אטרקציות ברובע השנים עשר בפריז | שוק אליגרה, גאר דה ליון ועוד

הרובע ה-12. רחוב כרמייה. צילום: יואל תמנליס.
זמן קריאה משוער: 3 דקות

הרובע השנים עשר בפריז איננו נחשב לרובע תיירותי במיוחד וזו הסיבה שרוב התיירים שכן מגיעים אליו עושים זאת בזכות העובדה שמצאו מלון או דירה זולים בסביבה. אבל אין זה אומר שאם אתם לא גרים בסביבה אז אין לכם מה לראות שם.

ראשית, תוכלו למצוא שם את שוק האוכל האהוב עלי ביותר, הלא הוא שוק אליגרה ואני בטוח שאחרי שתבקרו שם גם אתם תסכימו איתי. שנית חובבי הקולנוע שבינכם יוכלו למצוא שם את מוזיאון הסינמטק ולהנות מתצוגה מקיפה של ההיסטוריה הצרפתית. גם אוהבי ההיסטוריה מבינכם לא יתאכזבו כשיבקרו בכיכר NATION בה עמדה הגיליוטינה, בבית הקברות PICPUS שבו נקברו נרצחי המהפכה וטירת וונסן, אשר בפועל נמצאת מחוץ לפריז אבל גובלת ברובע ה-12 ולכן אחשיב אותה כחלק מהרובע הזה.

בקיצור, יש בהחלט מה לראות אז בואו נצא לדרך.

מוזיאונים ברובע ה-12

מוזיאון הקולנוע בסינמטק של פריז (Cinémathèque française)

כתובת: 51 rue de Bercy

מטרו: Gare de Lyon

סוג מוזיאון: בתשלום

ימים ושעות פתיחה: שני-רביעי 1200-1800.

כמה מילים על האטרקציה: מוזיאון המוקדש כולו לקולנוע הצרפתי ומציג את ההיסטוריה שלו החל מסרטיהם של האחים לומייר ועד ימינו. המוזיאון נמצא בבניין שתוכנן על פראנק גרי, אחד האדריכלים המפורסמים ביותר של המאה ה-21, אשר תכנן גם את מוזיאון לואי ויטון.

אטרקציות ברובע ה-12 של פריז

גן החיות של פריז

כתובת:croisement de l’avenue Daumesnil et de la route de la ceinture du lac

מטרו:Saint-Mandé, Porte Dorée

סוג אטרקציה: בתשלום

ימים ושעות פתיחה: לחצו על הקישור בכתבה על מנת לבדוק את שעות הפתיחה (זה משתנה לפי החודש).

כמה מילים על האטרקציה: גן החיות של פריז נמצא בצמוד ליער ונסן והוא מהווה אופציה נהדרת אם אתם נוסעים לפריז עם ילדים. מדובר בגן חיות שעבר שידרוג מסיבי בשנים האחרונות והוא מכיל יותר מ 2,000 שנים של בעלי חיים ומתפרס על שטח של 14.5 הקטרים.

נא ללחוץ על הקישור הזה למידע נוסף וקניית כרטיסים 

שאטו דה ונסן (Chateau de Vincennes)

כתובת: Avenue de Paris, 94300 Vincennes, France

מטרו: Chateau de Vincennes

סוג מוזיאון: בתשלום

ימים ושעות פתיחה: בין ה 21 במאי ל 21 בספטמבר הוא פתוח כל יום בין 10:00-18:00. בשאר השנה הוא פתוח כל יום בין 10:00-17:00.

כמה מילים על האטרקציה: שאטו דה ונסן הוא טירה ימי ביניימית מרשימה מאוד שנמצאת בקצה המזרחי של פריז. היא נבנתה הן בתור מבצע והן בתור בקתת ציד משודרגת לטובת המלכים שאהבו לצוד ביערות שמסביב. כשתבקרו בטירה תלמדו לא מעט על ההיסטוריה המרתקת שלה ועל הדמויות ההיסטוריות שנכלאו שם. כמו כן, אחרי שסיימתם לבקר בטירה ובכנסיה שבתוכה אני ממליץ מאוד ללכת ולבקר בגנים הבוטניים שנמצאים ממש לא רחוק משם.

נא ללחוץ על הקישור הזה למידע נוסף וקניית כרטיסים 

שוק אליגרה (Aligre)

כתובת: rue d’Aligre מרחוב Crozatier (הרובע ה-12).
פתוח בימי שלישי-ראשון מ 08:00-13:30.

