן תמצאו אטרקציות שונות החל מפארקי שעשועים ועד לארמונות שנמצאים מחוץ לפריז ואליהם ניתן להגיע בקלות ובמהירות יחסית בתחבורה ציבורית. האטרקציות כאן מסודרות על פי הפופולריות שלהן.

דיסנילנד פריז

זוהי ללא ספק אטרקצית הילדים הכי פופולרית בפריז ואין כמעט תייר שלא מבקר שם. במידה ותרצו להכיר את המקום לעומק מומלץ לקרוא את הכתבה דיסנילנד פריז – המדריך המושלם למשפחה. במידה ואתם מחפשים המלצות על מלונות בתוך הפארק וסביבתו, אתם מוזמנים להיכנס לכתבה מלונות בדיסנילנד פריז.

וכעת בואו נעבור לכרטיסים, כי יש לא מעט אופציות.

כרטיסים לדיסנילנד פריז

חבילות של יורודיסני

אם החלטתם לרכוש כרטיסים לעוד כמה אטרקציות, מעבר לדיסנילנד פריז, אז בהחלט שווה לכם לבדוק את החבילות הללו, מכיוון שכשקונים כרטיסים לכמה אטרקציות בבת אחת מקבלים מחירים טובים יותר. מכיוון שיש המון חבילות שונות הבאתי לכם כאן רק את שלושת החבילות שנראות לי הכי שוות, אך אם תרצו לקנות חבילה שמכילה אטרקציות אחרות, אתם מוזמנים ללחוץ על הכפתור שנמצא למטה ולקבל אופציות נוספות.

עוד שתי אטרקציות מומלצות לילדים מחוץ לפריז

כולם הולכים לדיסנילנד, אך אם אתם לא רוצים להיות כמו כולם ובמקביל גם לחסוך לא מעט כסף (ביקור בדיסנילנד הוא עסק לא זול בכלל) הנה עוד שני פארקי שעשועים נהדרים שנמצאים מחוץ לפריז ובהחלט שווים ביקור.

זהו פארק שעשועים המבוסס על סדרת ספרי הקומיקס של רנה גוסיני ואלבר אודרזו המתרחשת בתקופת הכיבוש הרומאי של גליה והוא נמצא כ-50 ק"מ צפונית לפריז. זוהי בעיני אופציה מצויינת למי שמחפש תחליף כיפי ואותנטי ליורודיסני
מכירים את "מיני ישראל"? אז זה משהו דומה רק בצרפת. במהלך הביקור תטיילו בין מחוזות צרפת השונים ותראו שם דגמים מדוייקים עד הפרט האחרון של עיירות, טירות, כנסיות, מנזרים ועוד (כולל כמובן מגדל אייפל). ההורים יכולים להשתמש בסיור הזה על מנת להחליט באיזה מחוז של צרפת הם ירצו לבקר בטיול הבא שלהם ואילו הילדים יהנו מאוד מפארק השעשועים במקום שמכיל מגלשות, סירות שקופצות לאגם, אומגה ועוד ועוד אטרקציות שונות. בעיני זו בהחלט אלטרנטיבה כיפית וזולה בהרבה לדיסנילנד פריז.

ארמונות מחוץ לפריז

לא מעט אנשים שרוצים לצאת מפריז על מנת לבקר בארמונות נוסעים לעמק הלואר מבלי לדעת שבמרחק של בין חצי שעה לשעה נסיעה מפריז, ישנם ארמונות נהדרים. הנה כמה מהם.

אם אפשר להתחיל לדבר על ארמונות וטירות מבלי להזכיר קודם כל את ארמון ורסאי. בעיני לא היה וכנראה לא יהיה ארמון מפואר יותר ולכן מדובר באטרקצית חובה לאנשים שמבקרים בפריז בפעם הראשונה, אך גם באטרקציה ששווה לחזור אליה שוב ושוב, כי תמיד תמצאו שם משהו מעניין שלא הכרתם.
כבר ביקרתם בארמון ורסאי? עכשיו הגיע הזמן לבקר בארמון שבזכותו ורסאי נבנה. אני מדבר על ארמון וו לה ויקונט אותו בנו האדריכל, מעצב הגנים ומעצב הפנים, עליהם יטיל, מאוחר יותר, לואי ה-14 לבנות את ארמונו המונומנטלי. תוכלי לקרוא עוד על הארמון הזה בקישור הזה. ניתן לבקר בארמון כמעט כל יום, אולם אני ממליץ בחום על החוויה של ביקור בארמון לאור נרות (אולם זה כבר דורש טיול מאורגן כי אין תחבורה ציבורית לשם בלילה).
זוהי אחת הטירות היפות ביותר בצרפת ובזכות זה צולמו בה לא מעט סרטים, דוגמת “רצח בעיניים”, בכיכובו של הג’יימס בונד האולטימטיבי (לפחות בעיני) הלא הוא רוג’ר מור. מעבר לזה לטירה הזאת ישנה מורשת קולינארית, מכיוון שכאן הומצאה הקצפת במהלך המאה ה-17 ויש כמובן גם מורשת אומנותית והיסטורית. בקיצור, תמצאו כאן הכל מהכל ולכן היא בהחלט שווה טיול יומי מחוץ לפריז.
ארמון פונטנבלו נמצא דרומית לפריז והוא אחד הארמונות הכי מקסימים של איל דה פראנס. לכן אין זה מפליא ש 34 מלכי צרפת אהבו להתארח בו ובסביבתו, כולל שני קיסרים, נפוליון ה-1 ונפוליון ה-3, שהפכו אותה למשכנם. בעיני מדובר באטרקציית חובה לאוהבי ההיסטוריה והאומנות.
אמיל זולא הוא אחד מהסופרים האהובים עלי והוא גם דמות היסטורית חשובה, בזכות מעורבותו במשפט דרייפוס. מכיוון שהיה סופר מצליח, הוא הצליח לקנות לעצמו בית מקסים בפרבר מדון (Medan) במערב פריז ולאחרונה נפתח הבית המקסים הזה לקהל הרחב. בסיור המודרך שמוצע באתר תוכלו ללמוד לא רק על חיי אמיל זולא ויצירתו אלא לבקר גם במוזיאון דרייפוס במקום, כדי ללמוד על הפרשה שזעזעה את צרפת והביאה את הרצל להחליט שיש להקים מדינה יהודית בארץ ישראל.
רוצים לשלב ביקור בארמון צרפתי עם ביקור בגן חיות? אם כך Thoiry הוא המקום המושלם בשבילכם. גן החיות במתחם הטירה נפתח בשנת 1967 והוא מהווה מזכיר בסגנונו את הספארי אצלנו ברמת גן (רק גדול ומרשים יותר). הרעיון הוא לא לשמור את החיות בכלובים אלא לאפשר להם להסתובב בחופשיות ולתת לקהל להגיע כמה שיותר קרוב אליהם. חובבי האדריכלות וההיסטוריה ישמחו לדעת שכרטיס הכניסה לגן החיות מאפשר גם כניסה לארמון הרנסאנסי/בארוקי שנמצא בשטחי הגן וגם לפארק הצמוד לו.

טיולים מאורגנים חד יומיים

רוצים לצאת מפריז מעט אך לא בא לכם לשכור רכב ולתכנן את הטיול? אין שום בעיה. אספתי בשבילכם שורה של טיולים מאורגנים מצויינים שיקחו אותכם עד אפילו מון סן מישל ויחזירו אותכם לפריז בערב.

מקום קסום ומקסים, גם אם אינכם אוהבים את האסכולה האימפרסיוניסטית. כמובן שאם אתם אוהבים אימפרסיוניזם בפרט ואת מונה בכלל, הרי שמדובר במקום שבו חובה פשוט לבקר. ניתן בהחלט להגיע לשם ברכבת אבל זה עלול להיות מעט מסובך כי יש צורך לקחת מתחנת רכבת מונית או רכבת תיירים לביתו של מונה.
עמק הלואר הוא, ללא ספק, גן עדן לאוהבי הטירות וההיסטוריה. אולם אם אינכם מעוניינים לשכור רכב, אזי ביקור בחלק גדול מהטירות הכי יפות שלו יכול להיות מסובך. במידה ואתם מתגוררים בפריז ורוצים לטעום, כמה מהטירות הכי מקסימות שעמק הלואר יכול להציע לכם, ועל הדרך לטעום מיינות האזור, אתם מוזמנים לבדוק את הטיול המודרך הזה שבחרתי בשבילכם.
שמפאן הוא לא רק יין בועתי אלא המחוז בו נמצאות שתיים מהקתדרלות המפוארות והחשובות ביותר בצרפת (ריימס ושארטר). לכן אם אתם חובבי יין והיסטוריה, שרוצים לצאת ליום אחד מחוץ לפריז, חבל שמפאן זו אופציה מצויינת בשבילכם.
המקום נחשב לאחת האטרקציות הכי פופולריות בצרפת ולא בכדי. לא ניתן להישאר אדיש כשרואים את המבצר העוצמתי הזה והמנזר המרשים שנמצא שמזדקר בראש חצי האי. נכון, תצטרכו לקום ממש מוקדם כדי להגיע לשם מפריז, אבל זה בהחלט שווה את זה.
טיול חובה לאוהבי היסטוריה, אשר יקח אותכם באוטובוס מפואר מפריז אל חוף יוטה שבנורמנדי ולמקומות נוספים בהם התרחשה הנחיתה הגדולה של בעלות הברית בשנת 1944.

עוד כתבות שיעזרו לכם

הפרנקופיל
בואו נשמור על קשר

הכתבות המעניינות ביותר, מידע על טיולים בצרפת, הרצאות, ערבי שאנסונים ועוד דברים שפרנקופילים אוהבים אצלך במייל פעם (או מקסימום פעמיים) בשבוע.

ואם זה לא שכנע אותכם…

מי שנרשם כעת יקבל את הרצאה שלי על טיול בפריז בעקבות מולייר בחינם!