בעיני ובעיני רבים מדובר בשוק הטוב ביותר בפריז. תשאלו תושבי פריז רבים לגבי תוכניות הסופ”ש שלהם ויש סיכוי טוב שהם יכללו ביקור בשוק הזה ואחריו ארוחה עם חברים באחת מהמסעדות הפזורות באיזור. השוק מחולק לשלושה שווקי משנה: השוק הפתוח הנמצא לאורך רחוב Aligre, השוק המקורה של Beauveau ושוק הפשפשים. תמצאו כאן עושר אדיר של פירות, ירקות, דגים ומאכלי גורמה לצד בגדים ו”פיצ’פקס” אחרים.

סיור מודרך בשוק אליגרה

פודיז שרוצים להכיר את שוק אליגרה יותר לעומק ולטעום את המעדנים שנמכרים בו ישמחו לשמוע שקיים סיור מודרך בשוק הזה. במהלך הסיור תגלו כמה מחנויות האוכל החשובות ביותר בשוק אליגרה ואת השוק המקורה Beauveau. כמו כן תטיילו ברחובות שמסביב ותגלו את ההשפעה הקולינארית של האוכל הצפון אפריקאי על המטבח הצרפתי. הטיול כולל:

  • טיול בקבוצה קטנה
  • ביקור בחנויות שמוכרות גבינות, שוקולדים, בשרים ועוד.
  • טעימות אוכל
  • הפסקת תה באחד מבתי הקפה בסביבה.

ניתן לקבל מידע נוסף על הסיור ולהזמין מקום בקישור הזה.

כיכר Nation ובית הקברות Picpus

מי שמתעניין בהיסטוריה של המהפכה הצרפתית ימצא עניין רב בשני מקומות ברובע ה-12. המקום הראשון הוא כיכר Nation בה פעלה הגיליוטינה במשך חלק ניכר מתקופת הטרור ובה נערפו ראשהם של לא מעט אצילים. הכיכר מומלצת לא רק בזכות ההיסטוריה המדממת של המהפכה אלא גם בזכות פסל הרפובליקה המוצג במרכזה, העמודים עליהם מוצגים פסליהם של פיליפ אוגוסט ולואי הקדוש.

ואפרופו הגיליוטינה… לא רחוק משם נמצא בית הקברות פיקפוס (Picpus) בו נקברו כל אלו שראשם נערף בכיכר Nation. לאחר סיום המהפכה הצרפתית אחותו של אחד הנערפים קנתה את השטח והפכה אותו לבית קברות לטובת אלו שרצו להיקבר בקרבת קרובי משפחתם שנרצחו בזמן המהפכה הצרפתית. תוכלו למצוא שם לא מעט קברים של כמה מאנשי האצולה הבולטים של צרפת ובראשם קברו של לאפייט שנקבר פה מכיוון שאשתו איבדה לא מעט מבני משפחתה בתקופת המהפכה הצרפתית ורצתה להיקבר לצידם.

כתובת: 35 Rue de Picpus

שעות פתיחה: כל יום, להוציא יום ראשון בין השעות 14:00-18:00.

Le Train Bleu

כתובת: Gare de Lyon

נכון, לא מדובר באטרקציה או מוזיאון אלא מסעדה, אבל איזו מסעדה!

המסעדה נבנתה לכבוד התערוכה הגדולה של שנת 1900. כל אולם במסעדה המפוארת הזאת מייצג מחוז אחר של צרפת והיא מקושטת ב-41 ציורים של האומנים הבולטים ביותר של אותה תקופה. אין זה פלא שהמסעדה הזאת הוכרזה כמונומנט היסטורי בשנת 1972.

בהחלט מומלץ לבקר שם ואפילו לשתות קפה קטן על מנת להנות כמו שצריך מהתפאורה.

במידה ותרצו לסעוד שם, להזמין מקום מראש ואולי לקבל אפילו הנחה קטנה, אתם מוזמנים ללחוץ על הקישור הזה.

מחפשים מה עוד לעשות בפריז?

רוצים להתגורר ברובע השנים עשר של פריז?

מוזמנים ליצור איתי קשר

מתכננים טיול לצרפת?
מוזמנים להיכנס ל"ארגז הכלים" שלי שמכיל שורה של אתרים אמינים להזמנות מלונות, כרטיסים, רכבים וכל דבר נוסף שתזדקקו לו לבניית טיול מושלם.
רוצים לא לפספס אף כתבה?
הרשמו לעלון שלי ותתחילו לקבל כתבות מרתקות כל שבוע לאימייל. כבונוס אשמח גם לתת לכם בחינם את ההרצאה שלי "טיול בפריז בעקבות מולייר".​
הפרנקופיל
בואו נשמור על קשר

הכתבות המעניינות ביותר, מידע על טיולים בצרפת, הרצאות, ערבי שאנסונים ועוד דברים שפרנקופילים אוהבים אצלך במייל פעם (או מקסימום פעמיים) בשבוע.

ואם זה לא שכנע אותכם…

מי שנרשם כעת יקבל את הרצאה שלי על טיול בפריז בעקבות מולייר בחינם!